کارگردان Yakuza بازی Ghost of Tsushima را ستایش میکند؛ تاسف وی از محدودیتهای توسعهی بازی در ژاپن
شخصیت کاریزماتیک و جالب پشت سری بازیهای Yakuza، آقای توشیهیرو ناگوشی (Toshihiro Nagoshi)، در مصاحبهی اخیر خود در رابطه با آخرین بازی انحصاری عرضه شده برای پلیاستیشن ۴ یعنی Ghost of Tsushima صحبت کرد. اگرچه عنوان Ghost of Tsushima فرهنگ، آداب و رسوم و تاریخ اقتباسی ژاپن فئودالی را به تصویر میکشد اما استودیوی سازندهی این اثر، ساکر پانچ (Sucker Punch)، در ژاپن مستقر نیست و در کشور آمریکا، ایالت واشنگتن و شهر بولیو فعالیت دارد و آقای ناگوشی فکر میکند برخی اوقات توسعه دهندگان غربی میتوانند به خوبی باعث خوشنودی ژاپنیها شوند و مخاطبین شرقی را هیجانزده کنند.
آقای ناگوشی در جریان استریم لایو سگا (SEGA) توضیح داد:
برخی اوقات خارجیها باعث لذت بیشتر مخاطبین ژاپنی میشوند و بیشتر از خود ژاپنیها میتوانند مردم این کشور را هیجان زدهکنند و این بسیار جذاب است، نه؟ همیشه تصور میشود که غربیها چیزی در مورد ژاپنیها، آداب و رسوم و فرهنگشان نمیدانند اما این فرضیه یک اشتباه است. اگر بخواهم با شما صادق باشم، ما (ژاپن) شکست خوردیم. (خنده) بله به طور حتم ما در حال شکست خوردن هستیم. حقیقتاََ من فکر میکنم این بازی میبایست در ژاپن ساخته شود.
در ادامه آقای ناگوشی تحقیقات انجام گرفته برای حقیقی بودن تمامی جزئیات بازی و نزدیک شدن به واقعیت فرهنگ ژاپن در زمان قدیم را تحسین کرد و توضیح داد که Ghost of Tsushima به خوبی حس اکتشاف ذاتی را با روایتی بینظیر ترکیب میکند. همانطور که میدانید سری Yakuza نیز روایتی دراماتیک و احساسی را به مخاطب ارائه میدهد و علاقهی کارگردان این سری به Ghost of Tsushima چندان غافلگیرکننده نیست. وی در ادامه توضیح داد:
من نمیدانم چه بازیگرانی پروسهی موشن-کپچر را انجام دادهاند اما اهمیتی که تیم سازنده به القای احساسات از طریق چهرهی آنها دادهاند تحسینبرانگیز است.
در ادامهی گفت و گو آقای ناگوشی در مورد محدودیتهای بازیسازی و خلق تجربههای جدید در ژاپن صحبت میکند. وی به این نکته اشاره کرد که شخصیت اصلی Ghost of Tsushima یک شخصیت خوشتیپ معمول در بازیها یا فیلمهای سینمایی نیست و این چیزی است که معمولاََ در آثار کشور او (ژاپن) رخ نمیدهد. ناگوشی در مورد این موضوع چنین توضیح میدهد:
شخصیت اصلی بازی (جین) یک شخصیت چندان خوشتیپ نیست، به این موضوع فکر کردهاید؟ اگر شما به یک شرکت ژاپنی معمول چنین ایده و مفهومی را بدهید و شخصیت به مانند جین را به آنها ارائه دهید، من فکر نمیکنم که ایدهی شما چراغ سبز بگیرد و مورد قبول آنها باشد.
او انتخاب این بازیگر برای شخصیت اصلی را میستاید و کار ساکر پانچ را تشویق میکند.
نتیجهگیری کلی آقای ناگوشی از این قرار است:
موارد زیادی در این اثر وجود دارد که من به آنها تعظیم میکنم، از انتخاب دورهی زمانی گرفته تا جزئیات منحصر به فرد آن. صادقانه میگویم که آنها کار بسیاری عالی انجام دادهاند.
به طور حتم ستایش شخص بزرگی در صنعت بازیهای ویدیویی مانند توشیهیرو ناگوشی برای ساکر پانچ امتیاز بسیار بزرگی به حساب میآید. این اثر نه تنها تحسین بسیاری از منتقدین و بازیسازان را به خود جلب کرده بلکه در بحث فروش نیز عملکرد خارقالعادهای داشته است و توانسته محبوبیت زیادی در میان بازیبازان کسب کند.
پر بحثترینها
- بازی Stellar Blade به دلیل طراحی شخصیت Eve نقدهای منفی دریافت کرده است
- نقدها و نمرات بازی Stellar Blade منتشر شدند
- شایعه: احتمال عرضه Helldivers 2 روی Xbox Series X|S وجود دارد
- Stellar Blade از لحاظ فنی کم نقص و عالی اجرا میشود
- دنیاهای آخرالزمانی که اگر در واقعیت رخ بدهند بقاء در آنها دشوار خواهد بود (قسمت اول)
- شایعه: Gears 6 در مراسم امسال Xbox معرفی میشود
- گزارش مالی مایکروسافت: افزایش درآمد ایکس باکس به دلیل خرید Activision Blizzard
- رتبهبندی شخصیتهای اصلی سری GTA
- ممکن است GTA 6 در حمل اسلحهها همانند Red Dead Redemption 2 عمل کند
- انتقاد EA از ممنوعیت فروش Dead Space در ژاپن اما صدور اجازه انتشار به Stellar Blade
نظرات
من هم به عنوان مخاطبی خرد بازی را تحسین میکنم
طرف چه حرف قشنگی زده
«اگر بخواهم با شما صادق باشم، ما (ژاپن) شکست خوردیم. (خنده) بله به طور حتم ما در حال شکست خوردن هستیم. حقیقتاََ من فکر میکنم این بازی میبایست در ژاپن ساخته شود.»
دمشون گرم چقدر متواضع اند
USA#
کسی که نقطه ضعف خودش رو ندونه یا بخواد نبینتش شکست میخوره
این فرد از نظر من شکست نمیخوره چون میدونه مشکل کارش از کجاست
صنعت بازیسازی ژاپن قابل مقایسه با آمریکا، اروپا و حتی کانادا نیست. خود ژاپنیها هم دارن میگن صنعت بازیسازیشون قدرت سابق رو نداره.
آمریکاییها از خود ژاپنیها هم گوست آو سوشیما رو ژاپنیتر ساختن؛ دمشون گرم.
USA#
http://s4.picofile.com/file/8396957542/West_vs_East_Design.jpg
.
لطفا تایید کنید.
http://s13.picofile.com/file/8404380984/Western_Game_Dev.jpg
.
http://s13.picofile.com/file/8404380950/Usa_vs_Japan_Games.jpg
عکس اولیه،اون بخش وسط عکس که سانسور کردی،واسم عین روز مشخصه که مال کدوم بازی و کدوم صحنه هستش
تفکرات داغون نیل دراکمن…
درسته، حتی تو فیلم سازی هاشون هم همین طور هست.
الان کشور آمریکا و هالییود حتی جنگ های تاریخی یا حتی فرهنگ و آداب و رسوم کشور های باستانی رو به خوبی تعریف و به بهترین شکل در موردشون فیلم میسازن.
ولی کشور های باستانی حتی نمیتونند در مورد آداب و رسوم کشور خودشون فیلم بسازند.
برترین بازی سامورایی تاریخ نسل بشریت
باز این شروع کرد 😐 😐
چیزی جز حقیقت نگفت !
یه بازی سامورایی بگو از این بهتر باشه
بازی mini ninjas خخخخخ 😀
من باهاش خیلی خاطره دارم
سکیرو
داداش نظر شخصیشو گفته فکت که صادر نکرده مشکلی نداره که
منم چیزی نگفتم
این یه مدت هی الحق و والانصاف میکرد
هر چند که الان پلتفرمم ایکس باکسه ولی از موفقیت همه بازی ها خوشحال میشم….گیمر باشیم……
.
.
.
#ترول نکنیم
بازی خیلی خوبیه و دارم بازیش میکنم چند روزه
(رفقا همتون منو میشناسید که اون نفهمی که تو پست های قبل کامنت گذاشته بود ترول کرده بود من نبودم اسم منو فیک کرده حتی از عکس پروفایلش میشه تشخیص داد تابلوئه)
همون لحظه که دیدم فهمیدم، ظاهرشو پنهان کرد ولی باطنش نمایان بود :yes: :cowboy:
این اسم پروفایل رو بردارن جاش از همون نام کاربری استفاده کنن دیگه از این داستانا نداریم
هر دقیقه هم جای اسم ترف ۳ خط شعار نمیبینیم
درود بر ایالات متحده امریکا
درود بر استودیو ساکرپانچ
:worship: :pray:
RealPower#
درود بر تو
چقدر صریح از سیاست استدیوهای ژاپنی بابت انتخاب کاراکتر انتقاد کرده و چه تاسفی خورده که این اثر توو ژاپن خلق نشده….
نوع دیدگاهشون قابل ستایشه
امیدوارم همهی دوستان بتونن هر دو اثر تازه عرضه شده سونیو تجربه کنن
واقعا هم جای تأسف داره خب
ما خودمون شاهزاده ایرانی نداریم یوبی باید واسمون بسازه
خب اینم یه مثال پر از تأسف دیگه
یه گرشاسپ ساختن واس هفت پشتمون بسه
گرشاسپ به عنوان یع بازی ایرانی عنوان قابل احترامی بود
تجربش کردم خیلی هم حال داد
واقعن سطح پایین بود. کسانی که در ایران توو بازی سازی فعالن واقعن اینکاره نیستن، چندتا شون رو می شناسم، اسم در کردن ولی هنوز دو خط کد نمی تونن بنویسن، یه لول ساده نمی تونن طراحی کنن و هیچ ایده ای هم ندارن از خودشون. فقط مدعین، و از بازی سازی فقط یادگرفتن که تیشرت باب اسفنجی بپوشن و به سر و وضعشون نرسن، موهای ژولیده و اینا…
این وادی در چه زمینه ای خوبه که حالا بازیسازیش خوب باشه. ۹۰ درصد کسانی که توو ایران بازی سازی کار می کنن، یه چیزی شنیدن که پول تووشه و فانه و از این داستانا، و الا عاشق نبستن، دو خط داستان نمی تونن بنویسن. خلاصه که خیلی افتضاحن
Lmao nice one
تو خودت یک مشت صحرا نشین رو به تاریخ خودت ترجیح دادی بعد توقع داری یوبی سافت نیاد بازی از تاریخ تو بسازه؟
((شخصیت اصلی بازی (جین) یک شخصیت چندان خوشتیپ نیست، به این موضوع فکر کردهاید؟ اگر شما به یک شرکت ژاپنی معمول چنین ایده و مفهومی را بدهید و شخصیت به مانند جین را به آنها ارائه دهید، من فکر نمیکنم که ایدهی شما چراغ سبز بگیرد و مورد قبول آنها باشد.))
با این حرفش حال کردم
احتمالا اگر گوست رو یک استودیو ژاپنی میساخت،چهره جین شبیه به شخصیت های سری فاینال فنتزی میشد
جین که خیلی خوشتیپو و خفنه
البته منظورشو گرفتم ژاپنیا می کردنش مثل کرکتر های final fantasy همه خوشگل موشگل
ژاپن هم قطبه تو بازی سازی ولی تو تکرار داره دست پا میزنه
به قول طرف طراحی جین تو ژاپن قبول نمیشد چرا چون شخصیت خوشگل بلوند مو طلایی نیست
شخصا حالم از این سبک طراحی شون بهم میخوره تا کی یه گروه مانگایی ترکیب یکی دو تا شیرین عقل کنار دو سه تا دختر لوس مدرسه ای و یکی دو تا قد بلند مغرور؟
بازی سازیشون هم عین سینماشون افول کرده
سریالای کره جنوبی رو چی میگی؟؟!!! 😮 :sarcasm:
بستگی داره چه بازی هایی رو از ژاپن بررسی کنید. بیشتر بازی های ژاپنی نظیر RE ، Silent Hill ، Metal Gear ، Death Stranding ، Mario ، Zelda ، Persona و … شاهکار هایی هستند که از نظر من هیچکس دیگری به جز خود ژاپنی ها قادر نیستند آیپی های جدید و موفقی از اون ها بسازند (( نمونه اش سایلنت هیل که دیدیم بعد از نسخه ی چهارم چه بلایی سرش اومد ! )) من برای استدیو های غربی هم احترام قائلم و از بازی هاشون لذت می برم اما اینکه بگیم بازی سازی ژاپن از دور افتاده و رو به تکراره درست نیست !
این هم فرهنگ ژاپنیا هست که میل شدیدی به زیبایی دارن و حتی تو بازیاشون گاهی دشمن و باسهای بازی رو هم به شکل زیبایی طراحی میکنن، البته این به صورت مطلق هم صدق نمیکنه مثلا تو بازی سکیرو که محصول خود ژاپنیاست شخصیت اصلی یه چیزیه در حد همین جین
وطن پرستی یعنی این
آفرین به مردم ژاپن
واقعا این بازی از جمله بازیهایی هستش که نشان داد متای بازی ملاک انتخاب نیست. برای من اینطور بوده که نقطه به نقطه بازی رو بگردم، مخصوصا مراحل فرعی mythic tale خیلی جذابه.سیستم مبارزات بازی خیلی عالی کار شده و کمتر بازی رو دیدم انقدر جذاب باشه. مشکل بازی اینه بعضی مراحل فرعی بازی کمی تکراری میشه(منظور مراحل for tsushima). هوش مصنوعی بازی مشکل دیگه ی بازیه که با درجه سختی بالا یه کم بهتر میشه. دوئل هاش که خیلی نفس گیره و عالی دراومده مخصوصا:
اسپویل:
.
.
.
.
.
مرحله curse of Uchitsune که خفن طراحی شده( مخصوصا دوئل نهاییش).
این shimura یه کم نچسبه.
این همه به ریوزو کمک کردیم که یه غذایی برای خودش و افرادش پیدا کنیم اما یارو به خاطر غذا بدجور خیانت کرد به جین هر چند تا اینجای بازی که بازی کردم اینطور به نظر میرسه.
مغولها وقتی به یه کشوری حمله میکردن به دخترای اون منطقه ت.ج.ا.و.ز میکردن ولی این بازی فقط نشان داد این مغولها فقط دنبال تاراج منابع این سرزمین هستن هر چند در مرحله lost at sea یه جورایی این مورد رو نشان داد ولی وحشی گری مغولها و عدم پایبند بودن به اصول اخلاقی مغولها رو تا حدودی نشان داد مخصوصا اینکه بعد تاراج منابع یک منطقه، اونجا رو آتیش میزدن یا اینکه زنده زنده یک گروگان با اجبار khotun khan توسط ریوزو آتش زده شد.
پایان اسپویل.
.
.
.
.
در کل این بازی واقعا بازی جذابیه و اتفاقا اعتیاد آوره، برخلاف نظر بعضیا در مورد خسته کننده بودنش(نظر شخصی).
اتفاقا امروز این دوئل رو انجام دادم باحال بود مرحلش
ژاپنیا امسال ریمیک فاینال فانتزی ۷ عرضه کردن که یک شاهکار بود، سوشیما هم بیشتر بخاطر اینکه فرهنگ یک دوره خاص رو در ژاپن به شکل باور نکردنی به تصویر کشیده ستایش میشه و مورد استقبال ژاپنیا قرار گرفته کلا میل به تحسین شدن توسط یه کشور دیگه در همهی جوامع وجود داره همین یوبی سافت با پرنس آف پرشیا چقدر ایرانیا رو به خودش جذب میکنه؟ ولی اگه ایران خودش چیزی بسازه کسی استقبال نمیکنه، البته که کمبود امکانات و سرمایه در ایران برای بازی سازی مشکل ایجاد میکنه وگرنه از تاریخ ایران میشه بازیهای شگفت انگیزی به وجود آورد
خداییش اوایلش که بازی کردم بهش ۸۵ دادم ولی الان ۹۰ میدم خیلی عالیه بازیش مبارزتش سگی حال میده مخصوصا دوئل هاش