لگد پسر جوان به مادرش، او را به کشتن داد

منبع: سیمرغ

2

1402/8/27

10:56


لگد پسر جوان به مادرش، او را به کشتن داد

مرگ مادر در هاله ای ابهام

متهم دو سال قبل با وارد کردن ضربه‌ای به پهلوی مادرش باعث شد او به کما برود و سپس جانش را از دست بدهد.

دو سال قبل زنی بدحال به بیمارستان منتقل شد. او که در کما بود چند روز بعد از بستری شدن جانش را از دست داد. وقتی ماموران تحقیقات خود را برای مشخص شدن علت فوت زن میانسال آغاز کردند، متوجه شدند او با پسرش نیما زندگی می‌کرد.

نیما به ماموران گفت: نیمه‌شب بیدار و متوجه شدم حال مادرم بد است. کمی‌ خون از سرش آمده بود. فکر می‌کنم سرش گیج رفته و به زمین خورده است.

گفته‌های پسر جوان در حالی بود که ماموران با توجه به گزارش بیمارستان متوجه آثار کبودی روی بدن زن میانسال شدند.

دختران این زن از برادرشان شکایت کردند و مدعی شدند او عامل قتل مادرشان است. آنها گفتند: نیما تنها پسر خانواده بود. مادرم او را خیلی دوست داشت و از کودکی به او توجه ویژه می‌کرد. همین هم باعث شده بود نیما همیشه از مادرم توقع زیادی داشته باشد. ما ازدواج کردیم و هر کدام زندگی مستقلی داشتیم اما نیما همچنان در خانه مادرم بود و ازدواجش هم موفق نبود. او خیلی مادرم را اذیت می‌کرد. او چند بار روی مادرمان دست بلند کرد و ما شک نداریم باز هم نیما مادرمان را زده است.

این در حالی بود که پزشکی قانونی اعلام کرد ضرباتی بر بدن این زن کوبیده شده است که مشخص می‌کند او درگیری فیزیکی داشته است. به این ترتیب نیما بازداشت شد. او سعی داشت همه چیز را انکار کند اما بعد اعتراف کرد با مادرش درگیر شده بود.

نیما گفت: مادرم را دوست داشتم؛ اما همیشه با هم جرو‌بحث داشتیم. آن روز هم من لگدی به پهلویش زدم. تعادل مادرم به هم خورد؛ به سمت بخاری پرت شد و سرش با بخاری برخورد کرد.

پلیس با بررسی صحنه قتل متوجه شد آثار برخورد زن میانسال با بخاری باقی مانده است.

در نهایت پرونده با صدور کیفرخواست برای رسیدگی به دادگاه کیفری استان تهران ارسال شد. در جلسه رسیدگی ابتدا خواهران متهم برای او درخواست قصاص کردند و گفتند حاضر به گذشت نیستند. در ادامه متهم در جایگاه قرار گرفت. او گفت: اصلاً با مادرم اختلافی نداشتم و خواهرانم دروغ گفته‌اند. من شب حادثه هم در خواب به مادرم لگد زدم و متوجه نشدم. تاریک بود. من خواب بودم، بیدار شدم و با خواب‌آلودگی داشتم رد می‌شدم که لگدم به مادرم خورد و سرش به بخاری برخورد کرد. من مادرم را به‌عمد نکشتم.

با پایان دفاعیات متهم قضات وارد شور شدند و متهم را به قصاص محکوم کردند. رأی صادره با اعتراض نیما مواجه شد و دیوان عالی کشور آن را بررسی و اعتراض متهم را تایید کرد.

دیوان عالی کشور از قضات کیفری خواست تا علت دقیق مرگ مقتول را پیدا و میزان کشنده بودن لگدی را که پسر به مادرش وارد کرده است، بررسی کنند.

به این ترتیب پرونده به پزشکی قانونی رفت تا متخصصان با اظهارنظری که می‌کنند در تعیین سرنوشت پسر جوان دخیل باشند.



گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: etemadonline.ir


مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو