هشدار قالیباف و محسن رضایی به روسیه / جزایر سه‌گانه، شبه‌جزیره کریمه نیست!

منبع: ساعد نیوز

2

1402/10/2

08:36


ساعدنیوز: رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دولت به توسعه شهرستان بوموسی با محوریت جزایر سه‌گانه مکلف شده است، گفت: روسیه باید مراقب سوءاستفاده غرب از اشتباهاتش باشد. عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز گفت: بارها گفته‌ایم ‎جزایر سه‌گانه قابل مذاکره نیست و ادامه زیاده‌خواهی امارات به نفع‌شان نیست و تبعات دارد.

هشدار قالیباف و محسن رضایی به روسیه / جزایر سه‌گانه، شبه‌جزیره کریمه نیست!

به گزارش پایگاه خبری - تحلیلی ساعدنیوز به نقل از همشهری آنلاین، محمد باقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی، با انتشار پیامی در صفحه نوشت:

‏در برنامه هفتم، دولت به توسعه شهرستان بوموسی با محوریت جزایر سه‌گانه در زمینه‌های مختلف بازرگانی، اقتصاد دریامحور، آموزش عالی، درمانی و... مکلف شده است. این پاسخ عملی ایران به امارات است که با جدیت دولت در اجرا، همگان بوموسایی متفاوت را به‌عنوان بخشی از سرزمین مادری‌مان خواهند دید.

‏روابط با روسیه بر اساس منافع ملی ایران و احترام متقابل تنظیم شده است. هرگونه ادعایی که قصد خدشه به تمامیت ارضی ایران را داشته باشد حتما خلاف این اصول است، از سوی ایران برخلاف این روابط ارزیابی شده و با پاسخ جدی مواجه خواهد شد.

روسیه باید مراقب سوءاستفاده غرب از اشتباهاتش باشد.

محسن رضایی نیز در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «بارها گفته‌ایم که ‎جزایر سه‌گانه قابل مذاکره نیست. ادامه زیاده‌خواهی امارات به نفع آن‌ها نیست و تبعات دارد. مداخلات غیردوستانه روسیه در رابطه با تمامیت ارضی ‎ایران نباید تکرار شود. جزایر سه‌گانه، شبه‌جزیره کریمه نیست!»

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو