آکاایران: هر فردی که تنها یک بار برای خرید فرش ماشینی اقدام کرده باشد حتما با عنوان فرش 700 شانه روبرو شده است.

فرش 700 شانه چه نوع فرشی است؟ آیا فرش های 700 شانه واقعا تراکم عرضی 700 گره را دارند؟

 برای بررسی صحت اطلاعات فرش 700 شانه می توان با یک جستجوی ساده در وب سایت های تخصصی و فعال در زمینه ی فرش به هدف مورد نظر خود دست یافت، اما قبل از آن لازم است شخص بداند که اطلاعات فرش 700 شانه را به چند دسته می توان تقسیم بندی کرد.

اولین گروه، فرش 700 شانه ی واقعی است و همانگونه که از نامش پیداست 700 گره در هر یک متر عرض آن وجود دارد. معمولا چنین فرشی دارای تراکم طولی بین 2100 تا 3500 است که پرطرفدارترین آن ها فرش 700 شانه ی تراکم 2550 می باشد. معمولا از 8 تا 10 رنگ برای بافت فرش 700 شانه ی واقعی استفاده می شود و برای بافت این فرش دستگاه های گوناگونی وجود دارد از جمله دستگاه HCPx2.

در مورد دسته ی دوم می توان گفت که بیشتر کارخانجات فرش بافی طرح های پرفروش خود در رده ی 700 شانه ی واقعی را به صورت 500 شانه می بافند و به بازار عرضه می کنند، تا افرادی که بودجه ی کمتری برای فرش می گذارند هم بتوانند از این طرح های پرطرفدار خریداری نمایند. این فرش که تحت عنوان طرح 700 شانه به بازار فرستاده می شود تراکم طولی 1000 و تعداد 500 گره را در یک متر عرض خود داراست. برای بافت این فرش از 7 یا 8 رنگ استفاده می شود و ارزان تر از فرش 700 شانه ی واقعی است.

اما برخی کارخانجات فرش ماشینی با دستکاری ماشین آلات 500 شانه، فرشی تحت عنوان فرش 700 شانه ی تبدیلی تولید می کنند. این فرش ها که معمولا با تراکم 1500 بافته می شوند نسبت به فرش 700 شانه ی واقعی کیفیت پایین تری دارند. معمولا این فرش به صورت 7 رنگ تولید شده و قیمت پایین تری نسبت به فرش 700 شانه ی واقعی دارد.

ممکن است با نزدیکی ویژگی های فرش های نام برده شده، هنگام خرید فرش 700 شانه با خطا در تشخیص آن مواجه شد، اما با کمی دقت و جستجو قبل از خرید فرش می توان با اطمینان خاطر این کالای زیبا و مورد نیاز را انتخاب کرد. خوشبختانه برای جستجو در زمینه ی ویژگی های چنین فرش هایی مانند وجود طرحی خاص در رده ی 700 شانه ی واقعی، صحت اطلاعات داده شده ی همراه با فرش و سایر مشخصات از قبیل برند های واقعی و معتبر صنعت فرش بافی و فهرست تولیدات آن ها، وبسایت معتبری وجود دارد به نام کافه فرش که تمامی این اطلاعات را به صورت تایید شده در اختیار همگان قرار می دهد.

نحوه تشخیص فرش اصل

بنابراین با وجود چنین موقعیتی ابهاماتی از قبیل عدم وضوح مشخصات دقیق و به تبع آن مشخص نبودن قیمت واقعی فرش از بین می روند و انتخاب این کالای پرطرفدار توسط خریداران، با اطمینان بیشتری انجام می گردد.

فرش ایرانی

برای خرید فرش ایرانی به چه نکاتی باید توجه کنید؟

.

منبع :

نحوه تشخیص فرش اصل  | خانه داری