راهنمای جامع شیوه ثبت نام آزمون imet

منبع: پلازا

2

1402/10/6

09:23


راهنمای جامع شیوه ثبت نام آزمون imet

ثبت نام آزمون imat در طی چندین سال اخیر با توجه به افزایش تقاضای تحصیل در رشته‌های پزشکی بیشتر مورد توجه قرار گرفته است. در واقع دانشگاه‌های معتبر کشورهای توسعه یافته‌ای چون ایتالیا با هدف جذب نخبه‌‌های پزشکی آزمون بین‌المللی آیمت را هر ساله برگزار می‌کنند.

این آزمون در سراسر دنیا تنها یک بار در هر سال برگزار می‌شود. اگر شما هم قصد ثبت نام در آزمون آیمت را دارید، بایستی به برخی نکات مهم توجه داشته باشید. یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های متقاضیان ایرانی در ثبت نام آزمون imat در حقیقت وجود برخی محدودیت‌ها و تحریم‌ها علیه ایران است! این امر به تنهایی باعث شده تا بسیاری از این افراد نتوانند در این آزمون بین‌المللی پزشکی ثبت نام و شرکت کنند. به همین ترتیب قصد داریم در این مقاله راهنمایی‌های لازم جهت ثبت نام هر چه بهتر و ساده‌تر در آزمون آیمت را در اختیار شما قرار دهیم.

فهرست مطالب

ثبت نام آزمون imet

راهنمای کامل ثبت نام در آزمون آیمت

آشنایی با آزمون imat ایتالیا

آیا شما هم قصد مهاجرت تحصیلی به کشور ایتالیا را دارید؟ آیا در رشته پزشکی در حال تحصیل هستید و می‌خواهید در دانشگاه‌های معتبر این کشور تحصیلات خود را ادامه دهید؟ پس باید در آزمون پزشکی بین‌المللی imat ثبت نام کنید. البته ممکن است برای شما هم این پرسش پیش بیاید که می‌توان بدون شرکت در این آزمون در دانشگاه‌های مطرح ایتالیا ادامه تحصیل داد؟ خیر، تحت هیچ شرایطی متقاضیان نمی‌توانند بدون شرکت در آزمون IMAT پذیرش دانشگاه‌های ایتالیا را در رشته‌های پزشکی اخذ کنند.

در واقع ثبت نام آزمون imat و شرکت در آن یکی از پیش‌نیازهای اصلی ورود به دانشگاه‌های ایتالیا در رشته‌های مختلف پزشکی است. البته علاوه بر رشته‌های پزشکی و زیرشاخه‌های آن، سایر رشته‌های تحصیلی نیز نیازمند شرکت در این آزمون بین‌المللی و مهم هستند.

آزمون ورودی بین‌المللی رشته پزشکی آیمت اصلی‌ترین آزمون برای ورود به رشته‌های پزشکی در کشور ایتالیا بوده و علاوه بر این آزمون شما باید در آزمونی به نام tolc med نیز شرکت کنید. اما اول از همه باید خود را برای شرکت در آزمون آیمت به خوبی آماده کنید تا بتوانید در بهترین دانشگاه‌های ایتالیا تحصیلات خود را ادامه دهید.

مشخصات آزمون imat

قبل از اینکه شیوه ثبت نام آزمون imat را توضیح دهید، ابتدا بهتر است در مورد مشخصات این آزمون اطلاعاتی مفیدی را در اختیار شما قرار دهیم.

نحوه برگزاری آزمون حضوری
مکان برگزاری آزمون در بیش از 21 کشور دنیا
زبان امتحان انگلیسی
دفعات مجاز شرکت در آزمون 1 بار در سال
نوع آزمون مناسب برای رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی

 

ساختار آزمون پزشکی imat

ساختار کلی این آزمون متفاوت بوده و شما باید بر اساس این ساختار مبانی مورد نیاز را مطالعه کنید. آزمون آیمت از 4 بخش متفاوت تشکیل شده که مدت زمان پاسخ دهی به تمامی سوالات این بخش‌ها حدود 1—دقیقه است.

  • شیمی: 12 سوال
  • ریاضی و فیزیک: 8 سوال
  • اطلاعات عمومی و استدلال منطقی: 12 سوال عمومی و 10 سوال استدلال
  • زیست شناسی: 18 سوال

فرایند محاسبه نمره نهایی متقاضیان بدین صورت است که به ازای هر سوال با پاسخ درست 1.5 امتیاز مثبت و به ازای هر پاسخ نادرست حدود 0.4 امتیاز منفی لحاظ می‌شود. کمترین نمره‌ قبولی که شخص متقاضی باید در این آزمون به دست بیاورد 20 امتیاز است. البته به این نکته مهم هم اشاره کنیم که با حداقل نمره قبولی نمی‌توان بورسیه تحصیل در دانشگاه‌های معتبر ایتالیا را دریافت کرد.

نحوه ثبت نام آزمون imat

عملیات ثبت نام در آزمون آیمت بسیار ساده و راحت است. اما همان طور که در مطالب بالا گفته شد، به علت اعمال برخی تحریم‌ها علیه ایران، متقاضیان ایرانی نمی‌توانند به صورت مستقیم در این آزمون ثبت نام کنند. لازم به ذکر است که پروسه ثبت نام آزمون imat برای متقاضیان غیر اروپایی نیازمند یک پیش ثبت نام است.

منظور از مرحله پیش ثبت نام همان ارائه مدارک تحصیلی و هویتی مورد نیاز به سفارت این کشور است. مدارک مورد نیاز برای ثبت نام در این آزمون عبارت‌اند از:

  • کپی پاسپورت و گذرنامه
  • یک قطعه عکس پرسنلی
  • ارائه مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی (ترجمه شده به زبان ایتالیایی)

بعد از بررسی این مدارک ارسال شده، در صورت تایید سفارت ایتالیا مدرک ارزشیابی معتبر dov را به فرد متقاضی صادر می‌کند.

نحوه ثبت نام آزمون imet

مراحل ثبت نام در آزمون بین المللی آیمت

مراحل ثبت نام در آزمون IMAT

پروسه ثبت نام در این آزمون بسیار ساده بوده و در کمترین زمان انجام می‌شود. اما برای انجام این کار باید به یک سری نکات مهم توجه داشته باشید. اولین کاری که باید انجام دهید، افتتاح حساب کاربری در سایت رسمی UNIVERSITY است. پس از افتتاح حساب، بایستی ایمیل معتبری را جهت ثبت نام در فیلدهای مربوطه وارد کنید. البته توجه کنید که برای ساخت حساب کاربری در این سایت باید اطلاعاتی همچون نام، نام خانوادگی، کشور و محل زندگی، تاریخ تولد و جنسیت را وارد کنید.

بعد از تکمیل حساب کاربری و پروسه ثبت نام اولیه، به ایمیلی که وارد کرده‌اید حالا باید به صفحه اصلی سایت UNIVERCITY وارد شوید. در صفحه اول این سایت شما باید یکی از دانشگاه‌های مورد نظر خود را انتخاب کنید.

  • انتخاب محل برگزاری آزمون

بعد از تعیین دانشگاه مورد نظر، بایستی محل برگزاری آزمون را انتخاب نمایید. دقت داشته باشید که ظرفیت‌ها محدود بوده و باید سریعا این کار را انجام دهید.

  • پرداخت هزینه آزمون

آخرین مرحله از ثبت نام آزمون imet پرداخت هزینه‌های مربوطه است. بعد از تایید شدن کلیه اطلاعات وارد از جانب شما نوبت به پرداخت هزینه ثبت نام می‌رسد. اما مشکل بزرگی که وجود دارد، به علت تحریم بودن برخی سرویس‌های پرداخت بین‌المللی همچون پی پال، متسر کارت و ویزا کارت و… در ایران، نمی‌توان به صورت مستقیم شهریه ثبت نام را پرداخت کرد!

بهترین راهکار برای پرداخت هزینه ثبت نام در آزمون آیمت

در حال حاضر تنها راهکار امن و قانونی پرداخت هزینه ثبت نام آزمون imet در ایران، شرکت‌های واسط ایرانی معتبر است. این شرکت‌ها در قالب سایت‌های پرداخت ارزی فعالیت کرده و فرایند صفر تا صدی پرداخت شهریه و حتی ثبت نام در آزمون آیمت را انجام می‌دهند. بزرگ‌ترین مزیت استفاده از سایت‌های پرداخت ارزی، این است که شما هزینه‌های بسیار کمی را متحمل شده و در کمترین زمان در این آزمون ثبت نام خواهید کرد.

سوالات متداول

در این مطلب، تمامی نکات مربوط به ثبت نام آزمون imet را بیان کردیم. اما با این حال ممکن است با برخی از پرسش‌های پرتکرار مواجه شوید، به همین دلیل قصد داریم در این بخش به برخی ازا ین سوالات پاسخ دهیم.

[sc_fs_multi_faq headline-0=”h3″ question-0=”آزمون آیمت چقدر هزینه دارد؟ ” answer-0=”این آزمون حدود 130 یورو برای تمامی متقاضیان هزینه دارد. این هزینه باید به هنگام ثبت نام پرداخت شود. ” image-0=”” headline-1=”h3″ question-1=”آیا آزمون آیمت در ایران برگزار می‌شود؟” answer-1=”خیر به علت وجود برخی تحریم‌ها علیه ایران، متاسفانه این آزمون و سایر آزمون‌های بین‌المللی مشابه در ایران برگزار نمی‌شوند. داوطلبان ایرانی باید در کشورهایی همچون ترکیه، امارات یا آذربایجان برای شرکت در این آزمون حضور پیدا کنند. ” image-1=”” count=”2″ html=”true” css_class=””

سخن پایانی

در این مطلب، سعی کردیم تمامی آنچه که به ثبت نام آزمون imet و پرداخت هزینه آن در ایران مربوط می‌شود را شرح دهیم. در کل پروسه ثبت نام در این آزمون و رداخت هزینه آن در ایران با برخی مشکلات مواجه است. اما با استفاده از خدمات سایت‌های پرداخت ارزی معتبر ایرانی می‌توان تمامی این محدودیت‌ها را از میان برداشته و به سادگی در آزمون آیمت ثبت نام و شرکت کرد!

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو