ورق اقبال کمدی‌ها برگشت!

منبع: برترین ها

121

1398/5/6

11:27


افت فروش محسوس فیلم های کمدی که یکی پس از دیگری به از دست رفتن ابعاد گیشه پسند تولیدات این ژانر منجر شده، ضمن قرار دادن ساخته های طنز در نوبت اکران، شرایط مطلوبی را برای فروش آثار اجتماعی نیز فراهم آورده است.

بانی فیلم: افت فروش محسوس فیلم های کمدی که یکی پس از دیگری به از دست رفتن ابعاد گیشه پسند تولیدات این ژانر منجر شده، ضمن قرار دادن ساخته های طنز در نوبت اکران، شرایط مطلوبی را برای فروش آثار اجتماعی نیز فراهم آورده است. در همین راستا و بر اساس آماری که جامعه صنفى تهیه کنندگان سینماى ایران ارائه داده، در چهار ماه نخست امسال با وجود افزایش نزدیک به ۴٠ میلیاردی فروش فیلم ها، عرصه برای کمدی ها در حال تنگ شده است. ژانری که طی چند سال اخیر بشدت محبوب بوده است.

ورق اقبال کمدی‌ها برگشت!

«چهار انگشت»، «سامورایی در برلین»، «زهرمار»، «ایکس لارج» و … در صدر همه آنها «ما همه با هم هستیم»، با توجه به بودجه هایشان در قیاس با رقم فروش، از جمله کمدی های شکست خورده چهار ماه ابتدای امسال بوده اند.

با پایان یافتن چهارمین ماه از سال ۹۸ جدول فروش سینما‌های کشور نشان از موفقیت آثار اجتماعی و غیر کمدی نسبت به سال‌های گذشته را می‌دهند به نحوی که در میان پنج فیلم نخست دو اثر غیرکمدی دیده می‌شود.

در چهارماهه نخست سال شاهد افزایش نزدیک به ۴٠ میلیاردی فروش فیلم ها نسبت به مدت مشابه در سال گذشته در گیشه بودیم و با افزایش مخاطب ۵١٣/٨٩٠ نفری نسبت به سال گذشته روبه رو شدیم.

موفقیت آثار اجتماعی و غیر کمدی در حدی بوده که «متری شیش و نیم» ساخته سعید روستایی را باید پرفروش‌ترین فیلم امسال بدانیم. این فیلم توانسته به عنوان پرفروش‌ترین فیلم غیر کمدی تاریخ سینمای ایران نیز لقب گیرد. این فیلم تاکنون بیش از ۲۷٫۵ میلیارد تومان در تهران و شهرستانها فروخته است. پیش از این «فروشنده»، هفتمین فیلم اصغر فرهادی با مجموع فروش ۱۵ میلیارد و ۷۱۴ میلیون تومانی رکورد پرفروش‌ترین فیلم غیر کمدی تاریخ سینمای ایران را در اختیار داشت. ضمن اینکه باید در نظر داشت فیلم فرهادی دو میلیون و ۱۹۷ هزار تماشاگر را به خود جلب کرد و فیلم روستایی تاکنون و در آخرین روزهای اکرانش دو میلیون و ۲۸۲ هزار نفر را به سینماها کشانده است.

در چهارماه ابتدای امسال سینماها فروشی معادل ١۴٣/٠۶٨/۶٨٩/٣٣۶ تومان را تجربه کردند و بیشترین رقم فروش فیلم به فروردین ماه اختصاص داشت.

ورق اقبال کمدی‌ها برگشت!

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو