کیتی پری کیست , بیوگرافی کیتی پری

یکی از خوانندگان مشهور زن در جهان کیتی پری است. کیتی پری خواننده آمریکایی است که دارای ترانه های زیادی است و آهنگ های کیتی پری دارای طرفداران خاص خود هم هستند.

اغلب طرفداران دنیای هنر با بیوگرافی کیتی پری آشنایی دارند اما ما در این مقاله از پارسی نو بیوگرافی کامل کیتی پری را آورده ایم. همچنین آدرس اینستاگرام کیتی پری را هم در این مقاله درج کرده ایم. در مورد همسر کیتی پری هم برای شما صحبت کرده ایم. ما را تا پایان همراهی کنید.


بیوگرافی کامل کیتی پری

قبل از این که در مورد زندگی خصوصی کیتی پری برای شما صحبت کنیم باید بدانید که نام کامل این هنرمند آمریکایی کاترین الیزابت هادسن است. Katheryn Elizabeth Hudson هم معادل انگلیسی نام این هنرمند است.

کیتی پری در تاریخ ۲۵ اکتبر سال ۱۹۸۴ در سنتا باربارا، کالیفرنیا، ایالات متحده آمریکا به دنیا آمده است. اغلب مردم جهان او را با نام هنری اش می شناسند یعنی کیتی پری یا Katy Perry .کیتی هم خواننده و هم ترانه سر و بازیگر است. کیتی در زمان نوجوانی از مشغولیت به موسیقی غیر مذهبی منع شده بود و با موسیقی گاسپل پرورش یافته است.

خانواده کیتی پری

نام مادر کیتی پری مری کریستین پری است و پدر او هم موریس کیت هادسون نام دارد. فرانک پری دایی او است. کیتی دارای یک برادر هم هست. نام برادر کیتی پری دیوید هادسون است. گفتنی است که این خواننده در حال حاضر در لس آنجلس، کالیفرنیای ایالات متحده آمریکا زندگی می کند. در مورد میزان تحصیلاتش هم باید بدانید که او دارای مدرک لیسانس است.

همانطور که پیشتر گفتیم، کاترین الیزابت هادسون در سنتا باربارای کالیفرنیا از دو کشیش پنتاکوستالیست، موریس کیت هادسون و مری کریستین پری متولد شد. پدر و مادر کیتی مسیحیان دوباره متولد شده ای هستند چرا که هر کدام بعد از «سرکشی در نوجوانی» مجددا به خدا روی آورده‌اند.

اصالت کیتی پری خیلی جالب است چرا که او دارای اصالت پرتغالی، آلمانی، ایرلندی و انگلیسی است. کیتی خواهرزاده فرانک پری است که در سال ۱۹۳۰ متولد شده و در سال ۱۹۹۵ فوت شده است. فرانک پری تهیه ‌کننده و کارگردان فیلم بوده است.

برادر کوچک ‌تر کیتی که در سال ۱۹۸۸ به دنیا آمده است هم هنرمند است و به خوانندگی مشغول است. کیتی دارای یک خواهر بزرگ ‌تر هم هست. نام خواهر کیتی پری آنجلا است که در سال ۱۹۸۲ به دنیا آمده است.

همسر کیتی پری

دوران کودکی کیتی پری

کیتی به خاطر تاسیس کلیساهای مختلف بوسیله پدر و مادرش مرتب در حال سفر به کشورهای مختلف بوده است تا این که بالاخره دوباره در سنتا باربارا ساکن شدند. کیتی از همان دوران کودکی به مدارس و کمپ ‌های مذهبی فرستاده می‌ شد، از جمله او به دبستان مسیحیان سنتا باربارا رفته است.

خانواده کیتی از وضعیت مالی خوبی برخوردار نبوده اند و اغلب از برنامه کمکی تغذیه الحاقی استفاده می‌کردند.

در مورد علایق هنری کیتی پری در دوران کودکی باید بدانید که او در ابتدا به موسیقی گاسپل گوش می‌داد زیرا گوش دادن به موسیقی غیر مذهبی در خانه آنها توسط والدین اش ممنوع شده بود. پری از طریق سی‌ دی‌ هایی که به شکل مخفیانه از دوستان خود امانت می‌گرفت، با موسیقی عامه ‌پسند آشنایی پیدا کرد. جالب این که با وجود آن ‌که کیتی خودش را فرد مذهبی نمی‌داند اما می‌گوید: «من همیشه دعا می‌کنم، برای خودداری و فروتنی.»

شروع کار خوانندگی پری به این شکل بود که او به دنبال خواهرش آنجلا که خوانندگی می کرد، کار خواندن را با نوارهای تمرینی خواهرش استارت زد. در ابتدا او برای پدر و مادرش اجرا می کرد و والدین او وقتی که دیدند فرزندشان در زمینه هنر خوانندگی استعداد دارد، تصمیم گرفتند که او را به کلاس آواز بفرستند. به این ترتیب او از سن ۹ سالگی تا سن ۱۶ سالگی تمرین آواز می‌ کرد.

اولین تجربه اجرای کیتی پری بر می گردد به این که او در سن ۹ سالگی برای کلیسا خوانندگی کرد. استعداد کیتی در زمینه خوانندگی به حدی زیاد بود که وقتی در سن ۱۳ سالگی یک گیتار به عنوان کادوی تولدش دریافت کرد، ترانه ‌هایی که خودش نوشته بود را اجرا کرد.

کیتی در طول سال ‌های نوجوانی اش به انجام ورزش ‌های اسکیت، اسکیت بورد و موج سواری هم علاقه داشت و آنها را هم یاد گرفت. کیتی به حدی در کارای مختلف و به خصوص در کار هنری استعداد داشت که دیوید او را تام ‌بویی در حال بلوغ توصیف می‌کرد. کیتی در این دوران در کلاس رقص نیز شرکت کرد و رقص ‌های سوئینگ، لیندی هاپ و جیترباگ را هم یاد گرفت.

فعالیت های هنری کیتی پری

دوران نوجوانی کیتی پری

پری در سن ۱۵ سالگی امتحان توسعه آموزش عمومی را با موفقیت سپری کرد و موفق شد تا دبیرستان را برای دنبال کردن حرفه موسیقی ترک کرد. کیتی در آغاز یادگیری هنر موسیقی اپرای ایتالیایی در آکادمی موسیقی غرب در سانتا باربارا را یاد گرفت. آواز خوانی کیتی توجه استیو توماس و جنیفر نپ را به خود جلب کرد و آن ‌ها تصمیم گرفتند تا او را برای ارتقای توانایی ترانه ‌سرایی اش به نشویل ببرند.

در آنجا کیتی پری شروع به ضبط قطعات آزمایشی خود کرد و همزمان نواختن گیتار و ترانه نوشتن را هم آموخت. او با پشتکاری که داشت موفق شد تا بعد از امضای قرارداد با رد هیل رکوردز، اولین آلبوم خود با نام کیتی هادسن را منتشر کند. این آلبوم کیتی در ۶ مارس سال ۲۰۰۱ منتشر شد و بعد از آن وی یک تور کنسرت را شروع کرد. گفتنی است که چون این اولین آلبوم موسیقی کیتی به شمار می رفت از نظر تجاری موفقیت چندانی کسب نکرد و پیش از این که شرکت منتشرکننده آن در ماه دسامبر ورشکسته و منحل شود، فقط ۲۰۰ نسخه از آن به فروش رفت.

کیتی پری سبک موسیقی‌ خود را از گاسپل به سکولار تغییر داد، با گلن بالارد نوشتن ترانه را آغاز کرد و در سن ۱۷ سالگی به لس آنجلس رفت. در ابتدا و مدت کوتاهی در سال ۲۰۰۳، او با نام کاترین پری کارهای خود را اجرا می‌کرد به این دلیل که او را با کیت هادسن اشتباه نگیرند. کیتی بعدها نام خانوادگی مادرش را انتخاب کرد و به این ترتیب نام هنری کیتی پری را برای خود انتخاب کرد.

کیتی بعد از امضای قرارداد با شرکت آی ‌دی ‌جی ‌ام‌ جی به جمع خوانندگان زن گروه ماتریکس پیوست و با آن‌ ها کار بر روی یک آلبوم را شروع کرد. اما شرکت قبل از این کار روی آلبوم به پایان برسد، آن را متوقف کرد. کمی بعد شرکت آی ‌دی ‌جی ‌ام‌ جی قرارداد او را فسخ کرد و در نتیجه آلبومی هم که با بالارد ضبط کرده بود منتشر نشد. پس از این شکست پری با کلمبیا رکوردز قراردادی به امضاء رسانید، اما چیزی نگذشت که این کمپانی هم قرارد او را فسخ کرد و او را کنار گذاشت. در این مدت، او با کمپانی مستقلی به نام تاکسی موزیک فعالیت می ‌کرد.

پری قبل از موفقیت غیرمنتظره ‌اش موفقیت‌های کوچکی هم داشت. از جمله یکی از آهنگ ‌هایی که «ساده» نام داشت و کیتی آن را با بالارد برای آلبومشان ضبط کرده بود در موسیقی متن فیلم خواهری شلوارهای مسافر مورد استفاده قرار گرفت. کیتی هم ‌خوان آهنگ «عادت‌های قدیمی سخت از سر می‌افتند» از میک جگر بود که از این آهنگ در فیلم الفی مورد استفاده قرار گرفت. استعدادهای فراوان کیتی در سپتامبر ۲۰۰۴ باعث شد تا بلندر او را «ستاره آینده» بخواند. کیتی در آهنگ فعلاً خداحافظ گروه پی.او.دی. از هم‌خوان‌ ها به شمار می رفت و در انتهای موزیک ‌ویدئوی این آهنگ در سال ۲۰۰۶ نام او آورده شد. در همان سال ۲۰۰۶ پری در موزیک ‌ویدئوی کربن لیف به نام «یادگیری پرواز» ایفای نقش کرد.


ازدواج کیتی پری

کیتی پری یک بار به صورت رسمی ازدواج کرده است. همسر کیتی پری راسل برند نام دارد. آنها در سال ۲۰۱۰ با هم ازدواج کردند اما عمر زندگی مشترک آنها زیاد نبود و در سال ۲۰۱۲ از هم جدا شدند. راسل برند یکی از بازیگران و کمدین های انگلیسی است.

علت طلاق کیتی پری

در ۲۳ اکتبر سال ۲۰۱۰، پری در طی یک مراسم که به شکل سنت هندوها در راجستان برگزار می ‌شد، با راسل برند ازدواج کرد. اما بعد از گذشت ۱۴ ماه برند در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۱ اعلام کرد که آن‌ قصد دارند تا از هم جدا شوند. پری در مورد علت طلاقش از برند بعداً گفت که تداخل حرفه او و درخواست برند مبنی بر بچه ‌دار شدن شان باعث پایان ازدواج وو زندگی مشترک آنها شده ‌است و این که برند بعد از ارسال پیامکی مبنی بر این‌ که می‌خواهد طلاق بگیرد، دیگر با او صحبت نکرده ‌است.

کیتی در ابتدا در مورد این طلاق بسیار غمگین و ناراحت بود و گفت که حتی به خودکشی هم فکر کرده است. کیتی  بعد از رسمی شدن طلاق اش در سال ۲۰۱۲ در اوت همان سال رابطه ‌ای را با جان مایر شروع کرد.

کیتی پری شیطان پرست , اینستاگرام کیتی پری

نکات جالب زندگی شخصی و هنری کیتی پری

  • والدین کیتی مسیحی پنطیکاستی بودند و به همین دلیل کیتی حتی اجازه نداشت اسمورف ‌ها را ببیند یا اجازه نداشت که داستان هری پاتر را بخواند. اما نکته جالب آن است که کیتی در سال ۲۰۱۱ به عنوان یک اسمورف در فیلم اسمورف ‌ها دیده شد!
  • کیتی به طرز سخت‌گیرانه‌ ای با گوش دادن به موسیقی مسیحیت پرورش یافت اما وقتی برای نخستین بار آلبوم غیرمسیحی به نام Jagged Little Pill از آلانیس موریست را گوش کرد تحت تاثیر آهنگ You Oughta Know قرار گرفت.
  • کیتی و تراویس مک‌کوی،‌ خواننده‌ اصلی آهنگ Gym Class Heroes سالها با یکدیگر در رابطه بودند تا آن که سال ۲۰۰۹ برای همیشه این رابطه را قطع کردند.
  • محدوده‌ صدای کیتی پری کنترآلتو است.
  • نزدیک سال نو در کشور هند و در حالی که او و برند روی یک فیل نشسته بودند و آتش ‌بازی را نگاه می ‌کردند، برند به کیتی پیشنهاد ازدواج داد.
  • ریحانا، پاریس هیلتون، و آدام لمبرت از جمله دوستان نزدیک او به شمار می روند.
  • او یک گربه به نام کیتی پوری دارد. این گربه وبلاگ خودش را دارد!
  • گفته می‌شود کیتی پری برای ملحق شدن به تیم داوری دازدهمین دوره‌ امریکن آیدل ۲۰،۰۰۰،۰۰۰ دلار پیشنهاد کرد اما پیشنهادش رد شد.
  • بیست و هشتمین سالگرد تولد کیتی پری بسیار هیجان ‌انگیز بود. او در این جشن با بانوی اول،‌ میشل اوباما ناهار صرف کرد.
  • کیتی پری یک بار خود را نوع چاق ‌تر امی وایت‌ هاوس و نوع لاغرتر لیلی آلن توصیف کرد. آلن از این توصیف پری ناراحت شد و کیتی پری را تهدید کرد که شماره تلفن شخصی‌ او را منتشر خواهد کرد!
  • بعد از آن که کیتی پری ‘The View را اجرا کرد، ووپی گلدبرگ میزبان این مراسم لب‌ های کیتی پری را بوسید و گفت: خوشم اومد!
  • او نویسنده ترانه هایی برای سلنا گومز،‌ اشلی تیزدال و کلی کلارکسون بوده است.
  • آهنگ مورد علاقه‌ کیتی که در ماشین اش گوش می دهد،I Wanna Dance With Somebody از ویتنی هیوستون است.
  • یک کار جالب کیتی پری آن است که هر وقت مجری جذاب تلویزیون ماریو لوپز را ملاقات می‌کند، انگشتان خود را به چال گونه‌های این مجری جذاب می ‌چسباند.
  • از کیتی پری سوال شده است که اگر خواننده نمی شد چه کاره می شدی؟! کیتی هم جواب داد یک مادر خانه‌ دار یا متخصص مد می شدم.
  • کیتی در نوامبر سال ۲۰۱۱ یک عطری به نام Purr مورد معرفی قرار داد که در بطری با طرح گربه به بازار عرضه شد!
  • کیتی فقط برند عطر ندارد بلکه او دارای یک عروسک باربی کیتی پری نیز هست که در دسامبر سال ۲۰۱۱ معرفی شد.
  • رنگ طبیعی موهای کیتی بلوند است.
  • کیتی حامی سرسخت حزب دموکرات به شمار می رود.
  • کیتی پری در فوریه سال ۲۰۱۷ خط تولید کفش خود بنام کلکسیون کیتی پری را هم افتتاح کرد.

سبک کیتی پری

سبک هنری کیتی پاپ و راک است و از جمله کسانی که بر او تاثیرگذار بوده اند می توان از آلانیس موریست و فردی مرکوری نام برد. در مورد میزان دارایی این خواننده باید بدانید در سال ۲۰۱۶ براورد شد که این خواننده ۱۲۵ میلیون دلار دارایی دارد.

گفتنی است که او خواننده، هنرپیشه، ترانه سرا، بازرگان، کارآفرین است و در کارهای خیرخواهانه هم مشارکت دارد و تا به حال داور تلویزیونی هم بوده است.

هنرمندان تاثیرگذار بر کیتی پری

در نخستین سال‌ های فعالیت هنری پری، سبک موسیقی وی به سمت موسیقی گاسپل متمایل بود و هدف او این بود که به اندازه امی گرنت در این عرصه موفقیت هایی را به دست آورد. او در سن ۱۵ سالگی آهنگ «ملکه قاتل» از گروه کوئین را شنید و خودش در این باره معتقد است که شنیدن این آهنگ برایش الهام ‌بخش بوده است و باعث شده است تا او برای ادامه دادن حرفه موسیقی انگیزه داشته باشد. او می‌ گوید که از فردی مرکوری بیشتر از همه تأثیر پذیرفته ‌است. کیتی برای ادای احترام به این گروه هنری تاثیرگذار بر خودش، نام سومین عطر خود را ملکه قاتل گذاشت.

کیتی پری همچنین از آلبوم پت ساوندز از گروه بیچ بویز به عنوان یکی دیگر از آثاری که تأثیر زیادی بر روی کارش داشته، یاد می‌کند. او در این مورد گفته است که «این آلبوم یکی از مجموعه آهنگ های ‌های مورد علاقه من است و به جرات می توانم بگوییم که تقریباً بر تمام ترانه‌ سرایی های من تثرگذار بوده است. همه انتخاب ‌های ملودی که انجام می دهم به خاطر این مجموعه آهنگ های این آلبوم است.». پری همچنین با معتبر و قابل احترام دانستن آلبوم بیتلز از گروه بیتلز، اعلام کرد که: «این دو آلبوم، تنها آلبوم‌هایی هستند که تقریباً دو سال پشت سر هم آن‌ها را گوش می‌دادم».

هنرمندان تاثیرگذار بر کیتی پری

پری از آلانیس موریست و آلبوم او به نام قرص کوچک دندانه‌دار هم به عنوان یکی از اثرگذارترین آثار در حرفه‌ خود نام برده ‌است. بنا بر انچه که او گفته است آلبوم فلیمینگ رد از پتی گریفین و بال ‌های ۱۰ سنتی از جاناتا بروک از دیگر آثار تأثیرگذار در کارهای پری به شمار می روند. او گفته است که مستند کیتی پری: بخشی از من به ‌طور مشخص از مدونا: جرات یا حقیقت تأثیر گرفته است. گفتنی است که پری از تحسین‌کنندگان مدونا به شمار می رود.

آغاز فعالیت های هنری کیتی پری چگونه بوده است؟

کیتی در سال اول دبیرستان انجام فعالیتهای هنری اش را استارت زد. وی حرفه موسیقی را با نام کیتی هادسن و با انتشار یک آلبوم با همین نام در سال ۲۰۰۲ شروع کرد. کیتی یک سال بعد به لس آنجلس رفت تا در زمینه موسیقی غیرمذهبی فعالیت های خود را شروع کند. سپس وی به صورت مشترکا با گروه ماتریکس آلبومی را ضبط کرد و در سال ۲۰۰۹ موفق شد تا آن را منتشر کند. همچنین کیتی آلبومی با گلن بالارد ضبط کرد که به خاطر مسائل مربوط به قرارداد، موفق نشد تا آن را منتشر کند.

کیتی پری چگونه به شهرت رسید؟

در آوریل سال ۲۰۰۷، پری با کپیتال رکوردز قراردادی به امضاء رساند. او در سال ۲۰۰۸ با انتشار تک ‌آهنگی به نام «دختری را بوسیدم» از آلبوم دوم خود به نام یکی از پسرها موفق شد تا به شهرت برسد.

گفتنی است که تک ‌آهنگ ‌های «دختران کالیفرنیا»، «رویای نوجوانی»، «آتش ‌بازی»، «ئی.تی.» و «آخرین شب جمعه (تی‌ جی ‌آی ‌اف)» از آلبوم سوم کیتی پری به نام رویای نوجوانی هم در بین مخاطبان مورد استقبال قرار گرفتند به صورتی که این تک اهنگ های کیتی پری در فهرست ۱۰۰ آهنگ داغ بیلبورد موفق شدند تا به رتبه ۱ دست یابند.

موفقیت های کیتی پری همچنان ادامه داشتند به شکلی که رؤیای نوجوانی اولین آلبوم یک هنرمند زن به شمار می رود که پنج تک‌ آهنگ آن موفق شدند تا به رتبه ۱ فهرست بیلبورد برسند و دومین آلبوم در طول تاریخ بعد از آلبوم بد در سال ۱۹۸۷ مایکل جکسون. در مارس سال ۲۰۱۲ کیتی این آلبوم را با نام «رؤیای نوجوانی: شیرینی کامل» مجددا منتشر کرد که آهنگ ‌های «بخشی از من» و «کاملاً هشیار» از این آلبوم به ترتیب به رتبه ‌های اول و دوم بیلبورد راه یافتند.

آلبوم چهارم این خواننده زن مشهور جهانی با نام «منشور» در سال ۲۰۱۳ به بازار عرضه شد. این آلبوم شامل آهنگ ‌های «غرش» و «اسب تیره» با رتبه ۱ بیلبورد بود.

گفتنی است که پری معمولاً کار ترانه‌ سرایی آهنگ‌ های خود را با همکاری دیگران به ویژه دکتر لوک و مکس مارتین به انجام می رساند. پنجمین آلبوم کیتی پری گواه  نام دارد که در سال ۲۰۱۷ آن را منتشر کرده است. این آلبوم به عنوان سومین آلبوم پری موفق شد تا به رتبه اول آمریکا دست یابد. موفق ‌ترین تک ‌آهنگ این آلبوم، زنجیر شده به ریتم موفق شد تا رکورد بیشترین ترانه هنرمند زن پخش ‌شده در عرض ۲۴ ساعت اول را در اسپاتیفای بشکند.

کیتی پری اینستا , ازدواج کیتی پری

در مورد کیتی پری بیشتر بدانید

پری تا به حال جوایز زیادی را به دست آورده است و کاندید دریافت جوایز زیادی هم شده است. از جمله  او تا به حال موفق شده است تا ۴ رکورد جهانی گینس را به ثبت برساند، پنج جایزه موسیقی آمریکا را دریافت کند. پری تاکنون یک جایزه بریت و یک جایزه جونو را هم از آن خود کرده است و از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۸ نامش در فهرست «پردرآمدترین زنان در موسیقی» که توسط مجله فوربز گردآوری منتشر شده، بوده ‌است.

کیتی در طول انجام فعالیتهای هنری اش موفق شده است تا بیش از چهل میلیون آلبوم و ۱۰۰ میلیون تک ‌آهنگ در سرتاسر دنیا منتشر کند و به فروش برساند و همین رکورد هم او را تبدیل به یکی از پرفروش‌ ترین هنرمندان تاریخ کرده ‌است. ارزش کیتی در سال ۲۰۱۶ برابر با ۱۲۵ میلیون دلار بوده است.

کیتی پری بازیگر هم هست و در دنیای بازیگری نیز در ژوئیه سال ۲۰۱۱، برای اولین بار در فیلم اسمورف ‌ها به جای شخصیت اسمورف مو طلا صحبت کرد و در سال ۲۰۱۳ در دنباله آن نیز بازی همین نقش را بر عهده داشته است. در ژوئیه سال ۲۰۱۲، او موفق شد تا مستند کیتی پری: بخشی از من را منتشر کند. در این مستند زندگی شخصی و هنری کیتی مورد واکاوی قرار گرفته است. در آن به زندگی‌ اش به عنوان یک هنرمند و ازدواج کوتاه‌ مدت خود با راسل برند بازیگر و کمدین انگلیسی در اوایل دهه ۲۰۱۰ میلادی پرداخته ‌است. این خواننده مشهور زن در جهان در سال ۲۰۱۸ داور شانزدهمین فصل مجموعه امریکن آیدل بود.

اینستاگرام کیتی پری

اگر می خواهید جدیدترین آهنگ های کیتی پری را گوش کنید و یا می خواهید جدیدترین عکس های کیتی پری را ببینید، حتما به آدرس اینستاگرام کیتی پری مراجعه کنید. katyperry آدرس کیتی پری در اینستاگرام است که می توانید او را فالو کنید.

جوایز و افتخارات کیتی پری

کیتی پری در طول انجام فعالیتهای هنری خود موفق شده است تا پنج جایزه موسیقی آمریکا، هفت جایزه موزیک ویدئوی ام‌ تی ‌وی و چهارده جایزه برگزیده مردم را از ان خود کند. این خواننده زن مشهور آمریکایی موفق شده است تا کنون چهار رکورد گینس به نام خود به ثبت برساند. به دلیل موفقیتهای پیاپی کیتی پری، در سپتامبر ۲۰۱۲ بیلبورد او را «زن سال» معرفی کرد.

از مه سال ۲۰۱۰ تا سپتامبر سال ۲۰۱۱، شصت و نه هفته پی در پی در صدر فهرست بیلبورد ۱۰۰ بود و رکورد جدیدی به نام خود به ثبت رسانید.

جوایز و افتخارات کیتی پری

رؤیای نوجوانی اولین آلبوم رسمی یک هنرمند زن به شمار می رود که پنج تک ‌آهنگ آن حائز رتبه یک فهرست بیلبورد شدند و در کل بعد از آلبوم بد مایکل جکسون این آلبوم کیتی پری در رتبه دوم قرار گرفت. فدراسیون بین ‌المللی صنعت فونوگرافی وی را بهترین هنرمند زن سال ۲۰۱۳ معرفی کرد. او تا سپتامبر سال ۲۰۱۴ موفق شد تا ۹ تک ‌آهنگ با رتبه یک بیلبورد داشته‌ باشد که آخرین آنها آهنگ «اسب تیره» بوده ‌است.

بنا بر آنچه که گزارش انجمن صنعت ضبط موسیقی ایالات متحده آمریکا گفته است کیتی پری با فروش ۹۸ میلیون نسخه از تک ‌آهنگ‌هایش رکورد پرفروش‌ ترین آثار به صورت دیجیتال را در ایالات متحده آمریکا از آن خود کرده است. تک ‌آهنگ ‌های «آتش‌بازی»، «ئی. تی.»، «دختران کالیفرنیا»، «دختری را بوسیدم»، «شب جمعه قبل»، «رؤیای نوجوانی»، «داغ و سرد»، «غرش» و «اسب تیره» هر کدام بیش از سیزده میلیون نسخه به فروش رفته اند.

کیتی پری تا کنون موفق شده است تا چهل میلیون نسخه آلبوم و ۱۴۹ میلیون نسخه از تک ‌آهنگ ‌هایش را به فروش برساند. کیتی در سال ۲۰۱۵ دو بار کاندید دریافت جایزه امی شد و در همین سال سه جایزه موسیقی آمریکا و دو بار جایزه بیلبورد را از آن خود کرد.

کیتی پری از جمله خوانندگان موفقی است که بیشترین فروش دیجیتالی یک تک آهنگ را برای تک ‌آهنگ اسب تیره خود دارد. او همچنین موفق شد بعد از ۵ سال مجددا در چهارم ژوئیه ۲۰۱۵ آهنگ آتش ‌بازی را به رتبه ۲۴ جدول ایتونز برساند.

همه هفده تک‌آهنگ کیتی پری، به علاوه دو تک‌ آهنگ همکاری شده و یک آهنگ معمولی در لیست ۱۲۰ آهنگ دیجیتالی پرفروش تاریخ گنجانده شده اند و این افتخار کمی نیست.

آهنگ های اسب تیره و آتش ‌بازی کیتی پری به ترتیب در رتبه‌های ۲ و ۳ این لیست قرار دارند. کیتی پری نخستین و تنها هنرمند تاریخ است که سه تک آهنگ با فروش بیش از ده میلیون، برابر با نشان الماس، در امریکا را دارا می باشد.


کارنامه هنری کیتی پری

آلبوم های کیتی پری

آلبوم کیتی پری به نام کیتی هادسن در سال ۲۰۰۱
آلبوم کیتی پری به نام یکی از پسرها در سال ۲۰۰۸

آلبوم کیتی پری به نام رویای نوجوانی در سال ۲۰۱۰

آلبوم کیتی پری به نام منشور در سال ۲۰۱۳

آلبوم کیتی پری به نام گواه در سال ۲۰۱۷

فیلم شناسی کیتی پری

بازی کیتی پری در فیلم اسمورف ها در سال ۲۰۱۱

بازی کیتی پری در فیلم کیتی پری: بخشی از من در سال ۲۰۱۲

بازی کیتی پری در فیلم اسمورف ها در سال ۲۰۱۳

بازی کیتی پری در فیلم برند: دومین بازگشت در سال ۲۰۱۵

بازی کیتی پری در فیلم کیتی پری: تور جهانی منشوری در سال ۲۰۱۵

بازی کیتی پری در فیلم جرمی اسکات: طراح مردمی در سال ۲۰۱۵

بازی کیتی پری در فیلم زولندر در سال ۲۰۱۶

تورهای کیتی پری

تور سلام کیتی

تور رؤیاهای کالیفرنیا

تور جهانی منشوری

گواه: تور

فیلم شناسی کیتی پری

اینستاگرام کیتی پری

شوهر کیتی پری