موزه هنر شارجه در آفر دبی

منبع: نوداد

326

1398/5/30

11:27


شهر شارجه به نام پایتخت هنری امارت متحده عربی خوانده می شود. در این شهر جاذبه های گردشگری فراوان و موزه های زیادی وجود دارد.

موزه هایی که در این شهر وجود دارند فرهنگ، تاریخ و همچنین سنت این منطقه را به بهترین حالت ممکن حفظ نموده است. بنابراین می توان گفت این شهر یکی از مقاصد مورد علاقه هنرمندانی محسوب می شود که علاقه زیادی به هنر دارند چرا که همان طور که در بالا گفته شد این شهر مملو از آثار هنری، آثار تاریخی و همچنین موزه می باشد که سبب جذب هنرمندان و تاریخ دانان زیادی می شود. سعی و تلاشی که برای حفظ این آثار شده است موجب گردیده یونسکو این شهر را پایتخت فرهنگی جهان عرب به رسمیت بشناسد. چنانچه می خواهید با موزه شارجه بیشتر آشنا شوید تا پایان این مقاله که توسط سایت "سفر باتو" ما را همراهی کنید.

موزه شارجه


چنانچه به موزه و هنر علاقه مند هستید می توانید به شهر شارجه در تور دبی سفر کنید چرا که در این شهر می توانید در بین آثار کم نظیر هنری گشت و گذار کنید و از این طریق هم بتوانید از موزه بازدید کنید و هم خاطرات دل انگیزی از شهر شارجه برای خود و خانواده اتان رقم بزنید. موزه معروف هنری شارجه از مهم ترین جاذبه های توریستی و همچنین از اولین جاذبه های گردشگری در سفر به این شهر زیبا محسوب می شود. بنابراین اگر به این شهر سفر می کنید بازدید از این موزه را به هیچ عنوان از دست ندهید. چرا که با آثار هنری زیبا از هنرمندان عرب و اروپایی آشنا خواهید شد.

موزه هنر شارجه

به گزارش سفر باتو ، همگام با بروزترین تکنولوژی های روز دنیا در سال 1997 بازگشایی شده است. این موزه مهم ترین موزه مخصوص به هنر در شارجه می باشد که دارای شهرت جهانی است. علاوه بر این از مهم ترین جاذبه های گردشگری شارجه نیز محسوب می شود. بنابراین به شما پیشنهاد می کنیم بازدید از این موزه را در صدر کارهایی قرار دهید که قرار است در شارجه به انجام برسانید.

این موزه در بیت السرکال در ناحیه الشویحین قرار گرفته است. موزه هنر امکانات یک موزه هنر بین المللی را عرضه می کند. در این موزه مختلف ترین مجموعه هنری امارات متحد عربی نگهداری می شود. افزون بر این در موزه دبی جموعه آثاری از هنرمندان عرب و نیز آثار برجسته هنرمندان اروپایی قرن 18 و 19 میلادی با رویکرد شرقی و همچنین مجموعه عظیمی از لیتوگراف ها از هنرمند اسکاتلندی به نام دیوید رابرتس به چشم می خورد. همین امر موجب شده است این موزه مشهور به داشتن تخصص در نقاشی جهان عرب باشد. یکی دیگر از دلایلی که برای مشهور بودن این موزه می توان برشمرد برنامه نمایشگاه های موقتی است که همه ساله برگزار می شود. البته گفتنی است که نمایشگاه دائمی نیز در این موزه و در طبقه بالایی آن قرار دارد که در این مجموعه دائمی آثار هنری باارزشی از آلبوم های شیخ دکتر سلطان بن محمد القاسمی به چشم می خورد. افزون بر این باید گفت که با بررسی هایی که از این نمایشگاه به عمل آمده است این نتیجه حاصل شده است که این نمایشگاه دائمی به بررسی تام هنری که در طول 50 سال گذشته در جهان عرب ایجاد گردیده است پرداخته است. 

موزه هنر شارجه


علاوه بر مواردی که در ذکر ویژگی های این موزه گذشت می توان اظهار کرد که یکی از تأثیرگذارترین مؤسسات هنرهای امروزی در امارات متحده عربی، این موزه می باشد. همان طور که قبلاً نیز گفته شد گالری های این موزه مختلف بوده و آثاری از هنرمندان معروف اعم از نقاش اماراتی به نام عبدالقادر الرائی در آن به چشم می خورد. وی توانسته است جوایز نمایشگاه دو سالانه شارجه را از آن خود نماید. دوره های نمایشگاهی که به صورت ماهیانه برگزار می شود سبب می شود همواره آثار هنرمندان عرب و اروپایی جاوید و نوین باقی بماند. شایان ذکر است که بهترین مکان در شارجه، موزه هنر آن است که برای افرادی که تمایل دارند هنرهای معاصر عرب را دنبال کنند گزینه مناسبی است.

دارای سه طبقه می باشد که مساحت آن بیش از 111000 متر مربع توسعه پیدا کرده است. در طبقات این موزه 72 گالری مختلف وجود دارد که البته باید گفت که اغلب آثار و همچنین نقاشی های جهان عرب در آن دیده می شود. علاو بر این چندین اثر هنری در طبقه همکف قابل مشاهده است. در این مکان، هم نمایشگاه های انفرادی و هم نمایشگاه های گروهی برگزار می-گردد.

جالب است بدانید که اکثر نقاشی های این موزه آثار نقاشان قرن هجدهم می باشد، هنرمندانی که با دیدن خاورمیانه جذب معماری، فرهنگ و همچنین طبیعت این منطقه شدند.

چنانچه از موزه دیدن کنید نقاشی های آبرنگ بسیاری از این شهر در گالری علی درویش خواهید دید. لازم به ذکر است که بیش از 300 اثر در بخش معاصر این مجموعه دیده می شود که هنرمندان عربی و خارجی آن ها را خلق نموده اند.

در سایر گالری های این موزه می توانید از آثار بین المللی دیدن نمائید. افزون بر این یک کافه در موزه قرار گرفته است که بعد از بازدید از این موزه می توانید به آن جا بروید و با نوشیدن یک فنجان قهوه خستگی از تن به در کنید.



مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو