آموزش رفع زردی لوازم برقی سفید با چند روش کاربردی

آموزش رفع زردی لوازم برقی سفید با چند روش کاربردی


منبع: آرگا

2

1402/9/30

19:12


معمولا بعد از مدتی استفاده از وسایل برقی سفید رنگ کثیف شده و تغییر رنگ می دهند. در این مطلب با روش هایی برای رفع زردی لوازم برقی سفید آشنا می شوید.

اگر شما هم در منزل لوازم برقی سفیدی دارید که بعد از مدتی استفاده به رنگ زرد متمایل شده اند. با این مطلب همراه ما باشید تا با روش هایی برای رفع زردی لوازم برقی سفید آشنا شده و این مشکل را برطرف کنید.

روش های رفع زردی لوازم برقی سفید

لوازم برقی سفید معمولا بعد از مدتی استفاده کثیف شده و به رنگ زرد متمایل می شوند. با تغییر رنگ این لوازم زیبایی و درخشندگی آن ها از بین می رود و این موضوع قطعا برای هیچ کس خوشایند نیست. به این ترتیب با فراگیری روش های کم هزینه رفع زردی لوازم برقی سفید می توانید این چالش ایجاد شده را برطرف کنید قبل از این که بخواهید لوازم جدیدی جایگزین آن نمایید.

علت زرد شدن لوازم برقی

پیش از این که به روش های کم هزینه برای رفع زردی وسایل برقی سفید اشاره کنیم. ابتدا به علت بروز این حالت می پردازیم. به طور کلی بخشی از ماهیت لوازم برقی سفید این است که در هر صورت بعد از مدتی زرد رنگ می شوند ولی نگران نباشید این طور نیست که بعد از چند سال سریعا تغییر رنگ دهند بلکه این روند به تدریج روی می دهد.

مثلا ممکن است ماشین لباسشویی مادربزرگ شما بعد از ۲۰ سال قدری زرد شده که کاملا واضح باشد. مورد بعدی برخلاف تصوری که استفاده مدام از وایتکس از زرد شدن وسایل جلوگیری می کند باید گفت نه تنها این کار انجام نمی شود بلکه در طول زمان سبب تسریع در تغییر رنگ این لوازم هم می گردد.

البته استفاده از وایتکس به دفعات محدود مشکلی به وجود نمی آورد ولی زیاده روی در استفاده از این شوینده سبب زرد شدن وسایل می شود. بهترین گزینه آن است که وسایل برقی را در بازه های زمانی کوتاه مثلا هر یک یا دو هفته توسط منسوج بی بافت و آب تمیز کرده در تمیزکاری های اساسی با فاصله زمانی بیشتر از شوینده ها کمک بگیرید.

ممکن است تصور کنید فقط موقعی وسایل را باید تمیز کرد که پر از گرد و خاک شده اند. در حالی که وسایل برقی نیز به تمیزکاری مستمر با استفاده از دستمال های بی بافت نیاز دارند. این کار روند زرد شدن آن ها را نیز کاهش می دهد. برای تمیز کردن بهترین گزینه آب بوده و نهایتا یک قطره مایع شوینده و سپس تمیز و خشک کردن وسیله برقی.

دقت کنید کناره های برخی لوازم برقی مانند ماشین ظرفشویی که دیده نمی شود و به سمت کابینت است را فراموش نکنید. این بخش ها به علت این که در معرض دید نبوده ممکن است فراموش شوند و در اثر تمیز نشدن به زردی تمایل می یابند. به این ترتیب هرزگاهی ماشین ظرفشویی یا ماشین لباسشویی را بیرون کشیده و کناره های آن را تمیز کنید.

تمیز کردن وسایل برقی زرد شده

برای رفع زردی لوازم برقی سفید می توانید از روش های زیر کمک بگیرید.

اسپری پاک کننده چند منظوره

اسپری پاک کننده چند منظوره که حاوی سفید کننده هم باشد و بتواند سطوح را نیز ضد عفونی نماید در راستای رفع زردی وسایل برقی موثر بوده و لکه ها را هم سفید می کند. روی یک پارچه تمیز یا اسفنجی مقداری از این محصول را اسپری و لوازم برقی را با آن تمیز کنید.

سپس به کمک پارچه مرطوب و تمیز دیگری آثار باقی مانده از اسپری را برطرف کنید. ضمنا قبل از استفاده ابتدا برچسب روی محصول را مطالعه تا اطمینان یابید که مخصوص لوازم برقی باشد. می توانید هر هفته سطوح سفید لوازم برقی را با این ترفند تمیز کنید.

جوش شیرین

کمی جوش شیرین روی یک دستمال تمیز و مرطوب بریزید بعد آن را روی بخش های زرد شده وسایل برقی بکشید. برای گوشه های وسایل از یک مسواک با دندانه های نرم استفاده و این بخش ها را تمیز کنید. بعد برای شستشوی نهایی دستمال مرطوب و تمیز را روی سطوح وسیله برقی بکشید.

مخلوط جوش شیرین و سرکه، سفید کننده و خمیردندان

این چهار ماده کمک کرده تا زردی وسایل برقی را رفع کنید. برای این کار جوش شیرین و سرکه را با هم ترکیب تا خمیری حاصل شود. سپس این خمیر را روی بخش های زرد شده وسیله بکشید و صبر کنید تا خشک شود. در ادامه مقدار کمی مایع سفید کننده را روی پارچه بریزید و بر سطح مورد نظر اعمال کنید.

دقت کنید که بعد از انجام این کار سریعا به تمیز کردن وسیله اقدام نکنید. صبر کنید ۳-۴ ساعتی بگذرد تا مواد تاثیر خود را روی سطوح داشته باشند. سپس دستمالی را نمدار کرده و به آرامی مواد را تمیز کنید. در مرحله نهایی به کمک خمیر دندان سطح مورد نظر را پوشش دهید و بعد از چند ساعت آن را با دستمال مرطوبی تمیز کنید.

دستمال بدون بافت

دستمال بدون بافت و میکروفایبر در تمیز شدن سریع لوازم موثر هستند. هنگام تمیز کردن یخچال و وسایل برقی حتما از دستمال های نرم استفاده تا خط و خش روی این لوازم ایجاد نشود. سطوح این لوازم خیلی حساس بوده و ممکن است بعد از مدتی حتی دستمال سبب ایجاد خش و خط روی آن گردد.

محلول جوش شیرین و سفید کننده

در این روش ۹۵۰ میلی لیتر آب گرم + ۱۲۰ میلی لیتر سفید کننده و ۵۹ میلی گرم جوش شیرین را درون ظرفی بریزید. حتما دستکش پوشیده و بعد یک اسفنج تمیز درون این مایع آغشته نموده و آن را بفشارید تا آب اضافه آن خارج گردد. بعد این محلول را روی سطوح لوازم برقی کشیده و ۱۰ دقیقه صبر نمایید.

بعد یک مرتبه دیگر اسفنج تمیز و مرطوب را بردارید و روی سطوح بکشید. احتمالا برای کسب بهترین نتیجه نیاز باشد که چند بار این عمل را تکرار کنید. بعد از هر مرتبه یک ربعی صبر کرده بعد دوباره مراحل را انجام دهید.

اکسیدان یا کرم پروکسید

ابتدا همه بخش هایی از وسیله برقی که دارای نوشته است را توسط چسب بپوشانید تا پاک نشود. بعد توسط یک قلم موی نرم که روی وسیله خش ایجاد نکند کرم پروکسید را روی بدنه و بخش های زرد شده اعمال کنید. به خاطر داشته باشید این مواد نبایستی خشک شوند به این ترتیب وسیله را داخل کیسه فاقد منفذ قرار دهید.

سپس وسیله برقی را چند ساعتی زیر نور خورشید قرار داده و مراقب باشید که همه بخش ها در معرض نور قرار بگیرند. بعد از ۳-۴ ساعت وسیله را از داخل کیسه بیرون آورده و تمیز کنید. به منظور اثربخشی بیشتر می توانید آن را در مقابل چراغ یو وی قرار دهید.

در پایان این مطلب از همراهی شما عزیزان سپاسگزاریم. همچنین پیشنهاد می شود در صورت تمایل برای آشنایی با روش های تمیز کردن گوشت کوب برقی و تمیز کردن جاروبرقی روی لینک ها کلیک و از این مقالات نیز بازدید نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو