پلاک مخدوش‌ها نقره داغ می‌شوند!

منبع: ساعد نیوز

1

1402/9/27

12:05


ساعدنیوز: یکی از تماشاچیان دوآتیشه فوتبال می‌گوید «وسط بازی دربی در استادیوم آزادی برایم پیامک جریمه سرعت در جاده چالوس آمد» راستش اول ترسیدم ماشینم را دزدیده‌ باشند اما وقتی به خانه زنگ زدم ماشین در پارکینگ بود.

پلاک مخدوش‌ها نقره داغ می‌شوند!

به گزارش پایگاه خبری ساعدنیوز به نقل از فارس، ارسال پیامک جریمه توسط پلیس به مالکان وسایل نقلیه مبنی بر ارتکاب تخلف در زمان و مکانی که نبوده اند علاوه بر مبلغ ریالی جریمه باعث نگرانی و شکایت شهروندان شده همین موضوع تعدادی از رانندگان را برای پیگیری به مراکز اجرائیات پلیس راهور راهی کرده است.

تغییر پلاک خودرو با عوض کردن اعداد، گل‌مالی یا پوشاندن با کاغذ، چسب و ماسک و ...از جمله روش‌هایی است که برخی سودجویان برای تردد در محدوده طرح ترافیک و فرار از ثبت جریمه توسط دوربین‌های هوشمند و مأموران انجام می‌دهند؛ روشی که در محدودیت‌های کرونایی نیز رواج یافت اگرچه از گذشته تاکنون مجرمان نیز برای فرار از دست پلیس پلاک خودرو را دستکاری می‌کنند.

رئیس پلیس راهور پایتخت سرهنگ سید ابوالفضل موسوی‌پور می‌گوید در 8 ماهه سال جاری 1700 راننده که اقدام به مخدوشی پلاک کرده بودند به مراجع قضائی معرفی شدند؛ همچنین بیش از 400 هزار وسیله نقلیه مورد اعمال قانون قرار گرفتند.

معاون اجتماعی پلیس پایتخت سرهنگ علی همه‌‌خانی می‌گوید طبق ماده 720 قانون مجازات اسلامی «اگر فردی در ارقام و مشخصات پلاک وسیله نقلیه تغییری ایجاد کند به 6 ماه تا یکسال حبس محکوم می‌شود».

با افزایش جریمه‌های اشتباهی و نارضایتی شهروندان، رئیس پلیس راهور پایتخت از «تشدید برخورد با مالکان خودروهای پلاک مخدوش در معابر، میادین و مقاطع» خبر می‌دهد و می‌گوید «مخدوشی پلاک خط قرمز پلیس است».

پلاک مخدوش‌ها نقره داغ می‌شوند!

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو