طریقه استفاده از عکس در اکسل و تغییر اندازه تصاویر در اکسل

طریقه استفاده از عکس در اکسل و تغییر اندازه تصاویر در اکسل


منبع: آرگا

2

1402/9/12

15:31


استفاده از عکس در اکسل کمک می کند تا ارائه نشانه های بصری به درک داده ها توسط مخاطب بهتر صورت گیرد. برای اطلاع از شیوه انجام این کار با ما همراه باشید.

به طور کلی نرم افزار اکسل برای اجرای محاسبات پیچیده با فرمول و دیگر توابع مورد استفاده قرار می گیرد. حال اگر به استفاده از عکس در اکسل برای توضیح بیشتر نیاز است ولی با روش انجام آن آشنایی ندارید با ادامه مطلب همراه ما باشید تا شیوه درج عکس در اکس را به صورت ساده فرا بگیرید.

روش استفاده از عکس در اکسل

در نرم افزار اکسل به طور معمول با حجم بسیاری از داده ها روبرو هستیم. با این وجود در مواردی ممکن است برای درک کامل داده ها اطلاعات متنی یا عددی سلول ها کافی نباشد و به استفاده از عکس در اکسل نیاز شود تا ارائه اطلاعات از طریق نشانه های بصری به درک بهتر مخاطب کمک نماید.

 به عبارت دیگر هر چند در اکسل محاسبات پیچیده با فرمول و دیگر توابع صورت می گیرد ولی گاهی مواقع ممکن است نیاز شود که در کاربرگ اکسل یک عکس نیز درج نمایید. در ادامه با روش انجام این کار آشنا خواهید شد.

برای شروع ابتدا در نرم افزار اکسل روی تب Insert کلیک کنید. سپس در قسمت Illustration روی گزینه Pictures کلیک کنید.

در ادامه کار محاوره Insert Picture روی صفحه نمایان می شود. بعد به مسیری که تصاویر در آن جا قرار دارد رفته و سپس همه آن ها را انتخاب و روی Insert کلیک نمایید.

به این ترتیب خواهید دید که عکس های انتخاب شده در صفحه کاربری اکسل وارد می شوند.

در مرحله بعد این عکس ها را در خانه یا سلول های مربوطه اکسل درج نمایید. برای این کار روی عکس کلیک راست نموده و آن را به سلول مربوطه درگ کنید. در نهایت موس را رها تا تصویر در سلول مورد نظر درج شود.

حالا باید سایز عکس را متناسب با اندازه سلول تعیین کنید. به دو روش که احتمالا با آن آشنا هستید می توان این کار را انجام داد: یکی از طریق تنظیم حاشیه های عکس به کمک دایره هایی که در لبه ها و مرزهای تصویر قرار دارند. و دومی از طریق وارد کردن دستی اندازه ارتفاع و عرض تصویر در تب Format

همچنین به منظور قفل کردن عکس در سلول اکسل باید ویژگی های آن را تغییر بدهید. به کمک مراحل زیر می توانید این کار را انجام دهید.

ابتدا باید همه عکس ها را انتخاب کنید. به این منظور یکی از عکس ها را انتخاب و Ctrl + A  را همزمان فشار داده تا عکس های موجود در صفحه کار انتخاب شوند.

سپس روی یکی از عکس ها کلیک راست و گزینه Size and Properties را انتخاب کنید.

در ادامه با انتخاب این گزینه صفحه Format Picture در سمت راست صفحه کار اکسل گشوده می شود. به قسمت Properties رفته و تیک گزینه Move and Size with Cells را بزنید. به این طریق عکس به بخشی از سلول اکسل تبدیل خواهد شد.

به این ترتیب اگر اندازه سلول را تغییر دهید، اندازه عکس داخل سلول هم متناسب با آن تغییر می یابد. همچنین اگر این سلول را فیلتر نمایید عکس داخل سلول هم همراه با سلول مخفی می شود.

در پایان امیدواریم از این مطلب نهایت استفاده را برده باشید. همچنین پیشنهاد می شود در صورت تمایل برای آشنایی با انتقال فایل به اکسل و ساخت تقویم در اکسل روی لینک ها کلیک کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو