عطریانفر: آمریکا به برجام برگردد

منبع: برترین ها

70

1398/6/7

14:14


عضو حزب کارگزاران سازندگی گفت: بدون شک اگر آمریکایی‌ها در قبال ایران اقدام مثمرثمری انجام ندهند مذاکره نتیجه مثبتی نخواهد داشت.

تابناک: عضو حزب کارگزاران سازندگی گفت: بدون شک اگر آمریکایی‌ها در قبال ایران اقدام مثمرثمری انجام ندهند مذاکره نتیجه مثبتی نخواهد داشت.

محمد عطریانفر عضو حزب کارگزاران سازندگی  درباره احتمال امکان برگزاری مذاکره میان ایران و آمریکا با توجه به تلاش برخی از مقامات کشورهای خارجی و میزان محقق شدن این موضوع با توجه به کارشکنی‌های متعدد آمریکا در قبال کشورمان اظهار کرد: پایه اولیه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران با آمریکا بر اساس بدبینی شکل گرفته است و ریشه این بدبینی هم به بدعهدی‌های مکرر آمریکا در قبال ایران بازمی‌گردد.

وی افزود: در یک مقطعی و در یک ماراتن مذاکرات دو ساله یک محصول دیپلماسی مهمی به نام برجام با توافق ۱+۵ با ایران شکل گرفت و ۷ کشور به یک توافق جامع بین‌المللی رسیدند اما آمریکایی‌ها بدون هیچ دلیل، برهانی و استدلالی با خروج از این توافق بزرگترین لطمه را به این توافق زدند از این رو طبیعی است دولت، ملت و نظام سیاسی ایران به هیچ عنوان نمی‌تواند اعتماد مجددی به آمریکا داشته باشد.

عضو حزب کارگزارن سلزندگی تصریح کرد: اگرچه مبنای دیپلماسی همیشه براساس گفت و گوی دوطرفه است و در گفت و گوهای سیاسی توافق‌ها به گونه‌ای شکل می‌گیرد که هر طرف از گفت و گو تمایل دارد منافعی را برای کشور خودش کسب کند تا احساس پیروزی داشته باشد.

عطریانفر خاطرنشان کرد: در این نقطه تاریخی که ما امروز در آن قرار گرفتیم اگرچه توافق برجام و این قضیه یک پیروزی متقابل بود و یک برنده چندجانبه در مذاکرات داشت اما ما در موقعیتی قرار گرفتیم که آمریکایی‌ها اگر بخواهند نوعی حسن ظن ایرانی‌ها را به خودشان برگردانند و مسئولان ایرانی را نسبت به مذاکرات آتی خوش‌بین کنند و احساس مثبتی به مقامات ما دست بدهد اینها لاجرم باید یک رجعت و بازگشت از تخلف مغرضانه خودشان در توافق برجام داشته باشند.

وی تاکید کرد: اگر آمریکایی‌ها به اشتباهشان در موضوع خروج از توافق برجام اعتراف کنند مفهوم این موضوع این است که می‌توانیم آثار و تبعات نسبتا مثبتی را پیش روی خودمان ترسیم کنیم.

عضو حزب کارگزاران سازندگی گفت: تا زمانی که گام قابل قبول برای ایران از سوی آمریکایی‌ها صورت نگیرد تصور نمی‌کنم گفت و گو فعلی منشا اثری باشد و نتیجه مثبتی برای ما داشته باشد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو