میوه ای خوش طعم که از سرطان معده جلوگیری می کند

68

1398/4/15

09:28


مطالعات نشان داده توت‌فرنگی با داشتن ماده شیمیایی گیاهی به نام اسید پی- کوماریک (P-Coumaric acid) از تشکیل مواد سرطان‌زای نیتروزآمین در معده جلوگیری می‌کند و خطر ابتلا به سرطان معده را کاهش می‌دهد.

میوه ای خوش طعم که از سرطان معده  جلوگیری  می کند

به گزارش بهداشت نیوز توت‌ها شامل توت‌فرنگی، شاتوت، توت سیاه، توت سفید و تمشک است که حاوی مقدار زیادی فیبر غذایی، ویتامین C و پتاسیم هستند.

سرپرست آموزش همگانی انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی کشور گفت: اظهار داشت: توت‌فرنگی میوه‌ای اشتهاآور و ملین است و ویتامین C فراوان آن در پیشگیری از خونریزی لثه‌ها و بیماری اسکوربوت (بیماری ناشی از کمبود ویتامین C) مؤثر است.

وی تاکید کرد: مصرف زیاد توت‌فرنگی در افراد حساس، سبب ایجاد علائم حساسیت (کهیر، خارش و اگزما) می‌شود.

مینا کاویانی به خواص توت‌ها اشاره کرد و افزود: توت‌ها با داشتن مقدار زیادی آنتوسیانیدین (رنگدانه گیاهی)، نقش مؤثری در پیشگیری از ابتلاء به واریس و تخریب دیواره سرخرگ‌ها و مویرگ‌ها ایفا می‌کنند که به نظر می‌رسد فلاونوئید موجود در توت‌ها مانع از تخریب پروتئین کلاژن که مسئول ساختار دیواره عروق خونی است، می‌شود.

وی افزود: مطالعات نشان داده، مصرف چندین هفته روغن دانه نوعی توت، به دلیل داشتن اسیدهای چرب ضروری گامالینولنیک اسید (GLA) و آلفا لینولنیک اسید (ALA) به درمان آرتریت روماتوئید (التهاب مفاصل) کمک می‌کند.

سرپرست آموزش همگانی انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی کشور افزود: توت‌ها از جمله میوه‌های کم کالری هستند که می‌توانند در رژیم غذایی کنترل وزن توصیه شوند، توت‌ها با افزایش تدریجی قند خون مانع از ترشح زیاد انسولین شده و به احساس سیری کمک می‌کنند.

وی گفت: توت‌ها با داشتن مقدار زیادی فیبر به افزایش حجم مدفوع و تسریع در دفع کمک می‌کنند که این امر موجب کاهش خطر ابتلاء به سرطان کولون می‌شود.

 

 

منبع: ایرنا

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو