طرز تهیه قارچ و پیاز یک خوراک عالی و خوش طعم

منبع: آرگا

119

1398/5/6

11:51


خوراک قارچ و پیاز یک غذای ایرانی خوشمزه با طعم عالی می باشد که به راحتی می توان آن را آماده کرد و برای یک وعده غذایی سبک سرو نمود. در ادامه طرز تهیه قارچ و پیاز را آموزش خواهیم داد.

طرز تهیه قارچ و پیاز یک خوراک عالی و خوش طعم

در این مطلب برای علاقمندان به آموزش آشپزی قصد داریم، طرز تهیه خوراک قارچ و پیاز که می تواند یک غذای خوشمزه برای وعده ناهار و یا شام باشد را قرار دهیم، برای آشنایی با دستور طبخ این غذا، در ادامه همراه ما شوید.

خوراک قارچ یک غذای ایرانی سبک و خوش طعم است که به روش های مختلفی تهیه می شود و جزو غذاهایی است که سریع می توان آن را آماده کرد. در مطالب قبلی با طرز تهیه انواع خوراک مرغ و قارچ، خوراک اردک و … آشنا شدید، اکنون در اینجا می توانید دستور تهیه قارچ و پیاز را فرا گرفته و به راحتی طبخ این غذای خوشمزه را در منزل امتحان کرده و لذت ببرید.

روش تهیه خوراک قارچ و پیاز

مولد لازم

  • قارچ/ ۵۰۰ گرم
  • پیاز بزرگ/ یک عدد
  • سیر/ یک حبه
  • ادویه، نمک، فلفل، کاری پودر آویشن/ به مقدار لازم
  • گوجه فرنگی رنده شده/ یک عدد
  • رب گوجه فرنگی/ نصف قاشق غذا خوری
  • روغن/ به مقدار مورد نیاز

طرز تهیه قارچ و پیاز

طرز تهیه قارچ و پیاز

برای تهیه خوراک قارچ و پیاز، در ابتدا قارچ ها را تمیز شسته و در اندازه متوسط خُرد کرده و کنار می گذاریم، سپس یک عدد پیاز را خُرد کرده و در داخل یک تابه که به مقدار لازم روغن ریخته ایم، سرخ می کنیم و قبل از اینکه رنگ آن تغییر کند، سیر رنده شده را اضافه می کنیم. مراقب باشید تا سیر نسوزد، زیرا بسیار زود تیره می شود، بعد ادویه را به آن اضافه کنید و در ادامه قارچ را درون مخلوط سیر و پیاز بریزید. بعد از کمی سرخ شدن، گوجه فرنگی رنده شده و رب را اضافه کنید و همزمان شعله را کم کنید تا خوراک مورد نظر شما به خوبی بپزد و ترشی رب نیز گرفته شود، می توانید غذا را بعد از آماده شدن میل کرده و یا آن را متناسب با سلیقه خود تزیین کرده و سپس سرو نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو