ملی پوش کشتی ایران هم در شرایط بدی در گذشت | گره خوردن اتفاقات به مجوز واردات خودرو فوتبالیستان

6

1402/10/3

18:07


ملی پوش کشتی ایران هم در شرایط بدی در گذشت | گره خوردن اتفاقات به مجوز واردات خودرو فوتبالیستان

پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

روزنامه جوان نوشت: فوتبالیست جماعت فقط برای قول‌هایی که قبل از مسابقات می‌گیرد به اسم شادی دل مردم تلاش می‌کند، یعنی اگر مثلاً به آن‌ها قول حواله واردات خودرو ندهند، اصلاً هیچ تلاشی نمی‌کنند. شادی دل مردم پیشکش، یعنی اگر به آن‌ها مثلاً وعده پاداش میلیاردی ندهند شاید حتی به خودشان زحمت خواندن سرود هم ندهند، چه برسد به اینکه بخواهند به نام ایران تیم‌های مقابل را شکست دهند.

اگر ما نخواهیم فوتبال و فوتبالی دلمان را شاد کنند باید چه کنیم؟ فسادی که امروز سر تا پای فوتبال ایران را فراگرفته، نشئت گرفته از همین نگاه و مدیریت است که تصور می‌کند فوتبال باعث شادی دل مردم می‌شود. فوتبالی که در جام جهانی تحقیر شد، فوتبالی که همین ماه قبل حتی از پس ازبکستان هم برنیامد. فوتبالی که تیم امیدش ۵۴ سال است که رنگ المپیک به خود ندیده و حتی مقابل هنگ‌کنگ شکست خورد و از بازی‌های آسیایی حذف شد. فوتبالی که از همین حالا می‌شود احتمال شکست فاجعه‌بارش در جام ملت‌های پیش‌رو را داد. فوتبال بیت‌المال‌خوری که فقط برای مسئولان ورزش مهم است، اینقدر مهم که حتی وزارت ورزش به راحتی چشم روی جعل سند و دلال‌بازی و هزار و یک فساد دیگر در آن می‌بندد و در نهایت فوتبالی که حتی دولتمردان برای خوشایندش تصمیم می‌گیرند مصوبه‌ای تازه به اجرا درآورند تا نکند عزیزکرده‌هایشان ضرر و زیان کنند.

همین یکی، دو روز پیش بود که خبر مرگ کشتی‌گیر ملی‌پوش نوجوان ایران منتشر شد. دلیل فوتش گازگرفتگی بود، آن‌هم در چادر، چون این ملی‌پوش نوجوان کنار خیابان کارگری می‌کرده و در ساعت استراحت اینگونه به کام مرگ رفته است، ولی مگر مهم است؟ مگر برای مسئولان ورزش مهم است؟

کشتی

برای آقایان فوتبال همه چیز است، فوتبالی‌جماعت میلیاردی بگیرد بقیه اصلاً مهم نیستند. مهم این است که همه آقایان در تلاش هستند تا هر طور شده جلوی خلل در نحوه وارد کردن خودروی فوتبالیست‌ها را بگیرند، حالا این وسط یک کشتی‌گیر هم کارگری کند مهم نیست، مهم قولی است که به فوتبالیست‌ها داده شده و باید به آن عمل شود.

مهم این است که سال‌هاست با شعار شاد کردن دل مردم توسط این جماعت بیت‌المال‌خور سرگرم هستیم بدون اینکه متوجه باشیم همین‌ها دارند جیبمان را خالی می‌کنند بدون اینکه دلمان را شاد کنند.

امید پایدار، کشتی‌گیر سنگین‌وزن ۱۹ ساله تیم ملی کشتی فرنگی نوجوانان ایران در رقابت‌های جهانی ۲۰۲۱ مجارستان، به همراه پدر خود در حال استراحت پس از یک روز کارگری در چادری در نزدیکی اندیمشک بودند که بر اثر گازگرفتگی جان خود را از دست داده اند.

 پایدار چندی پیش در مسابقات جوانان خوزستان به عنوان نخست رسید اما به دلیل شرایط بد اقتصادی به همراه پدر خود کارگری می‌کرد. او در هفته‌های اخیر به علت مصدومیت دور از میادین بود اما به گفته نزدیکانش در شرایط بد مالی به سر می‌برد و برای امرار معاش و درمان خود مجبور به کارگری به همراه پدرش بود.

مرگ تلخ قهرمان جوان کشتی فرنگی ایران در چادر کارگری در حالی اتفاق افتاده است که در ماه‌های گذشته خبرهای مختلفی درباره وضعیت معیشتی ورزشکاران و قهرمانان ایرانی منتشر شده.

دستفروشی امیرحسین محمودپور، کاپیتان تیم ملی رویینگ ایران، کار کردن حسین رسولی، قهرمان پرتاب دیسک بازی‌های آسیایی هانگژو در اسنپ از آخرین موارد عیان شده از وضعیت بد معیشتی ورزشکاران و قهرمان رشته‌های مختلف در ایران است.

در خبری که روز جمعه با دو روز تاخیر منتشر و وایرال شد، امید پایدار، قهرمان کم‌سال ملی‌پوش کشتی فرنگی نوجوانان و جوانان پس از یک روز کارگری برای امرار معاش هنگام استراحت در چادر کارگری به دلیل خفگی با گاز جان داد. پدرش نیز کارگر و همکار او بود و در همان چادر جان سپرد.

کشتی

امید پایدار متولد ۱۳۸۳ در خوزستان، در خانواده‌ای کشتی‌گیر و قهرمان‌پرور رشد یافت. وی چهارشنبه ۲۹ آذر ماه ۱۴۰۲ در سن ۱۹ سالگی به علت به دلیل استنشاق منواکسیدکربن (گازگرفتگی) همراه با پدرش درگذشت . امید پایدار ملی‌پوش سنگین وزن کشتی فرنگی ایران  در وزن ۱۱۰ کیلوگرم، سابقه قهرمانی و نایب قهرمانی مسابقات جهانی و کشوری را در کارنامه خود دارد. 

غلامرضا قیطاسی رئیس هیات کشتی شهرستان اندیمشک عصر جمعه، با تایید فوت امید‌ پایدار کشتی‌گیر نوجوان تیم ملی کشور، اظهار کرد: هنوز جزئیات دقیقی از مرگ ایشان دست بنده نرسیده و در حین برگزاری یکی از مسابقات در سالن کشتی خبر فوت وی را توسط یکی از بازیکنان دریافت کردم.

وی با بیان اینکه این حادثه در سردشت دزفول اتفاق افتاده، افزود: وی به همراه پدرش در چادر بودند که دچار گاز گرفتگی شدند. رئیس هیات کشتی شهرستان اندیمشک گفت: طبق اخباری که دست ما رسیده فعلا جسد را برای کالبدشکافی به پزشکی قانونی منتقل کردند و هنوز اطلاعی از مراسم تشییع ندارم. 

امید پایدار آخرین بار در رقابت های کشتی فرنگی نوجوانان قهرمانی جهان در کشور مجارستان در وزن ۱۱۰ کیلوگرم امید پایدار در دور اول با داوید مگلادزه از گرجستان کشتی گرفت و به مدال طلا رسید.

تشکل نداشتن کشتی‌گیران و ورزشکاران یک ستاره را به کار بدنی کشاند؛ تشکل نداشتن در محیط کار برای اعمال نظارت ایمنی حین کار در شرایط پایین استاندار ایمنی محیط کار دو کشتی‌گیر کشور را پرپر کرد.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو