راه های پیشگیری از کرونا در محیط کار که هر کارمندی باید رعایت کند

منبع: مینویسم

158

1398/12/5

12:30


پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا در محیط کار

این روزها با شایع شدن ویروس کرونا و ترس مردم از ابتلا به این بیماری، حضور در اجتماعات مختلف را می توان به عنوان یکی از اصلی ترین عوامل بروز این بیماری دانست. در ادامه قصد داریم راههای پیشگیری از کرونا در محیط کار را برای شما عزیزان بیان کنیم.

اداره جات و محیط کار یک محل تقریبا عمومی شناخته می شود و نیروهای کار جزء افرادی هستند که خطر انتقال ویروس کرونا در آنها وجود دارد اما نباید نگران نبود و تنها باید موارد بهداشتی را رعایت کرد تا از ابتلا به کرونا در محل کار در امان باشیم.

راه های پیشگیری از کرونا در باشگاه ها و سالن های ورزشی

برای پیشگیری از کرونا در محیط کار چه باید کرد؟

اقداماتی که در محیط اداری برای پیشگیری از کرونا باید انجام داد بسیار ساده است و با رعایت این موارد می توان تا حدودی از ابتلا به این ویروس در امان بود. قبل از هرچیز می دانیم که شستن مرتب دست‌ها با آب و صابون، زدن ماسک و پرهیز از دست دادن و روبوسی کردن از راه های ساده و کاربردی برای پیشگیری از وروس کرونا در محل کار است.

آموزش تصویری ساخت ماسک با دستمال کاغذی برای پیشگیری از کرونا

قبل از هر چیز برای مراقبت از سلامت افراد در سرکار، باید فضایی ایمن در برابر بیماری های عفونی فراهم باشد و محیط کار از آلودگی های اضافی به دور باشد. در شرایط کنونی با توجه به شیوع ویروس کرونا، باید دستورالعمل ها و اقدامات لازم برای تشخیص علائم بیماری در کارکنان صورت بگیرد و در صورت وجود بیماری در روند و سازمان کاری تغییر ایجاد شود.

چه کنیم در محیط کار کرونا نگیریم

میزان آسیب پذیری افراد در محیط کار در رابطه با ابتلا به بیماری کرونا با توجه به آسیب پذیر شرایط کار متفاوت است و در برخی محیط های کاری برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا لازم است تا همه کارکنان از ماسک استفاده کنند.

برای پیشگیری از کرونا در اداره جات، باید هر فرد علائم سلامتی خود را در نظر داشته باشد و اگر سرفه و عطسه و یا علائمی این چنینی داشت با کارفرما در میان بگذارد و محل کار را ترک کند.

راهنمای کامل پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا برای همه

اینفوگرافی پیشگیری از کرونا در محیط کار

جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا در محیط کار

اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با کرونا در محیط کار و اداره جات

مواردی که برای پیشگیری از کرونا در محل کار باید رعایت کنیم

  1. نصب اطلاعیه بهداشتی در پیشگیری از ویروس کرونا در تمامی تابلوهای ادارات الزامی است تا مورد مطالعه کارکنان و سایر مراجعه کنندگان قرار گیرد.
  2. الزام بر آموزش و اطلاع رسانی درست در مورد پیشگیری از ویروس کرونا و روش صحیح شستشوی دست ها و سایر نکات بهداشتی فردی و اجتماعی
  3. برای پیشگیری از کرونا در سرکار، کارکنان باید با محلول ضدعفونی کننده و یا الکل دار نقاط مختلف که با آنها سروکار دارند را ضدعفونی کنند.
  4. در صورتی که یکی از کارکنان دارای علائم سرماخوردگی است از ماسک استفاده کند و از ارتباط مستقیم با سایر افراد خودداری نماید.
  5. از دست زدن به دهان و یا مالیدن چشم ها در محیط کار خودداری نمائید.
  6. می توانید از دستمال مرطوب یکبار مصرف برای تمیز کردن سطوحی مانند میز کار،کیبورد و ..برای پیشگیر از کرونا در محیط کار استفاده کرد.
  7. برای پیشگیری از ابتلا به کرونا در اداره، هنگام عطسه کردن دستمای را جلوی دهان خود قرار دهید و یا در قسمت داخل آرنج خود عطسه کنید تا از انتشار آن جلوگیری شود.
  8. اگر فردی دچار علائمی مانند تب، آبریزش بینی، سرفه، عطسه و یا مشکلات تنفسی بود، از مراجعه به محیط کار خودداری نماید و با رضایت کارفرما دور کاری را انتخاب کند تا بطور کامل سلامتی خود را بدست آورد.
  9. وسایل عمومی محیط کار مانند تلفن، کامپیوتر، نوشت افزارها، بطور مرتب ضدعفونی و تمیز شوند و بعد استفاده دست خود را با آب و صابون بشوئید.
  10.  ترجیحا وسایل شخصی خود مانند لیوان، قاشق و چنگال، مهر برای نماز خواندن و … را به سرکار ببرید و آنها را کاملا ضدعفونی کنید.
  11. سرویس های بهداشتی در اداره جات و سرکار باید بطور مرتب ضدعفونی شوند.
  12. تعداد جلسات را در اداره جات کاهش دهید و از تجمع طولانی مدت کارکنان در یک محیط خودداری نمائید و سعی کنید بیشتر فعالیت ها از طریق پیامک و یا سیستم اتوماسیون دنبال شود.
  13.  ماموریت اداری و تردد به نقاط مختلف تا اطلاع ثانوی برای پیشگیری از ویروس کرونا در محل کار به تعویق انداخته شود.
  14.  حذف روش ثبت اثر انگشت برای مشخص بودن ساعات ورود و خروج کارکنان تا اطلاع ثانوی و جایگزین کردن روشهای دیگر یکی دیگر از مواردیست که برای پیشگیری از کرونا در محل کار باید به کار بست.
  15.  حذف همایش ها و جشنواره های غیر ضروری تا اطلاع ثانوی
  16.  در دسترس قرار دادن مواد شوینده و ضدعفونی کننده برای همه کارکنان اداره

بکار بردن و رعایت این موارد برای همه شاغلان و کارمندان الزامی و ضروری است و در محیط هایی با خطر و ریسک بیشتر علاوه بر رعایت موارد ذکر شده، نظارت بازرسانی از اداره بهداشت الزامی است تا نکات لازم برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا در محیط کاری رعایت شود.

ونیسا

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو