میزان شهریه مدارس غیردولتی و غیرانتفاعی در سال ۹۸

منبع: حرف تازه

120

1398/3/4

17:36


Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

میزان شهریه مدارس غیردولتی و غیرانتفاعی در سال ۹۸

شهریه مدارس غیردولتی و غیرانتفاعی در سال ۹۸ اعلام شد و با پایان سال تحصیلی ۹۷ و تعطیلی بچه ها بعد از امتحانات تکاپوی والدین برای ثبت نام فرزندانشان شروع می شود.
بر همین اساس ، رئیس سازمان مدارس غیردولتی حداکثر شهریه برای مدارس غیر دولتی در مقاطع ابتدایی ، متوسطه اول و متوسطه دوم را برای سال تحصیلی ۹۸-۹۹ اعلام کرد.

شهریه مدارس

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش سقف شهریه دریافتی برای مدارس غیردولتی تهران عبارت است از :

مقطع ابتدایی ۹ میلیون و۴۰۰ هزار تومان مقطع متوسطه اول ۱۱ میلیون تومان
مقطع متوسطه دوم ۱۵ میلیون تومان اعلام شد

وی اظهار داشت :میزان افزیش، بر حسب الگو و بر اساس شاخص هایی تعیین شده و به این ترتیب منطقه به منطقه و حتی مدرسه به مدرسه متفاوت است.

مجتبی زینی وند جزئیاتی از شهریه مراکز غیردولتی و سازوکار نظارتی بر مدارس بیان گفت: مدارس تهران و البرز از اواخر هفته گذشته در سامانه مشارکت ها قابل مشاهده از سوی اولیا است.

جالب است بدانید: لغو امتحانات مدارس در ۴ و ۸ خرداد ۹۸

نرخ شهریه آموزشگاههای غیردولتی استانها

وی افزود:شهریه سایر استان ها نیز بتدریج و حداکثر تا پانزدهم خردادماه اعلام می شود.

زینی وند با اشاره به تغییر نرخ شهریه امسال در مقایسه با سال گذشته گفت:تقریباً شهریه ها مانند سال گذشته است،
اما با توجه به شاخص ها متناسب سازی شده است.
میزان افزایش شهریه برای سال تحصیلی پیش رو از حدود شش درصد تا میزان نرخ رسمی تورم که توسط بانک مرکزی اعلام می شود، نوسان دارد.

وی ادامه داد:در این میان تعدادی از مؤسسان هنوز اطلاعات مدارس خود را وارد نکرده اند که تا پایان خرداد ماه به آنها مهلت دادیم، در غیراینصورت اجازه ثبت نام دانش آموز جدید را نخواهند داشت.

شهریه مدارس

شماره تماس برای شکایت والدین

اگر اولیا شکایتی از دریافت وجوهات اضافه و بالاتر از نرخ مصوب مشاهده کردند با شماره ۴۳۱۷ تماس بگیرند و موارد را گزارش کنند تا سریعاً رسیدگی کنیم.

سایت استعلام میزان شهریه مدارس

اولیا می توانند از طریق پرتال سازمان، سامانه سناد و اپلیکیشن استعلام میزان شهریه از نرخ های اعلامی مطلع شوند. البته مدارس موظف به نصب شهریه در تابلوی اعلانات خود نیز هستند.

شهریه مدارس غیرانتفاعی

دانش آموزان باید در ابتدای سال تحصیلی یک سوم الی دو سوم از شهریه خود را پرداخت نمایند و مابقی آن را باید تا پایان سال تحصیلی تسویه کنند. البته قوانین و مقررات مدارس با یکدیگر متفاوت است ولی معمولا بیشتر مدارس با پرداخت شهریه به صورت چک نیز موافقت می نمایند و یا بعضی مدارس شهریه را به صورت اقساط و ماهانه دریافت می کنند.

نکاتی درباره مدارس غیردولتی (غیر انتفاعی)

در مدارس غیر دولتی (غیر انتفاعی) همانند مدارس دولتی می بایست مطابق الگوی آموزش و پرورش تا ساعت دوازده دروس معمول را آموزش بدهند.

شهریه ها متشکل از دو بخش شهریه ثابت و شهریه فوق برنامه می باشد.
شهریه فوق برنامه مربوط کلاس های فوق برنامه و یا تقویتی است که بعد از ساعات برنامه درسی رسمی به مدت حداکثر ۸ ساعت در دوره ابتدایی و حداکثر ۱۲ ساعت در سایر دوره ها است

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو