صدیقی: قشر ضعیف امروز رها شده‌اند

منبع: برترین ها

94

1398/5/6

14:15


امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه قشر ضعیف امروز رها شده‌اند، گفت: مسئولان به جای اینکه به مشکلات قشر مستضعف برسند اقتصاد کشور را رها کرده چشم انتظار دشمنان نشسته‌اند.

خبگرزاری تسنیم: حجت‌الاسلام کاظم صدیقی در یادواره 45 شهید کارگر منطقه ساوه با اشاره به جایگاه شهدا اظهار داشت: ارزش انقلاب را از ولایت می‌دانیم و ولایت‌مداری یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های شهدا بوده که این ویژگی را باید از آنان بیاموزیم و ادامه‌دهنده راه آنها باشیم.

وی افزود: رونق مساجد، ترویج فرهنگ دینی و انقلابی، حمایت از ارزش‌های مقدس و همیشه در صحنه بودن از جمله کارها در ادامه راه شهدا است.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: یادواره‌های شهدا نقش مهمی در بصیرت‌افزایی به جامعه دارد، امروز زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و حفظ حرمت و جایگاه خانواده‌های معظم آنها برای تداوم انقلاب اسلامی و عزت و عظمت نظام اسلامی ایران ضروری است از این رو برگزاری یادواره شهدا نقش مؤثری در روشنگری، بصیرت و دشمن‌شناسی جامعه دارد و زمینه آشنایی جوانان و نسل جوان را با افکار شهدا و اهداف آنها فراهم می‌کند.

صدیقی بیان کرد: جایی سراغ نداریم که شهید شاهد نباشد و روایت داریم که در گذشته و آینده شهید، احاطه وجودی دارد و این جایگاه قابل ارزیابی نیست و کسانی که در راه خدا جان خود را دادند، در واقع برای اجرای فرمان خدا و دفاع از ناموس الهی که دین و ولایت است و همچنین برای صیانت جامعه از تهاجم دشمنان و استقلال کشور بوده که به مقام رفیع شهید دست یافته‌اند که این مقام بالاترین و والاترین مقام است.

وی ادامه داد: گرامیداشت شهید یعنی طوری زندگی کنیم که خلاف رضایت الهی و مجاهدان خدا نباشد، نخستین امتیاز شهید این است که برای رضای خدا جهاد کرده و ما جاماندگان قافله شهدا نیز باید یاد بگیریم که در راه دین خدا و نه برای دنیای خود حرکت کنیم تا سعادتمند شویم.

امام جمعه موقت تهران بیان کرد: دروغگویی، حسد، کلاهبرداری، بی‌توجهی به فقرا، بندگی نکردن خدا سبب می‌شود که انسان در مسیر شیطان قرار گیرد و در تنگنای دنیا و‌ خسران الهی بوده و عاقبت بخیر نخواهد شد.

وی افزود: ما جاماندگان از قافله شهدا روز به روز عمر خود را از دست می‌دهیم اما شهدا عمر خود را از دست نمی‌دهند و با اولین قطره، روزی خود را از خداوند می‌گیرند، اما ما از مسیر آنها دور شده‌ایم و گناهان مشکلات اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی را تشدید می‌کند، توبه به عنوان راهکاری برای بازگشت به مسیر الهی است چرا که توبه در مجلس شهدا به عنوان مقربان الهی تأثیرگذارتر است.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: قطعا هر کس دل در گرو خدا داشته باشد قلب و‌ جان خویش را اصلاح کرده و به مقام شهادت نائل خواهد آمد، شهید ذوب در خدا شده است و با عنایت الهی وارد بهشت می‌شود چرا که شهید به نفس مطمئنه دست یافته است.

صدیقی بیان کرد: خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان به‌ویژه سرنگونی پهپاد آمریکایی نتیجه صلابت نظام اسلامی است که به برکت خون مطهر شهدا به دست آمده و این صلابت حاصل خون پاک شهدا است که این قدرت بازدارندگی و اقتدار کشور در تمامی معادلات بین‌المللی تأثیرگذار بوده است.

وی ادامه داد: قشر ضعیف و پابرهنگان ولی‌نعمتان انقلاب هستند و امروز این پابرهنگان رها شدند و در چرخ زندگی درحال تلف شدن هستند، مسئولان به جای اینکه به مشکلات قشر مستضعف برسند اقتصاد کشور را رها کرده چشم انتظار دشمنان نشسته‌اند.

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: مردم در همه عرصه‌ها همه کاره و پشتوانه انقلاب اسلامی بوده و بدون هیچ چشم‌داشتی پشتیبان انقلاب هستند، از این رو برای حل مشکلات این مردم به ویژه پابرهنگان باید تلاش کنند.

به گزارش تسنیم، در این مراسم که با حضور پرشور مردم شهیدپرور ساوه برگزار شد، به دلیل فرا رسیدن سالروز عملیات مرصاد از جمعی از جانبازان و خانواده‌های معظم شهدای عملیاد مرصاد با اهدای لوح تقدیر تجلیل شد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو