کشف مقبره زیباترین و قدرتمندترین ملکه مصری/ گنجینه عظیم کلئوپاترا پیدا شد+عکس

کشف مقبره زیباترین و قدرتمندترین ملکه مصری/ گنجینه عظیم کلئوپاترا پیدا شد+عکس


منبع: ساعد نیوز

1

1402/10/6

16:49


ساعدنیوز: تصاویری مربوط به تلاش های باستان شناسان برای کشف مقبره کلئوپاترا را مشاهده بفرمایید.

کشف مقبره زیباترین و قدرتمندترین ملکه مصری/ گنجینه عظیم کلئوپاترا پیدا شد+عکس

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی ساعدنیوز، یک باستان شناس که بیست سال از عمر خود را در جستجوی مقبره گمشده کلئوپاترا وقف کرده، اخیراً به نتایج عجیب و تازه‌ای دست یافته است. ظاهراً تونلی کشف شده در زیر یک معبد مصری ممکن است راهی به سوی مقبره گمشده کلئوپاترا باشد. متخصصان طراحی معماری، این تونل عجیب را “معجزه مهندسی” نامیدند.

کاتلین مارتینز (Kathleen Martinez) باستان شناس دانشگاه سانتو دومینگو، تقریباً 20 سال از عمر خود را در جستجوی مقبره گمشده کلئوپاترا بوده است. اکنون مارتینز معتقد است که به یک پیشرفت مهم در این راه دست یافته است.

حتی پس از گذشت دو هزار سال او هنوز یک شخصیت مرموز و افسون کننده باقی مانده است و موضوع بسیاری از کتاب‌ها و فیلم‌ها شده است. او زنی تحصیل ‌کرده بود و به خاطر سطح هوش بالایش در میان مردم شناخته شده ‌بود. او همچنین به خاطر ارتباطش با دو فرد رومی معروف به نام های ژولیوس سزار و مارک آنتونی معروف است و تا زمان مرگش نیز با آن دو همکاری می‎کرد.

مقبره کلئوپاترا

مقبره کلئوپاترا

مقبره کلئوپاترا

کاشف مقبره کلئوپاترا

مقبره کلئوپاترا

حفاری‌ها نشان می‌دهد که این معبد به ایزیس (Isis) اختصاص داده شده و مارتینز معتقد است که این نکته، یک سرنخ دیگر مبنی بر این است که مقبره گمشده و تونل‌های زیر دریا در همان نزدیکی قرار دارند.

اکنون مارتینز یک سفر جدید، یعنی حفاری‌ در زیر آب را آغاز می‌کند. براساس بیانیه صادرشده از سوی وزارت گردشگری و آثار باستانی، خط ساحلی مصر در طول قرها تحت تاثیر زلزله قرار گرفته است. این مسئله باعث فروپاشی و فرو رفتن بخش‌هایی از تاپوزیریس مگنا در زیر امواج شده است.

هنوز برای مطمئن بودن در مورد این که تونل‌ها به کجا منتهی می‌شوند، زود است؛ با این حال مارتینز امیدوار است و می‌گوید که اگر تونل‌ها به مقبره کلئوپاترا منتهی شوند، این اتفاق “مهم‌ترین کشف قرن” خواهد بود.

کشف مقبره کلئوپاترا

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو