اعطای تسهیلات به آثار ثبت شده دارای مالکیت خصوصی

منبع: همگردی

1

1402/10/6

13:36


ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده، اعطای تسهیلات به آثار ثبت شده دارای مالکیت خصوصی صورت می پذیرد.

علیرضا دباغ عبداللهی گفت: در قالب طرح کمکهای فنی و اعتباری به بخش غیر دولتی حوزه میراث فرهنگی به آثار تاریخی ثبت شده که مالکیت خصوصی دارند، تسهیلات اعطا می شود.

معاون میراث فرهنگی استان اردبیل افزود: این تسهیلات به منظور حمایت از مالکان بناهای تاریخی و با هدف حفظ و احیاء مواریث فرهنگی، مالکین خصوصی آثار ثبت شده و یا واجد ارزش تاریخی می توانند از تسهیلات اعطایی تا سقف 10 میلیارد ریال استفاده کنند.

اعطای تسهیلات به آثار ثبت شده دارای مالکیت خصوصی

وی تصریح کرد: براساس شرایط موجود برای این تسهیلات، بنای تاریخی باید مالکیت خصوصی داشته باشد و مالک کارمند دولت نباشد، بنای تاریخی الزاما دارای کاربری باشد و بناهای تاریخی ثبتی واقع در روستاها در اولویت خواهند بود.

دباغ عبداللهی ادامه داد: لازم به ذکر است که در این مورد بناهایی که تاکنون از وزارت میراث فرهنگی تسهیلات دریافت نکرده اند در اولویت خواهند بود و بانک عامل طرح توجیه فنی و اقتصادی، اعتبار و توان متقاضی را بررسی خواهد کرد و بهره بانکی تسهیلات متعاقبا اعلام می شود.

معاون میراث فرهنگی استان اردبیل خاطرنشان کرد: متقاضیان می توانند تا تاریخ 10 دی 1402 با ارائه مدارک خود شامل تصاویر وضعیت موجود بنا، کپی شناسنامه و کارت ملی مالک، کپی سند مالکیت و طرح مرمت و احیا پروژه درخواست خود را برای دریافت این تسهیلات به اداره کل میراث فرهنگی استان اردبیل ارائه کنند.

اعطای تسهیلات به آثار ثبت شده دارای مالکیت خصوصی

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو