آموزش ساخت کارت تبریک روز مادر آسان اما زیبا و دوست داشتنی

آموزش ساخت کارت تبریک روز مادر آسان اما زیبا و دوست داشتنی


منبع: آرگا

2

1402/10/3

19:35


روش ها و ایده های متنوعی برای ساخت کارت تبریک روز مادر وجود داشته که در صورت تمایل می توانید از آن ها الگوبرداری نمایید و خیلی راحت بدون صرف هزینه زیادی فقط با داشتن کمی خلاقیت و ذوق هنری یک مدل کارت پستال دست ساز جذاب و متفاوت برای مادر خود درست کرده و به او تقدیم نمایید.

یکی از ایام مهم در تقویم سال که برای تمامی افراد اهمیت ویژه ای دارد روز مادر بوده که به مناسبت این روز خجسته تمامی افراد سعی می کنند به شیوه های مختلف مادرشان را ذوق زده و خوشحال نمایند. تقدیم یک هدیه ساده و زیبا به منظور قدر دانی از مادر و ارزشمند نشان دادن جایگاه او قطعا می تواند ایده ای خوب و مناسب باشد که هر کسی بنا به سلیقه ای که دارد به تهیه و پیشکش کردن آن می پردازد. در همین زمینه تصمیم داریم در این مطلب به جهت ایده گرفتن و یادگیری شما عزیزان به آموزش ساخت کارت تبریک روز مادر بپردازیم.

طریقه درست کردن کارت تبریک روز مادر

آموزش ساخت کارت تبریک روز مادر

از جمله ایده های جذاب و زیبایی که برای تهیه یک هدیه خاص و منحصر به فرد برای روز مادر می توان از آن بهره مند شد ساخت کارت تبریک روز مادر می باشد که هر کسی می تواند با توجه به سلیقه و خلاقیتی که دارد و روش های موجود با تهیه چند ابزار ساده مدل دلخواهی از آن را بسازد و در روز مادر به مادرش تقدیم نماید و بدین گونه او را خوشحال و سورپرایز نماید.

به منظور نشان دادن محبت و ابزار عشق و علاقه به مادران و همینطور قدردانی از زحمات آنان دادن یک هدیه خاص و بی نظیر می تواند ایده ای کاربردی در این زمینه باشد که هر فردی می تواند بنا به سلیقه ای که دارد هدیه ای متفاوت به مناسبت این روز تهیه کند. در صورتی که دوست دارید هدیه شما کاملا خاص و منحصر به فرد باشد و بیانگر حس عمیق شما به مادرتان باشد می توانید یک کارت پستال زیبا با هنر دست خود بسازید و به او تقدیم کنید.

طریقه ساخت کارت تبریک رو زمادر

برای ساخت این نوع کارت پستال نیازی به مهارت خاصی نبوده و ابزار زیادی برای این کار لازم ندارید بلکه می توانید با چند وسیله ساده یک کارت زیبا ساخته و حتی در صورت تمایل می توانید یک متن زیبا درون آن نوشته و عشق و علاقه خود را به مادرتان ابراز نمایید. این کارت را می توانید در شکل ها و مدل های مختلف با کمک ایده های موجود بسازید و به راحتی بدون صرف هزینه زیادی هدیه ای منحصر به فرد تهیه کنید.

شیوه درست کردن کارت تبریک روز مادر

بنابراین اگر می خواهید با بهره مندی یک ایده زیبا و کاربردی و روشی راحت کارت پستالی زیبا و جذاب درست کنید و مادرتان را خوشحال نمایید پیشنهاد می شود تا پایان این مطلب با ما همراه باشید تا با نحوه ساخت یک کارت پستال ساده و شیک برای روز مادر آشنا شده و بتوانید با خلاقیتی که دارید آن را در منزل درست کرده و در روز مادر به او هدیه بدهید.

مراحل درست کردن کارت پستال

در ابتدای کار باید یک برگه با اندازه های ۳ ¾ در ۴ ¾ انتخاب کرده و داخل آن یک عدد دایره با میزان قطر ۲.۵ سانتی متر در آورید. می توانید برای قسمت اطراف این کارت تبریک از یک کاغذ دیگر به عنوان قاب کارت تبریک استفاده نمایید. بعد از آن دایره ای بزرگتر را از بخش دیگر کارت پستال جداسازی کرده و قسمت حاشیه های آن را تا بزنید تا شکلی برجسته به خود بگیرد. این دایره در واقع باید شکلی مشابه یک لباس زنانه پیدا کند.

روش ساخت کارت پستال روز مادر

بعد از آن یک نوار یک دوم را از قسمت پهنا برداشته و آن را به قسمت وسط لباس روی کارت تبریک چسبانده و قسمت های زائد و اضافی آن را برش بزنید. اکنون دایره ای که از قسمت مرکز کارت تبریک جدا کرده بودید را برداشته و آن را به اطراف حاشیه های برآمده دایره از روی بخش برش خورده بچسبانید و سعی کنید که هیچ نوع مرزی دیده و معلوم نباشد.

در گام بعدی ساخت کارت تبریک روز مادر چند عدد دکمه ریز در رنگ های جذاب تهیه کرده و بر روی قسمت وسط لباس بچسبانید. دکمه ها را می توانید با کمک چسب قطره ای به محل موردنظر بچسبانید. اکنون با رنگی دیگر طرحی خاص از لباس را کشیده و آماده کرده و آن را در طرف دیگر کارت تبریک بچسبانید. این عمل موجب شده که حالت تضاد بودن رنگ ها جلوه بهتری به خود بگیرند. می توانید به جای استفاده از دکمه سنگ های ریزی بکار ببرید.

همینطور می توانید از دانه های مروارید جواهرات و یا دستبند و گردنبند های اضافی و بدون مصرف استفاده نموده و گردنبندی زیبا برای قسمت لباس روی کارت تبریک بسازید. در این مرحله کار بر روی قسمت رویی کارت تبریک به اتمام رسیده و بایستی بخش داخلی آن را آماده نمایید.

آموزش درست کردن کارت پستال روز مادر

برای این کار مقداری گلبرگ را به شکل معلق در هوا با الگویی خاص درون یک سمت کارت تبریک بچسبانید. همینطور می توانید از این گلبرگ ها بر روی طرح لباس نیز بکار ببرید. اکنون می توانید با استفاده از رنگ سفید یک دایره را در قسمت وسط گلبرگ ها کشیده و یک اندازه مناسب از این دایره را مطابق با گلبرگ های اطراف به وجود آورید.

بعد از آن با استفاده از کاغذ سفید مقداری دایره ریز برش زده و میان گلبرگ ها قرار دهید. با کمک یک ماژیک با رنگی تضاد با کارت تبریک در اطراف دایره های سفید خال های رنگی بکشید. همینطور می توانید از مهر هایی با شکل گل بر روی کارت تبریک چاپ بزنید. در مرحله پایانی کارت تبریک را تا بزنید و آن را با کمک یک روبان بسته و بر روی دسته گلی که برای مادر خود تهیه کرده اید بگذارید و آن را به مادرتان تقدیم نمایید.

       

آموزش ساخت کارت پستال روز مادر

از این که تا پایان این مطلب با ما همراه شدید بسیار سپاس گزاریم، همچنین می توانید در صورت تمایل برای یادگیری نحوه ساخت کارت تبریک شب یلدا و کارت تبریک برای روز معلم بر روی لینک های داده شده کلیک کرده و از این مطالب بازدید نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو