دونالد ترامپ رد صلاحیت شد/ جزئیات حکم دیوان عالی و نخستین واکنش ترامپ

منبع: ساعد نیوز

1

1402/9/29

09:58


ساعد نیوز: دیوان عالی ایالت کلرادو بامداد چهارشنبه با توسل به بند سوم متمم چهاردهم قانون اساسی آمریکا، گفت که ترامپ واجد شرایط در دست گرفتن زمام امور در کاخ سفید نیست.

دونالد ترامپ رد صلاحیت شد/ جزئیات حکم دیوان عالی و نخستین واکنش ترامپ

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساعدنیوز به نقل از همشهری، دیوان عالی ایالت کلرادو بامداد چهارشنبه طی حکمی رأی به حذف شدن نام «دونالد ترامپ» از لیست نامزدهای رقابت‌کننده در انتخابات ریاست جمهوری 2024 آمریکا داد.

در حکم دیوان عالی کلرادو آمده است که ترامپ برای در دست گرفتن زمام امور در کاخ سفید، ذیل بند سوم متمم چهاردهم قانون اساسی آمریکا، واجد شرایط نیست.

به نوشته خبرگزاری «آسوشیتدپرس»، این برای اولین بار در تاریخ آمریکا است که یک ایالت با توسط به این بند قانونی، یک نامزد انتخابات ریاست جمهوری را رد صلاحیت می‌کند.

ترامپ نیز در واکنش به این تصمیم دیوان عالی کلرادو، آن را کاملا جهت‌دار توصیف کرده و گفت که تیم حقوقی او در دیوان عالی کل آمریکا به این تصمیم اعتراض خواهد کرد.

در انتخابات ریاست جمهوری سال 2020، ترامپ در ایالت کلرادو با اختلاف 13 درصد در برابر «جو بایدن» رقیب دموکرات خود شکست خورد اما به نوشته آسوشیتدپرس، او برای انتخابات سال آینده نیازی به پیروزی در این ایالت ندارد.

جدیدترین نظرسنجی‌های انتخاباتی انجام گرفته در آمریکا نشان می‌دهد، موقعیت دونالد ترامپ در ایالت‌های کلیدی این کشور بسیار از رئیس جمهور فعلی بهتر است.

این در حالی است که ترامپ در جریان چهار پرونده کیفری با 91 مورد اتهام جرم مواجه است که به گفته خودش می‌تواند تا 560 سال زندان برای او همراه داشته باشد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو