سریال سلمان فارسی کی ساخته می شود؟+جدیدترین خبرها

منبع: کولاک

111

1398/5/6

10:11


مجله اینترنتی کولاک: از ماه ها قبل و با تایید داود میرباقری مبنی بر ساخت سریال سلمان فارسی که مجموعه ای ست درباره زندگی و شخصیت سلمان فارسی، بسیاری به دنبال جدیدترین خبرها در خصوص نحوه ساخت این سریال هستند. این مجموعه الف ویژه است و یکی از بزرگترین تولیدات سیما در زمینه ساخت سریال محسوب می شود. سریال سلمان فارسی هم اکنون در مرحله پیش تولید است،‌ لوکیشن‌ها مشخص شده‌ و ساخت برخی از دکورها آغاز شده اند.

گفته می شود یکی از لوکیشن‌های مربوط به سریال «سلمان فارسی» در خارج از ایران خواهد بود، در عین حال بخشی از دکور این سریال را مربوط به دکور فیلم سینمایی «حضرت محمد (ص)» که بخشی از سریال میرباقری در این دکور ساخته خواهد شد. همچنین کارگاه‌های دکور و لباس هم شروع به کار کرده‌اند. بخش عمده فیلمبرداری این سریال در شهرک سینمایی شاهرود که در اطراف شهر کلاته خیج که واقع در جاده شاهرود – آزادشهر احداث خواهد شد، انجام شود.

“امرالله احمد‌جو” که گفته می‌شود دو سال از زمان خود را صرف نگارش سریال سلمان فارسی کرده، درباره آخرین وضعیت این مجموعه گفت: پیش‌تولید پروژه سلمان خیلی وقت است که آغاز شده و تا حد زیادی هم جلو رفته است. شاید بتوان گفت که این مجموعه، بزرگترین پروژه تاریخی فیلمسازی ایران است که در حال تدارک است و انشالله قرار است داوود میرباقری همین امسال آن را کلید بزند.

احمدجو در پاسخ به این پرسش که بازیگر نقش سلمان فارسی چه کسی است، بیان کرد: هنوز مشخص نشده که نقش سلمان را چه کسی بازی می‌کند ولی احتمالا بازیگر این نقش از چهره‌های شناخته شده نخواهد بود. لازم است توضیح دهم که گروه بازیگران این سریال خیلی پر و پیمان است چراکه قبل از این تقریبا از همه کسانی که داوطلب بازی در این مجموعه بودند، تست گرفته شده و بازیگران پیر،‌ جوان، کودک و… از همه شهرهای ایران برای بازی انتخاب شده‌اند. به این ترتیب امکان دارد که بازیگر سلمان از بین همین مجموعه افراد انتخاب شود.

وی درباره اینکه آیا تاکنون حضور چهره‌های مطرح سینمایی نیز در این سریال قطعی شده است،‌ گفت: هنوز اینقدر کنجکاو نشده‌ام که در این باره سوال کنم چراکه فعلا درگیر کارهای دیگری هستیم. به همین دلیل این موضوع فعلا مشخص نبوده و بنده از آن اطلاعی ندارم.

این نویسنده ضمن بیان اینکه در این سریال علاوه بر دیالوگ‌نویسی برای گفتگوها، به عنوان مشاور در کنار پروژه قرار دارد، درباره داستان سریال «سلمان فارسی» توضیح داد: قصه ما از تولد سلمان آغاز می‌شود اما این شخصیت مقاطع مختلفی دارد و بر همین اساس قرار است بسته به ضرورت دوران‌های مختلف زندگی این شخصیت از جمله جوانی، میانسالی، کهنسالی و حتی نوجوانی به تصویر کشیده شود. به شخصه در این پروژه هر کاری از دستم بر بیاید را انجام خواهم داد تا در کنار هم بهترین وضعیت موجود را ایجاد کنیم.

وی افزود: تهیه لباس،‌ آکسسوار، تدارکات، هزینه‌های بالای این پروژها و مسائلی از این دست از جمله سختی‌های کارهای تاریخی بوده که می‌توان به عنوان علتی برای کم شدن تولید این مدل کارها برشمرد. علاوه بر این نیز می‌توان گفت که علاقه فیلمسازان جدید به نشان دادن مقولات تاریخی در تصویر کمتر شده است. آنچه که اکنون رواج پیدا کرده و تصور می‌رود که بیشتر باب میل مخاطب انبوه باشد، کارهای کمدی بوده که به نوعی آنها را در سینماها نیز زیاد می‌بینیم.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو