چگونه غرق نشویم ؟

منبع: آسمونی

123

1398/4/19

17:09


آموزش شنا در هر کلاسی قبل از وارد آب شدن شامل نکات ایمنی و باید و نباید ها می شود ، در این متن سعی شده که به چندی از این نکات اشاره شود.

شنا در دریا

شنا در دریا

در ابتدا اطلاعات لازم برای جلو گیری از غرق شدن را دراختیار شما عزیزان قرار میدهیم ، شنا کردن در دریا بدون بلد بودن شنا ممکن است بسیار خطرناک و حادثه آفرین باشد و از آنجایی که دریا های شمال ایران مقصد بسیاری از ایرانی ها برای مسافرت های مختلف است و اکثر مردم شنا بلد نیستند ، هر ساله باعث تلفات بسیار زیادی در سواحل می شود در زیر چندی از نکات مهم برای جلوگیری از غرق شدن در دریا را توضیح میدهیم :

جریان شکاف

جریان شکاف

اصلی ترین دلیل غرق شدن، جریان‌های شكافنده ای است که در میان آب به وجود می آید. این جریان ها به شدت قدرتمند هستند و از ساحل به سمت مناطق عمیق دریا حركت می‌كنند و می‌توانند شناگران را به مناطق عمیق پرتاب کنند. این جریان ها وقتی می آیند، شما ناگهان حس می کنید زیر پایتان خالی شده و دریا شما را به میانه خود کشیده است اگر در دریا وارد یک جریان شدید آب شدید به نکات ذکر شده توجه کنید : اضطراب نداشته باشید کلید نجات پیدا کردن از غرق شدن نترسیدنه ، سعی نکنید مستقیم به سمت ساحل شنا کنید در عوض به طور موازی با ساحل شنا کنید تا از جریان خارج شوید و از دست و پا زدن غافل نشوید چون که باعث نفس کشیدنتان می شود .

اگر در رودخانه گرفتار شدید به نکات رو به رو توجه کنید : سعی کنید ارام باشید و به طور مرتب نفس بکشید ، به شکل مورب به سمت کنار رودخانه شنا کنید تا آب فشار کمتری روی شما بگذارد و سعی کنید در جهت جریان آب شنا کنید چون شنا کردن در خلاف جهت باعث از دست رفتن انرژی می شود و نتیجه ای ندارد .

و به یاد داشته باشید که :

  1. زیاد از ساحل فاصله نگیرید.
  2. در مناطق سالم سازی شده شنا کنید.
  3. به شیب سواحل دقت کنید ، ممکن است ناخودآگاه کلی از ساحل فاصله بگیرید.
  4. تنها شنا نکنید حتی اگر حرفه ای هستید.
  5. دریا آرام هم زیاد قابل اعتماد نیست چون موج های قدرتمند همیشه در دریا هستند.

در آخر سعی کنید چند مدل شنا را به صورت ابتدایی بلد باشید تا کمتر در معرض خطر قرار گیرید .

 

 

0/5 ( 0 نظر )


منبع : asemooni

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو