شگفت انگیزترین رسوم عروسی در سراسر دنیا (عکس)

شگفت انگیزترین رسوم عروسی در سراسر دنیا (عکس)


منبع: تالاب

1

1402/10/1

11:16


آیا با رسوم عجیب عروسی در جهان آشنا هستید؟ آیا می دانید هر کشور رسم […]

شگفت انگیزترین رسوم عروسی در سراسر دنیا (عکس)

آیا با رسوم عجیب عروسی در جهان آشنا هستید؟ آیا می دانید هر کشور رسم منحصر بـه فرد خودرا برای عروسی دارد؟ زوج‌ها در سراسر جهان پیوند عشق خودرا بـه روش‌هاي‌ مختلفی جشن می گیرند و اغلب اوقات، بر اساس سنت‌هاي‌ قدیمی اسـت کـه قدم بـه عروسی می گذراند.

 

مهم نیست در کجای دنیا هستید، سنت‌هاي‌ ازدواج، مانند سنت‌هاي‌ دیگر از منطقه و کشوری بـه کشور دیگر در سراسر جهان متفاوت اسـت و می تواند شـما را مبهوت کند. ما دراین قسمت از مجله تفریحی تالاب برای شـما همراهان عزیز لیستی از آداب و رسوم عجیب‌وغریب سراسر دنیا را منتشر کرده ام.

 

عجیب ترین آداب و رسوم های عروسی

برخی از این سنت ها بسیار سبک و خنده دار هستند، برخی دیگر بسیار جدی گرفته می شوند و قابل تمسخر نیستند. برخی از این سنت‌ها صدها سال اسـت کـه وجود دارند و دیگر بـه دفعات دیده نمی شوند و برخی دیگر روندهای جدیدی هستند کـه بـه تدریج محبوبیت بیشتری پیدا کرده‌اند. دلیل چنین سنت هایي طبق معمولً آوردن شانس، عشق یا شوخ طبعی برای تازه ازدواج کرده اسـت.

 

برخی از آداب و رسوم عجیب را ممکن اسـت بدانید، اما من مطمئن هستم کـه از راه هاي‌ برخی از این کشورها شگفت زده خواهید شد. انها ممکن اسـت شـما را وادار کنند کـه در برخی از این کشورها بـه عروسی بروید یا بـه سمت تپه ها بدوید و هرگز با کسی از آنجا ازدواج نکنید.

 


مطالب مشابه: آداب و رسوم ازدواج در آذربایجان غربی ؛ در فهرست میراث


 

فرانسه: معجون توالت!

فرانسه: معجون توالت!

فرانسه بـه خاطر غذا هاي دوست‌داشتنی‌اش مشهور اسـت، اما طبق مقاله‌اي از Kara Byers در smooth.com، این کشور یکی از عجیب‌ترین و بدترین سنت‌هاي‌ عروسی را دارد. در روز عروسی فرانسوی، مهمانان یک کاسه توالت رابا تمام باقی مانده غذا کـه زمانی خوشمزه بـه نظر می رسید، پر می کنند و انها رابا هر چیزی کـه میخواهند مخلوط می کنند. سپس زن و شوهر موظفند کاسه را تمام کنند تا برای شب عروسی سختی کـه در پیش اسـت، نیرو بسازند!

 

اسکاتلند: سیاه کردن عروس

اسکاتلند: سیاه کردن عروس

در سرزمین وایکینگ ها، دوستان و خانواده عروس عشق خودرا بـه عروس آینده با بستن او و پوشاندن او در هر چیز زشتی کـه میتوانند پیدا کنند نشان می‌دهند. این شامل، هر چیزی کـه می‌توانید تصور کنید ودر انبار خود پیدا کنید، مانند آرد، سس، گوشت چرخ کرده، ماهی، و غیره، می شود!

 

باور پشت این موضوع این اسـت کـه اگر او بتواند از عهده اینکار برآید، می تواند ازدواج و هر تحقیری را کـه در زمان ازدواج با ان روبه‌رو می شود، تحمل کند.

 

هند: ازدواج با درخت

هند: ازدواج با درخت

هند چند سنت عروسی متفاوت دارد کـه در سایر نقاط جهان دیده نمی‌شود. یکی از این روایات این اسـت کـه زنانی کـه بـه‌عنوان مانلیک بـه دنیا می آیند «زمانی کـه مریخ و زحل هردو در طالع بینی زیر خانه هفتم هستند» نفرین شده‌اند و گمان می رود کـه این زنان باعث میشوند کـه شوهرانشان در سنین پایین از دنیا بروند!

 

انها معتقدند ازدواج زن با درخت قبل از ازدواج با شوهرشان می تواند این مشکل را حل کند. برخی از زنان احتمالاً بهتر اسـت با یک درخت ازدواج کنند!

 

چین: زو تانگ

چین: زو تانگ

اشک ریختن در طول عروسی معمول اسـت، اما دربخش هاي‌ غربی استان سیچوان در چین، گریه بخش بسیار مهمی از آماده سازی ازدواج اسـت. یک ماه قبل از روز بزرگ، عروس هر شب دریک سالن بزرگ مینشیند و یک ساعت گریه می کند. این برنامه هر شب ادامه دارد تا شب دهم کـه مادرش بـه او ملحق می شود و باهم گریه می کنند.

 

بعد از ده شب دیگر، مادربزرگ وارد میشود و چند روزبعد خواهران و خاله‌هاي‌ عروس نیز وارد می شوند. گفته می شود این سنت بـه دوران کشور های متخاصم چین برمی گردد، زمانی کـه مادر یک شاهزاده خانم در مراسم عروسی دخترش گریه می‌کرد!

 

فیجی؛ هدیه ای به نام “دندان نهنگ”

فیجی؛ هدیه ای به نام

در فیجی، این سنت مرسوم اسـت کـه مرد از پدر زن برای ازدواج با دخترش اجازه بگیرد. اگر پدر موافقت کند، شوهر آینده موظف اسـت دریک مراسم رسمی بـه نام «تابوا»؛ یک هدیه بسیار ویژه «بـه طور ایده آل دندان نهنگ» بـه او بدهد. هرچه دندان هاي‌ بیشتری ارائه شود، هدیه بزرگ تر اسـت! اما صرف نظر از تعداد دندان هایي کـه ارائه می دهد، هدیه دهنده همیشه باید ان را کم اهمیت جلوه دهد و گیرنده همیشه باید ان را بزرگ کند.

 

پرو؛ روبان کیک به جای دسته گل

پرو؛ روبان کیک به جای دسته گل

در بیشتر نقاط جهان، خانم هاي‌ مجرد برای گرفتن دسته گل رقابت می کنند تا شانس خودرا برای ازدواج بعدی افزایش دهند. مردم محلی در پرو نیز سنت مشابهی دارند، اما با کیک عروسی بـه جای دسته گل.

 

وقتی زمان «کشیدن کیک» فرا میرسد، همه ی دختران مجرد دور کیک عروسی جمع میشوند، روبانی را کـه بـه کیک وصل شده اسـت، گرفته و بیرون می‌آورند. اگر انها بـه اندازه کافی خوش شانس باشند کـه روبانی را کـه حلقه در انتهای ان بسته شده اسـت بـه دست آورند، اعتقاد بر این اسـت کـه آن ها نفر بعدی برای ازدواج هستند.

 

موریس؛ کمپ چاقی!

موریس؛ کمپ چاقی!

مطمئنم نام کمپ چربی را شنیده اید درست اسـت؟ خب احتمالا اینجوری نیست برخلاف بسیاری از کشورهایی کـه عروس‌ها برای کاهش وزن اضافی خود در روز عروسی خود رژیم‌هاي‌ غذایی بسیار سختی میگیرند، در موریس دقیقا برعکس اسـت.

 

عروس‌هاي‌ آینده بـه «اردوگاه‌هاي‌ چاق» فرستاده میشوند ودر آنجا «وادار» می شوند تا بیشتر غذا بخورند و چاق شوند . هر چه زن چاق تر باشد، بهتر اسـت، زیرا نشانه ثروت اسـت و همچنین، مردان زنان بزرگ تر را جذابتر می‌دانند.

 

روسیه؛ به شرطها و شروطها

روسیه؛ به شرطها و شروطها

کی گفته کـه روس ها حس شوخ طبعی ندارند؟ طبق یک مقاله در smooth، آن ها یک سنت بسیار سرگرم کننده قبل از عروسی دارند. قبل از جشن عروسی،وقتی داماد برای بردن عروسش می آید شخضی با او پشت در ملاقات میکند و فهرستی از کارهایی را کـه باید انجام دهد بـه او می دهد.

 

این می تواند چندین چیز باشد و او باید از هر کدام عبور کند تا بتواند ادامه دهد. او ممکن اسـت وادار باشد باج بپردازد و اغلب نخستین پیشنهاد برای او یک عروس جای گزین میخرد کـه یکی از دوستان داماد اسـت و لباس عروس بر تن دارد! هنگامی کـه داماد بـه اندازه کافی بـه تقاضای ها عمل کرد، عروسش را پس می‌گیرد.

 


مطالب مشابه: سنت های عجیب و جذاب عروسی در سراسر جهان 2023


 

کنگو؛عروسی بدون لبخند

کنگو؛عروسی بدون لبخند

بـه طور معمول، ما عروسی رابا لبخندی بزرگ مرتبط میکنیم. معمولی اسـت کـه چهره عروس و داماد از این همه ی لبخند گاها اجباری خسته می شود. این مشکلی برای عروس و داماد در برخی از عروسی هاي‌ کنگو نیست. در تمام مدت عروسی، عروس و داماد بـه هیچ عنوان اجازه لبخند زدن ندارند. نه بـه اندازه یک نیشخند.

 

چرا؟ زیرا اگر آن ها لبخند بزنند نشان می دهد کـه انها در مورد عروسی خود جدی نیستند. انها اعتقاد دارند شـما بـه سادگی نمی‌توانید بـه افرادی کـه بیش از حد لبخند میزنند اعتماد کنید!

 

فرانسه؛ راه رفتن در جزایر مارکز

فرانسه؛ راه رفتن در جزایر مارکز

 

در پلی‌نزی فرانسه، پس از مراسم عروسی، بستگان عروس درکنار هم روی زمین، دراز میکشند. سپس عروس و داماد از روی فرش انسان عبور می کنند.

 

کره جنوبی؛ شلاق خوردن با…

کره جنوبی؛ شلاق خوردن با...

وقتی عروسی در کره تمام میشود، دوستان داماد جوراب‌هاي‌ وی را در می‌آورند، طنابی را دور قوزک‌هایش می‌بندند و شروع بـه زدن پای او با ماهی میکنند تا وی را برای نخستین شب بـه عنوان یک مرد متاهل آماده کنند.

 

ایرلند؛ دستا بالا،پاها رو زمین!

ایرلند؛ دستا بالا،پاها رو زمین!

 

در ایرلند، وقتی عروس و داماد در حال رقصیدن هستند، پای عروس باید همیشه روی زمین بماند. این بـه خاطر این باور اسـت کـه اگر اینکار را نکنند، پری هاي‌ شیطان صفت می آیند و وی را جارو می کنند!!

 

سوئد؛ سکه های مخفی

سوئد؛ سکه های مخفی

در سوئد رسم بر این اسـت ،عروس یک سکه نقره را کـه پدرش داده در کفش چپش و یک سکه طلایی را کـه مادرش در کفش چپش می دهد قرار می دهد کـه نمادی از امید بـه رونق و سلامتی ازدواج زوجین اسـت.

 

مالزی و اندونزی؛ حمام ممنوع

مالزی و اندونزی؛ حمام ممنوع

 

مردم مالزی و اندونزی، تایدونگ، عروس و داماد را بـه مدت 3 روز پس از عروسی تحت مراقبت قرار میدهند. آن ها اجازه استفاده از حمام یا خروج از خانه را ندارند. آن ها معتقدند کـه این باعث تقویت پیوند انها شده و از بدشانسی دور می شوند.

 

آفریقا؛ مادرت را به ماه عسل ببر

آفریقا؛ مادرت را به ماه عسل ببر

این حتی عجیب ترین مورد هم نیست! مادران یا بزرگان برخی از قبایل آفریقایی در شب عروسی با تازه عروس و دامادها همراه می‌ شوند تا بـه آن ها آموزش دهند کـه چگونه کارها را درست انجام دهند.

 

جمهوری چک؛ کودک روی تخته

جمهوری چک؛ کودک روی تخته

تصور کنید شب عروسی بـه خانه می‌آیید و نوزادی را روی تخت خود پیدا می‌کنید! در جمهوری چک، بر این باورند کـه قدم زدن نوزاد بر روی تخت تازه عروس و داماد شانس باروری انها را افزایش می دهد.

 


مطالب مشابه: آداب و رسوم جالب ازدواج در کهگیلویه و بویراحمد


 

در پایان

سنت ازدواج یکی از آیین‌هایي اسـت کـه در سراسر جهان بین قوم و قبلیه‌ها و ملت‌هاي‌ مختلف بـه صورت مشترک وجوددارد، از این نکته غافل نشویم کـه ازدواج کردن یکی از زیباترین اتفاقاتی اسـت کـه در زندگی هر فردی ممکن اسـت رخ دهد اما سنت و آداب رسوم ان در سراسر جهان متفاوت اسـت

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو