پرداخت معوقات رتبه‌بندی تا آخر سال/ 37 میلیون تومان معوقه هر فرد

منبع: ساعد نیوز

1

1402/10/4

08:49


ساعدنیوز: معاون فنی و امور بیمه‌ای صندوق بازنشستگی کشوری اعلام کرد: به طور میانگین صندوق بازنشستگی کشوری بابت معوقه 3 ماه مهر، آبان و آذر امسال، 6 میلیون و 645 هزار تومان به حساب مشمولان واریز کرده است و تا پایان سال کلیه معوقات ناشی از رتبه‌بندی معلمان در صورت تامین اعتبار پرداخت می‌شود.

پرداخت معوقات رتبه‌بندی تا آخر سال/ 37 میلیون تومان معوقه هر فرد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساعدنیوز به نقل از ایسنا، با اشاره به اینکه نظام رتبه‌بندی معلمان به عنوان نظامی مستقل و ویژه معلمان نظام آموزش و پرورش در جز دو بند الف ماده 63 قانون برنامه ششم توسعه لحاظ شده است، گفت: بنا بر تصویب ماده یک مصوبه مذکور و با هدف ارتقای فرآیند تعلیم و تربیت و توسعه طرح نظام شایستگی از 31 شهریورماه سال 1400، این مصوبه تعیین و اجرایی شد.

وی با بیان اینکه با اجرای این قانون، معلمان براساس شاخص‌های تعیین شده در رتبه‌های پنجگانه آموزشیار- معلم، مربی- معلم، استادیار- معلم، دانشیار-معلم و استاد-معلم در رتبه یک تا پنج قرار گرفته‌اند، افزود: هرچند که قانون نظام رتبه‌بندی معلمان در سال 1400 مصوب شد، اما عملا احکام کارگزینی ذی‌نفعان در نیمه دوم سال 1401 توسط آموزش و پرورش صادر شد و به عبارتی در این مدت آموزش و پرورش هیچ حکمی برای معلمان صادر نکرد و پرداختی صورت نگرفت. حتی افرادی که بین شهریورماه سال 1400 تا پایان سال 1401 بازنشسته شدند، به دلیل اینکه حکم کارگزینی با اعمال رتبه‌بندی در زمان اشتغال برایشان از طرف آموزش و پرورش صادر نشده بود، پرونده‌هایی که برای برقراری حقوق بازنشستگی برای آنها به مدیریت‌های استانی صندوق ارسال شده بود، بدون لحاظ رتبه‌بندی بود اما درنهایت در نیمه دوم سال 1401 احکام رتبه‌بندی معلمان اصلاح شد.

به گفته معاون فنی و امور بیمه‌ای صندوق بازنشستگی کشوری و براساس اعلام رسمی آموزش و پرورش، 62 هزار نفر در سال 1400 و 1401 بازنشسته شدند و از آنجایی که این قانون ویژه معلمان است و افرادی که در رسته اداری، مالی خدماتی یا اجتماعی فعالیت می‌کنند مشمول این قانون نیستند، در نهایت طی جمع‌بندی صورت گرفته 50 هزار و 500 نفر مشمول نظام رتبه‌بندی معلمان شدند.

فیضی‌نژاد تاکید کرد: به طور کلی 2000 میلیارد تومان بار مالی ناشی از اجرای رتبه‌بندی معلمان است و به طور میانگین باید برای هر فرد 37 میلیون و 200 هزار تومان معوقه پرداخت شود.

وی اعلام کرد که صندوق بازنشستگی کشوری قصد دارد با همکاری سازمان و برنامه بودجه و در صورت تامین اعتبار، تا پایان سال کلیه معوقات ناشی از رتبه‌بندی معلمان را پرداخت کند و طلب معلمان بابت رتبه‌بندی تسویه شود.

معاون فنی و امور بیمه‌ای صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به اینکه صندوق بازنشستگی کشوری تا این مرحله 345 میلیاردتومان به حساب معلمان واریز کرده است، گفت: به طور میانگین بابت معوقه سه ماهه مهر، آبان و آذرماه سال 1402 مبلغی معادل 6 میلیون و 645 هزار تومان به حساب مشمولان واریز شده است. پرداخت این مرحله از معوقات، ساعاتی پس از واریز حقوق آذرماه صورت گرفت و به معلمان نیز از طریق پیامک اعلام شد.

بنابر اظهارات فیضی‌نژاد، همچنان برای تعدادی از معلمان حکم اصلاحی وجود دارد که آموزش و پرورش پس از بررسی اعتراضات مجدد، باید احکام آنها را اصلاح کند. صندوق بازنشستگی کشوری نیز مجددا برای این افراد احکام را اصلاح و مابه‌التفاوت آن را براساس سه آیتم حق شغل، شاغل و فوق‌العاده شغل محاسبه می‌کند که کف مبلغ آن از 45 درصد حق شغل و شاغل و فوق‌العاده شغل تا سقف 90 درصد برای رتبه پنجم متفاوت است.

وی درخصوص پرداخت حقوق معلمان در سال 1403 با اعمال رتبه‌بندی نیز بیان کرد: بودجه سال 1403 با اعمال رتبه‌بندی دیده شده است و سال آینده با احکام جدید پرداختی‌ها صورت می‌گیرد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو