مهم‌ترین اشتباهات رایج در استایل زنانه

مهم‌ترین اشتباهات رایج در استایل زنانه


منبع: ایران ناز

4

1402/9/10

01:09


مهم‌ترین اشتباهات رایج در استایل زنانه

مهم‌ترین اشتباهات رایج در استایل زنانه

 

آیا تا به حال از خود پرسیده‌اید چرا با اینکه سعی می‌کنید هزینه زیادی را صرف خرید لباس کنید، اما باز هم آن‌طور که دوست دارید، استایلتان درخشان نبوده و شیک‌پوش به نظر نمی‌رسید؟

 

 خرید مانتو  ، مهم‌ترین اشتباهات رایج در استایل زنانه ، The most important common mistakes in women's style

 

ریشه اصلی این مشکل، اشتباهات رایج در استایل بوده که عده زیادی از آن‌ها اطلاعی ندارند. این اشتباهات ممکن است عادت‌های قدیمی و یا رعایت نکردن برخی اصول و قواعد مهم باشند.

 

در این مطلب قرار است 12 اشتباه رایجی که در استایل وجود دارد را با یکدیگر بررسی کنیم. پس خواندن آن را از دست ندهید.

 

درباره اشتباهات رایج در استایل چه می‌دانید؟

اشتباهات رایج در استایل می‌توانند جنبه‌های مختلفی داشته باشند. این اشتباهات ممکن است بسیار کوچک و جزئی ولی به‌شدت تأثیرگذار در استایل به‌شمار روند، به‌طوری که اصلاح آن‌ها می‌تواند استایل شما را تا حد زیادی ارتقاء دهد.

 

در ادامه این مطلب قصد داریم درباره 12 اشتباه رایج اما مهم در استایل سخن بگوییم.

 

1. از اکسسوری‌ها استفاده نمی‌کنید و یا زیاده‌روی می‌کنید.

 

خرید مانتو

 

این اشتباه خصوصاً در میان زنان میان‌سال زیاد دیده می‌شود که در مراسم‌های مهم مانند عروسی از چندین گردنبند، دستبند، انگشتر و یا حتی گوشواره هم‌زمان استفاده می‌کنند.

 

استفاده بیش از حد اکسسوری‌ها، چه از جنس طلا باشند و چه بدل نه‌تنها کمکی به زیبایی استایل شما نمی‌کند، بلکه یک اشتباه محض محسوب می‌شود.

 

در مقابل، عده‌ای از افراد به استفاده از اکسسوری‌هایی مانند عینک، ساعت، دستبند و… اهمیت چندانی نمی‌دهند.

 

اگر شما هم جزو این دسته از افراد هستید باید بدانید که به عقیده طراحان مد، عدم استفاده از اکسسوری‌ها و جواهرات، استایل شما را ناقص می‌کند.

 

2. از طرح‌ها و رنگ‌های زیاد یا اشتباه در استایل خود استفاده می‌کنید.

استفاده از رنگ‌های متنوع و یا پوشیدن لباس‌هایی با طرح‌هایی چون راه‌راه، گل‌گلی، خال‌خالی و… هرچند که استایل شما را زیبا و خاص می‌کند، اما باید حواستان باشد که بیش از حد معقول، آن‌ها را در استایل خود به‌کارنبرید.

 

برای مثال اگر یکی از آیتم‌های استایل شما مانند دامن، شال یا بلیزر شما طرح‌دار است، اشتباه بزرگی مرتکب می‌شوید اگر لباس طرح‌دار دیگری به استایل خود اضافه کنید. در چنین حالتی باید سایر آیتم‌های استایل خود را ساده و بدون طرح انتخاب کنید.

 

همچنین اگر آیتم‌های اصلی پوششتان مانند مانتو، بلیزر یا شلوار رنگی‌رنگی است بهتر است شال، کیف وکفش‌هایی با رنگ خنثی یا نود انتخاب کنید.

 

3. متناسب با فرم بدن خود لباس نمی‌پوشید.

 

خرید مانتو اسپرت ، مهم‌ترین اشتباهات رایج در استایل زنانه

 

یکی از اشتباهات رایجی که در میان افراد به‌خصوص خانم‌ها وجود دارد این است که متناسب با فرم اندام خود لباس نمی‌پوشند.

 

حتی اگر گران‌ترین و زیباترین لباس‌ها را خریداری کنید ولی به تناسب میان آن با اندام خود توجهی نداشته باشید، نمی‌توانید استایل خیره‌کننده‌ای برای خود بسازید.

 

برای مثال اگر اندام سیبی شکل دارید، هنگام خرید مانتو حتماً به این نکته توجه داشته باشید که در قسمت بالایی آن طرح و نقش‌ونگاری به‌کارنرفته باشد، زیرا باعث بزرگ‌تر جلوه دادن بخش بالایی و میانی اندام شما خواهد.

 

در چنین موقعیتی شما باید مانتویی انتخاب کنید که تعادل را در میان بالاتنه و پایین‌تنه شما ایجاد کرده و بالاتنه شما را کوچک‌تر نشان دهد.

 

4. از پوشیدن شلوارهای فاق بلند اجتناب می‌کنید.

اگر تصور می‌کنید شلوارهای فاق بلند شما را چاق‌تر نشان می‌دهد باید بگوییم سخت در اشتباهید.

 

این نوع شلوارها که معمولاً فاق آن‌ها تا بالای ناف کشیده می‌شوند با ایجاد خطای دید تأثیر به‌سزایی در لاغرتر و کشیده‌تر نشان داده شدن شما دارند.

 

5. از لباس‌های خیلی گشاد (اورسایز) یا تنگ استفاده می‌کنید.

 

خرید مانتو اسپرت

 

درست است که استفاده از لباس‌های اورسایز و آزاد در سال‌های اخیر همیشه مد و ترند بوده‌اند، اما واقعیت این است که این نوع استایل به هر کسی نمی‌آید و در معمولاً برای موقعیت‌های خاص کاربرد دارد.

 

از طرف دیگر برخی‌ از افراد برای پنهان کردن چاقی اندام خود، لباس‌هایی گشاد و نامتناسب با سایز بدن خود می‌پوشند. باید بدانید که انجام این کار نه‌تنها کمکی به شما نمی‌کند، بلکه باعث می‌شود استایل شما به‌شدت بی‌نظم و شلخته به نظر آید.

 

اگر قصد دارید لاغرتر به نظر برسید در انتخاب یا خرید لباس خود باید از ترفندهای دیگر کمک بگیرید.

 

برای مثال استفاده از کمربند روی لباس، پوشیدن لباس‌هایی با برش‌ها یا طرح‌های عمودی و انتخاب رنگ مشکی برای لباس‌های مختلف، از جمله ترفندها و روش‌های کارامد برای لاغرتر نشان داده شدن محسوب می‌شوند.

 

همان‌قدر که پوشیدن لباس‌های بیش از حد گشاد اشتباهی بزرگ در استایل است، به تن کردن لباس‌های تنگ نیز به همان اندازه اشتباه بزرگی به‌حساب می‌آید. لباس‌های به‌شدت تنگ علاوه‌بر اینکه اصلاً راحت نیستند، دوران استفاده از آن‌ها نیز به‌ سر آمده است.

 

6. از خیاط برای اصلاح لباس‌های خود کمک نمی‌گیرید.

یکی دیگر از اشتباهات رایج در استایل عدم اصلاح ایرادات لباس است. احتمالاً برای شما هم پیش آمده که بعد از خرید مانتو یا خرید شلوار مشاهده کردید که سایز و اندازه آن کاملاً مناسب شما نبوده و یا قد آستین آن بیش از حد بلند به نظر می‌رسد.

 

در چنین حالتی بهترین کاری که می‌توانید انجام دهید مراجعه به یک خیاط و تغییر اندازه‌های لباس متناسب با فرم بدن خودتان است. در غیر این صورت، استایلی نامرتب و نازیبا پیدا خواهید کرد.

 

7. چندان به اتوی لباس‌های خود اهمیت نمی‌دهید.

 

اشتباهات رایج در استایل ، مهم‌ترین اشتباهات رایج در استایل زنانه

 

فرقی ندارد استایل شما رسمی، کژوال یا اسپرت است. در هر حال چروک بودن لباس شما یکی از وحشتناک‌ترین اشتباهاتی بوده که می‌توانید انجام دهید. چراکه لباس‌های چروک می‌توانند ظاهر و استایل شما را کاملاً شلخته و نامرتب جلوه می‌دهند.

 

بنابراین سعی کنید همیشه قبل از خروج از منزل و رفتن به سرکار، میهمانی، دورهمی یا جشن لباس‌های خود را اتو بزنید.

 

8. تصور می‌کنید دامن یا مانتوی بلند برای افراد قد کوتاه مناسب نیست.

حتماً شما هم این را بارها شنیده‌اید که زنان قد کوتاه نباید لباس‌های بلند مانند دامن، مانتو یا پیراهن بپوشند، زیرا آن‌ها را کوتاه‌تر نشان می‌دهد. بهتر است این توصیه نادرست و قدیمی را دیگر نادیده بگیرید.

 

زیرا اگر لباس‌های بلندی انتخاب کنید که دارای برش‌های عمودی و بلند باشند، کمک بزرگی به کشیده نشان داده شدن استایل خود کرده‌اید.

 

9. به جای خرید یک لباس باکیفیت، چندین لباس معمولی و ارزان می‌خرید.

 

خرید مانتو مجلسی

 

یک اشتباه رایج دیگر که تأثیر بسیار زیادی در استایل دارد این است که لباس‌های متعدد اما بی‌کیفیت خریداری می‌کنید. شاید در نگاه اول فکر کنید این کار به شما کمک کرده و می‌توانید استایل‌های متعددی برای خود بسازید، اما کافی است چندمرتبه لباس‌های خود را بشویید.

 

خواهید دید لباس‌هایتان به دلیل کیفیت پایین خیلی زود زیبایی خود را از دست خواهند داد.

 

اگر به جای این کار، لباس‌های کمتر اما با جنس خوب و باکیفیت تهیه کنید نه‌تنها در جهت ارتقای زیبایی استایل خود قدم بزرگی برداشته‌اید، بلکه به محیط زیست هم کمک زیادی کرده‌اید.

 

10. استایل شخصی خود را ندارید.

اگر می‌خواهید اشتباهات رایج در استایل را کاهش دهید، استایل شخصی خود را بسازید. استایل یا سبک لباس پوشیدن می‌تواند بیانگر افکار، شخصیت، عقاید، سلایق و یا حتی روحیات شما باشد.

 

اگر استایل شخصی خود را داشته باشید هنگام خرید لباس با سردرگمی کمتری مواجه خواهید شد. همچنین انتخاب‌هایی خواهید داشت که همگی براساس اصول استایل خودتان هستند.

 

این نکته را مد نظر خود داشته باشید که داشتن استایل شخصی به‌هیچ‌وجه به این معنی نیست که مجبورید لباس‌های تکراری یا شبیه‌به‌هم بپوشید، بلکه تنها به معنی رعایت برخی اصول است.

 

11. متناسب با موقعیت لباس نمی‌پوشید.

 

خرید مانتو مجلسی

 

نپوشیدن لباس در موقعیت درست یکی از رایج‌ترین اشتباهاتی است که متأسفانه خیلی‌ از بانوان آن را مرتکب می‌شوند. برای جلوگیری از ایجاد چنین اشتباهی سعی کنید هوشمندانه خرید کنید.

 

برای مثال اگر قرار است به یک میهمانی و یا عروسی بروید و به‌دنبال یک مانتو مناسب می‌گردید، خرید مانتو مجلسی باید اولویت شما باشد.

 

یا اگر دانشجو هستید و هر روز باید مانتو بپوشید، باید به ‌فکر خرید مانتو اسپرت باشید. زیرا مانتو مجلسی، عروسکی یا فانتری به‌هیچ‌وجه برای محیط‌هایی مانند دانشگاه مناسب نیستند.

 

اگر می‌خواهید با مدل مانتوهای بیشتر و متنوع‌تری آشنا شوید، می‌توانید سری به وبسایت مانتو امین به آدرس www.mantoamin.com  زده و یا عبارت ” فروشگاه مانتو امین” را در اینترنت جست‌وجو کنید.

 

12. به تمیزی کفش‌های خود اهمیت نمی‌دهید.

حتماً شما این را شنیده‌اید که در برخورد با افراد، اولین چیز در استایل که توجه را به خود جلب می‌کند، کفش‌ها هستند.

 

اشتباه نیست بگوییم که اگر تمام اصول شیک پوشی و خوش‌استایلی را رعایت کنید ولی به تمیزی کفش‌های خود توجهی نداشته باشید، تمام زحمات شما به هدر خواهد رفت بنابراین توصیه می‌کنیم قبل از خروج از منزل کفش‌های خود را از هر جنسی که هستند ابتدا تمیز کنید.

 

سخن پایانی

اشتباهات رایج در استایل معمولاً اشتباهات کوچکی بوده که استایل را به‌شدت تحت تأثیر خود قرار می‌دهند. ما در این مقاله سعی کردیم درباره این اشتباهات صحبت کرده و شما را با آن‌ها آشنا کنیم.

 

استفاده بیش از حد از لباس‌های رنگی و طرح‌دار، عدم توجه به تناسب میان اندازه لباس و اندام، پوشیدن لباس چروک، توجه نکردن به تمیزی کفش‌ها و استفاده بیش از حد یا استفاده نکردن از اکسسوری‌ها، برخی از مهم‌ترین اشتباهات رایجی است که معمولاً بانوان در استایل خود انجام می‌دهند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو