مقایسه قیمت بلیط هواپیما و بلیط قطار

منبع: تکراتو

1

1402/8/28

08:43


زمانی که تصمیم به انجام یک سفر گردشگری، کاری، زیارتی و… می‌گیرید، احتمالا برای شما یک تردید وجود خواهد داشت که با هواپیما سفر خود را پیش ببرید یا به سراغ گزینه‌های دیگری چون خرید بلیط قطار، اتوبوس یا حتی ماشین شخصی خود بروید. البته این موضوع، به مقصد سفر بستگی زیادی دارد و ممکن…

مقایسه قیمت بلیط هواپیما و بلیط قطار

زمانی که تصمیم به انجام یک سفر گردشگری، کاری، زیارتی و… می‌گیرید، احتمالا برای شما یک تردید وجود خواهد داشت که با هواپیما سفر خود را پیش ببرید یا به سراغ گزینه‌های دیگری چون خرید بلیط قطار، اتوبوس یا حتی ماشین شخصی خود بروید. البته این موضوع، به مقصد سفر بستگی زیادی دارد و ممکن است در خصوص مقاصد دور و نزدیک، گزینه‌های موجود حذف شده یا اهمیت بیشتری پیدا کنند. اما در اکثر مواقع هواپیما و قطار، جزء گزینه‌های مطرح در سفرهای مختلف هستند که در این مطلب می‌خواهیم نگاهی به مقایسه قیمت بلیط هواپیما و بلیط قطار داشته باشیم. به این صورت انتخاب از میان یکی از این دو گزینه، هوشمندانه‌تر انجام خواهد شد.

شما نیز اگر مایل هستید که در خصوص هزینه‌ی بلیط هواپیما و بلیط قطار و تفاوت‌های آن‌ها، اطلاعاتی کسب کنید؛ تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

قیمت بلیط هواپیما

قیمت بلیط هواپیما بسته به عوامل مختلفی مانند مقصد، فصل، ایرلاین، کلاس خدمات و مدت زمان پیش از رزرو می‌تواند به‌طور قابل توجهی متفاوت باشد. البته بدون در نظر گرفتن جزئیات خاص، ارائه یک قیمت دقیق تا حدود زیادی چالش برانگیز است. بهتر است از وب‌سایت‌های خطوط هوایی، آژانس‌های مسافرتی آنلاین، یا از موتورهای جستجوی پرواز استفاده کنید تا بتوانید برداشت بهتری از کلاس قیمت‌ها بر اساس نیازهای خاص سفر خود، داشته باشید.

قیمت بلیط قطار

قیمت بلیط قطار می‌تواند بسته به عوامل مختلفی از جمله مسافت سفر، نوع قطار (به‌عنوان مثال منطقه‌ای، پرسرعت)، کلاس خدمات (به‌عنوان مثال، اقتصادی، تجاری) و هرگونه تخفیف قابل اعمال متفاوت باشد. توصیه می‌شود برای دریافت اطلاعات دقیق و به روز قیمت، به سراغ یک سامانه جامع فروش بلیط قطار، چون اسنپ تریپ بروید و با بازدید از قیمت‌ها به مقصد مورد نظر خود، یک تخمین کلی و بهتر از این موضوع داشته باشید.

مقایسه قیمت بلیط هواپیما و بلیط قطار

مقایسه بین بلیط هواپیما و قطار از لحاظ قیمت

مقایسه قیمت بلیط هواپیما و بلیط قطار بسته به مواردی مانند مسافت طی شده، مکان، زمان رزرو و در دسترس بودن، می‌تواند متفاوت باشد. با این حال، مشاهدات کلی خاصی را می‌توان در نظر گرفت:

  1. اگر چه به‌صورت کلی نرخ بلیط هواپیما در مقایسه با نرخ بلیط قطار، بالاتر است؛ اما در صورتی که برای یک مقصد نسبتا دور به دنبال خرید بلیط قطار یا هواپیما باشید، قطعا قیمت بلیط هواپیما در مقایسه با قیمت بلیط قطار، گران‌تر است. به‌ویژه بلیط هواپیما برای سفرهای بین‌المللی و خارج از مرزی گران‌تر خواهد بود. به‌طور مثال برای سفر به کشور ترکیه، شما دو گزینه سفر زمینی و هوایی را پیش روی خود دارید که قطعا سفر با هواپیما، گران‌تر از سفر ریلی خواهد بود.
  2. قیمت‌ها می‌توانند به‌طور قابل توجهی بر اساس عواملی مانند تقاضا، رقابت خطوط هوایی، زمان سال و کلاس رزرو متفاوت باشند. البته این موضوع در خصوص قیمت بلیط هواپیما، تاثیرگذاری بیشتری دارد و نرخ بلیط قطار، کمتر تحت تاثیر میزان تقاضا و رقابت خطوط ریلی، قرار می‌گیرد. از این روی به‌نظر می‌رسد که نرخ بلیط هواپیما، بیشتر نوسان داشته و برای خرید آن، نیاز به دقت بیشتری داشته باشید. به طور مثال قیمت بلیط چارتر هواپیما اسنپ تریپ نیز در اکثر مواقع ارزان‌تر از بلیط سیستمی بوده و این چیزی نیست که در خصوص خرید بلیط قطار داشته باشیم.
  3. خطوط هوایی مقرون به صرفه ممکن است، نرخ‌های پایین‌تر و کمتری را ارائه دهند، اما با امکانات کمتر و هزینه‌های اضافی برای خدماتی مانند چمدان، انتخاب صندلی و غذا.
  4. بلیط قطار اغلب برای سفرهای کوتاه تا متوسط، به‌ویژه در همان کشور یا منطقه، نسبتاً ارزان‌تر است. اما در خصوص بلیط پرواز، معمولا با یک تعرفه پایه ثابتی روبرو هستیم که اجازه نمی‌دهد حتی در مسافت‌های نزدیک و کوتاه، با نرخ ارزانی روبرو باشیم.
  5. نرخ کرایه قطار به‌دلیل عواملی مانند فصلی یا رقابت، با نوسانات کمتری همراه است. در واقع چیزی که در خصوص نرخ بلیط هواپیما، به دلیل جابه‌جایی‌های فصلی گفتیم و دیدیم که در رقابت با شرکت‌های هواپیمایی دیگر قرار دارند، در خصوص بلیط قطار، صادق نیست.

شایان ذکر است که این‌ها مشاهدات کلی هستند و شرایط خاص ممکن است متفاوت باشد. مقایسه قیمت‌ها برای یک مسیر سفر و زمان خاص همیشه برای به دست آوردن دقیق‌ترین اطلاعات توصیه می‌شود، زیرا قیمت‌ها ممکن است تحت تاثیر عوامل مختلف، به طور مکرر تغییر کنند.

مقایسه قیمت بلیط هواپیما و بلیط قطار

بلیط قطار بخریم یا هواپیما؟

این به عوامل مختلفی مانند مسافت سفر، ترجیحات شما و شرایط خاص بستگی دارد. در اینجا چند نکته مهم را مرور خواهیم کرد:

  • فاکتور مسافت: سفر با هواپیما به طور کلی در سفرهای طولانی مدت سریع‎تر پیش خواهد رفت، به‌خصوص زمانی که مبدأ و مقصد سفر از هم دور هستند. اغلب برای سفرهای بین المللی یا در شرایطی که زمان یک عامل مهم است، انتخاب ارجح، سفر هوایی خواهد بود.
  • قطار: سفر با قطار می‌تواند برای مسافت‌های کوتاه‌تر یا زمانی که مقاصد به‌خوبی از طریق راه آهن به یکدیگر متصل هستند، راحت‌تر و لذت‌بخش‌تر باشد. قطارها مزیت تماشای مسیرهای خوش منظره، صندلی‌های جادار، توانایی حرکت در طول سفر و به طور بالقوه اجتناب از دردسرهای امنیتی فرودگاه و مراحل ورود به پرواز را ارائه می‌دهند.
  • هزینه: قیمت بلیط هواپیما و قطار، بسته به سفر خاص، در دسترس بودن و تخفیف‌ها، می‌تواند متفاوت باشد. در برخی موارد، به ویژه برای مسافت‌های کوتاه‌تر، بلیط قطار ممکن است مقرون به‌صرفه‌تر از بلیط هواپیما باشد. توصیه می‌شود قیمت‌ها را مقایسه کرده و بهترین و مقرون به‌صرفه‌ترین گزینه را انتخاب کنید.
  • اثرات زیست محیطی: قطارها به دلیل انتشار کربن کمتر به ازای هر مسافر عموماً نسبت به هواپیماها دوستدار محیط زیست هستند. اگر نگران پایداری وضعیت هوا هستید، سفر با قطار می‌تواند گزینه سبزتری باشد.

در نهایت، بهترین انتخاب بین سفر با قطار و هواپیما به نیازهای خاص سفر، ترجیحات و شرایط پیرامون سفر شما بستگی دارد!

خرید بلیط هواپیما و قطار از اسنپ تریپ

اگر برای یک سفر داخلی یا خارجی برنامه ریزی می‌کنید، می‌توانید برای خرید و اطلاغ از قیمت بلیط هواپیما و قطار، از طریق سامانه جامع اسنپ تریپ اقدام کنید. به این ترتیب نیازی نخواهد بود که برای خرید هیچ یک از دو گزینه بلیط هواپیما یا قطار، مراجعه حضوری داشته باشید. کافی است که اپلیکیشن اسنپ تریپ را دانلود و نصب کرده و یا به سراغ سامانه جامع آن بروید. به این ترتیب شما تمامی بلیط‌های پرواز و قطار موجود از مبدأ به مقصد سفر خود را جستجو کرده و به راحتی می‌توانید از میان آن‌ها، بهترین بلیط را انتخاب کنید.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو