انیمه آرکنایتس پیش درآمد سپیده دم ؛

انیمه آرکنایتس پیش درآمد سپیده دم ؛


منبع: پلازا

1

1402/9/26

21:20


انیمه آرکنایتس پیش درآمد سپیده دم ؛

انیمه آرکنایتس پیش درآمد سپیده دم داستان آخرالزمانی بسیار متفاوت و زیبایی را روایت می‌کند. انیمه‌های اکشن و آخرالزمانی زیادی در سال‌ها منتشر شده است، اما انیمه Arknights Reimei Zensou ممکن است چیز بیشتری را به شما نشان دهد.

انیمه آرکنایتس یکی از انیمه‌های سال 2022 است که ژانرهای بسیاری را در بطن دارد؛ از صحنه‌های اکشن گرفته تا درامی مملو از اتحاد، عشق و دوستی. این انیمه از روی یک بازی محبوب با همین نام که در سال 2020 غوغا به پا کرده بود، ساخته شده است. اگر درباره بازی و انیمه آرکنایتس کنجکاو هستید، با ما تا انتها همراه باشید.

فهرست مطالب

داستان انیمه آرکنایتس پیش درآمد سپیده دم

نقد انیمه Arknights Reimei Zensou

در دنیای آرکنایتس، کریستالی به نام اوریجینیوم (Originium) وجود دارد. این ماده معدنی می‌تواند نیروی ویژه‌ای به نام آرتس (Arts) به افراد بدهد، اما استفاده از آن بهایی دارد. با استفاده از اوریجینیوم عمر شخص کوتاه می‌شود؛ یعنی در ازای دادن قدرت به شخص، از قدرت حیات او تغذیه می‌کند. کسانی که می‌توانند از این نیروی ویژه استفاده کنند، تحت عنوان آلوده شده‌ها شناخته می‌شوند و توسط جامعه طرد شده‌اند؛ چرا که بیماری خاصی به نام اوریپاتی (Oripathy) گریبان‌گیر آن‌ها شده است.

کریستال‌های اوریجینیوم به طور طبیعی بر روی زمین وجود دارند. آن‌ها رشد می‌کنند و پس از رسیدن به مرحله خاصی یک فاجعه پدید می‌آورند. آخرین فاجعه‌ای که پدید آورد، آلوده کردن عده زیادی از افراد و مبتلا کردن آن‌ها به اوریپاتی بود. به منظور این که مردم بتوانند از این فاجعه‌ها جا سالم به در ببرند، شهرهای خود را به صورت متحرک ساخته‌اند. جزیره رودس (Rhodes) یکی از این شهرها است که به آخرین تجهیزات نظامی و پزشکی مجهز است.

دانشمندان و محققان این شهر در تلاشند تا بتوانند اوریپاتی را درمان کرده و به نفرت بین آلوده شده‌ها و غیرآلوده شده‌ها پایان دهند. کسی که پروژه ساخت دارو برای این بیماری همه‌گیر را رهبری می‌کند، شخصی مرموز به نام دکتر است.

در این بین، گروه شورشی که خود را ریاونیون (Reunion) می‌نامند، به وجود می‌آید. آن‌ها از آلوده‌شده‌هایی تشکیل شده‌اند که از تبعیض‌ها خسته شده و می‌خواهند آزاد زندگی کنند. برای رسیدن به این هدف، آن‌ها بی‌رحمانه شهرها را ویران می‌کنند.

در ابتدای انیمه می‌بینید که قهرمانان برای نجات دکتر از شهری به نام چرنوبوگ، به آن نفوذ می‎کنند. اما در کمال تعجب می‌بینند که دکتر به فراموشی مبتلا شده و هیچ چیز از پروژه و همکارانش را به یاد نمی‌آورد. با این حال، آن‌ها تلاش می‌کنند تا دکتر را به جزیره رودس بازگردانند. پس از بازگشت، آن‌ها باید تلاش کنند تا جلوی ریاونیون را بگیرند و همچنین دارویی برای بیماری اوریپاتی پیدا کنند. آیا آن‌ها موفق می‌شوند؟ آیا دکتر می‌تواند حافظه خود را به دست آورد و پروژه را دوباره از سر گیرد؟ با دانلود انیمه آرکنایتس پیش درآمد سپیده دم به ادامه داستان پی ببرید.

شخصیت های انیمه آرکنایتس پیش درآمد سپیده دم

کاراکترهای انیمه Arknights Reimei Zensou را اکثرا جنگجویانی تشکیل می‌دهند که در نظر ما همانند نیمه انسان-نیمه حیوان هستند. آن‌ها انسان‌هایی زیبا هستند که گوش‌های بلند و دم دارند. همچنین، شباهت بی‌نظیری به شخصیت‌های بازی دارند. این کاراکترها به شرح زیر هستند:

آمیا (Amiya)

معرفی انیمه آرکنایتس پیش درآمد سپیده دم

آمیا شخصیت اصلی این انیمه است. او یک آلوده‌شده بوده که قدرت زیادی در استفاده از آرتس دارد. آمیا در نیروها مسلح جزیره رودس به عنوان یکی از فرماندهان عمل می‌کند. با این که به نظر جوان می‌آید، اما بسیار ماهر است. او دکتر را بسیار تحسین می‌کند و سعی می‌کند با تمام توان از او محافظت کند.

کوروساوا تومویو (Kurosawa Tomoyo) صداپیشگی او را برعهده دارد. تومویو در انیمه‌های بسیار محبوبی همانند انیمه دختر نامیرا نمایش مضحک به جای شخصیت آیا و انیمه اسکایت و لوفر به جای شخصیت ایواکورا میتسومی (Iwakura Mitsumi) حضور داشته است.

دکتر

زمان پخش انیمه آرکنایتس پیش درآمد سپیده دم

دکتر مرموزترین شخصیت انیمه است. چهره او سراسر پوشیده شده و جنسیتش هم تا جای مشخصی از انیمه معلوم نیست. او مسئول پروژه ساخت دارو است، اما در اثر اتفاقاتی دزدیده شده و به خواب سرد فرستاده می‌شود. پس از بیدار شدن او دیگر نمی‌تواند هیچ چیز از گذشته‌اش به خاطر آورد.

کایدا یوکی (Kaida Yuki) صداپیشه این شخصیت است. کایدا به دلیل صدای خاص و بمی که دارد، معمولا شخصیت‌های پسر نوجوان را دوبله می‌کند. او به ندرت کاراکترهای زن را در کارنامه دارد. شاید دلیل انتخاب او برای نقش دکتر نیز خاص بودن صدای او باشد، چرا که جنسیت او را نمی‌توان تشخیص داد. کایدا یوکی در انیمه شاهزاده تنیس به جای فوجی شوسوکه (Fuji Shuusuke) صحبت کرده است.

دبیلو (W)

دبلیو یکی از شخصیت‌های اصلی انیمه آرکنایتس پیش درآمد سپیده دم است. او در این انیمه شخصیتی مبهم دارد و باید در ادامه تشخیص دهید که او سمت شورشی‌ها است یا صلح‌طلب‌ها!

تاکه تاتسو آیانا (Taketatsu Ayana) ویس اکتور ژاپنی، صداپیشگی این شخصیت را برعهده دارد. او در انیمه Classroom of the Elite به جای شخصیت بامزه کارویزاوا کی (Karuizawa Kei) صحبت کرده است.

نیرل (Nearl)

داستان انیمه آرکنایتس پیش درآمد سپیده دم

نیرل یک جنگجوی بسیار ماهر و شکست‌ناپذیر است. او بارها به کمک آمیا و دکتر می‌آید و آنان را از مخمصه نجات می‌دهد. نیرل یکی دیگر از آلوده‌شدگان است. او تکنیک‌های رزمی خاصی را نشان می‌دهد و در جنگ تن به تن و دسته‌جمعی ماهر است.

ساکورا آیانه (Sakura Ayane) شخصیت قوی و جذاب نیرل را دوبله کرده است. آیانه در انیمه‌های محبوبی همچون انیمه ازدواج شاد من (My Happy Marriage) به جای شخصیت کایا سایموری و انیمه کلاس جاسوسی به جای شخصیت سارا صحبت کرده است.

تالولا

کاراکترهای انیمه Arknights Reimei Zensou

او یکی از سردسته‌های گروه شورشی ریاونیون است. تالولا بسیار قوی است و می‌تواند از نیروی ویژه خود برای درست کردن شعله‌های مرگبار آتش استفاده کند. او معتقد است که آمیا و دیگر اهالی جزیره رودس یک مشت ایده‌آلیست با وعده‌های پوچ هستند که نمی‌توانند با روش‌های خود صلح را برقرار کنند. به همین دلیل، می‌خواهد همه آن‌ها، چه آلوده شده و چه غیرآلوده شده، را نابود کند.

نقد انیمه  Arknights Reimei Zensou

ژانر انیمه Arknights Reimei Zensou اکشن، فانتزی و علمی تخیلی است. تعداد قسمت های انیمه آرکنایتس پیش درآمد سپیده دم در فصل اول 8 و در فصل دوم نیز 8 اپیزود بود.

قبل از این که این انیمه‌های سریالی از روی آن ساخته شود، در دسامبر 2020 به مناسبت سالگرد منتشر شدن جهانی بازی یک قسمت 9 دقیقه‌ای از آن به نام‌ Holy Knight Light ساخته و اکران کرد. این قسمت توسط استودیو Yostar Pictures ساخته شد که قبلا تریلرهای انیمیشنی اکران شدن نسخه جهانی بازی تولید کرده بود.

بعدها در زمان پخش انیمه آرکنایتس پیش درآمد سپیده دم، یعنی در تاریخ 29 اکتبر 2022 (7 آبان 1401)، نسخه سریالی آن به کارگردانی یوکی واتانابه (Yuki Watanabe) اکران شد.

با دیدن انیمه آرکنایتس نمی‌توانید تشخیص دهید که از روی یک بازی اقتباس شده است. این انیمه برخلاف برخی از انیمه‌های اقتباسی از بازی داستانی منسجم و کامل با آغاز و پایانی مشخص دارد. همچنین، تمام جنبه‌ها و جزئیات نیز در آن به خوبی توضیح داده شده است. با وجود داشتن قسمت‌های کم، انیمه Arknights Reimei Zensou محبوبیت خوبی بین طرفداران ژانر علمی-تخیلی و آخرالزمانی دارد.

نکته دیگری که درباره این انیمه وجود دارد، شخصیت‌های آن است. کاراکترهای انیمه آرکنایتس انسان‌هایی با گوش‌ها و دم‌های حیوانات هستند. توضیح مشخصی برای این که انسان‌ها چرا بدین شکل درآمدند، وجود ندارد؛ شاید کارگردان می‌خواست آنان را شبیه کاراکترهای بازی درآورد. علاوه بر این، جنگجویان بیشتر از زنان جوان تشکیل شده‌اند. درواقع، بهتر است بگوییم آنان بیشتر شبیه زنان زیبا و خوش لباس هستند تا مبارزانی آزادی‌خواه!

با تمام این اوصاف، می‌توان گفت انیمه آرکنایتس به دلیل داستان قوی و آرت زیبایی که دارد، یک انیمه ارزشمند است. اگر آن را با دیگر انیمه‌های اقتباس از بازی مقایسه کنید، خواهید دید که ارزش دیدن دارد.

امتیازات انیمه Arknights Reimei Zensou

بررسی انیمه Arknights Reimei Zensou در سایت‌های مختلف امتیازات خوبی را برای او به دنبال داشته است. این انیمه در سایت MyAnimeList نمره 7.10 و در سایت IMDb نمره 6.2 را به دست آورده است.

کلام آخر

با انیمه آرکنایتس پیش درآمد سپیده دم آشنا شدیم. داستان این انیمه سرشار از فراز و نشیب‌هایی است که هر مخاطبی را به هیجان می‌آورد. اگر می‌خواهید با ماجراهای آمیا و دکتر مرموز داستان همراه شوید، انیمه زیبای آرکنایتس را دانلود و تماشا کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو