کشف بقایای یک مقبره باستانی به همراه تقویمی 2000 ساله در چین

منبع: همگردی

1

1402/10/6

19:39


ایسنا/ براساس آخرین اخبار منتشر شده، کشف بقایای یک مقبره باستانی به همراه تقویمی 2000 ساله در چین صورت پذیرفت.

باستان شناسان در چین مجموعه مرموزی از قطعات چوبی مستطیل شکل را کشف کردند که به یک تقویم نجومی باستانی مرتبط است. این اشیاء در داخل یک مقبره 2000 ساله در جنوب غربی این کشور کشف شدند.

هر یک از این 23 تکه چوب که عرض آنها 2.5 سانتی متر و طول آنها 10 سانتیمتر است، مرتبط با یک نوع تقویم نجومی چین باستان است که در «دودمان شانگ» (از 1600 پیش از میلاد تا 1045 پیش از میلاد) ابداع شده است.

کشف بقایای یک مقبره باستانی به همراه تقویمی 2000 ساله در چین

باستان شناسان معتقدند یکی از این تکه چوب ها نشانگر سال جاری و 22 مورد دیگر برای نشان دادن سالهای مختلف استفاده میشده است.

سوراخ هایی که در گوشه های هر یک از این تکه چوب ها وجود دارد، نشان می دهد این تکه چوب ها به همدیگر متصل شده بودند. با این حال کارشناسان هنوز نمی توانند تشخیص دهند این تقویم چوبی چطور مورد استفاده قرار می گرفته است.

این نخستین بار است که چنین اشیائی در یک مقبره باستانی یافت می شود. البته نوشتن اعداد و متن روی تکه های چوب یا بامبو قبل از اختراع کاغذ در چین رایج بود.

باستان شناسان گفتند که در اوایل سال جاری در مقبره ای در منطقه وولونگ در حدود 1400 کیلومتری جنوب غربی پکن آثار تاریخی دیگری نیز کشف شده است.

کشف بقایای یک مقبره باستانی به همراه تقویمی 2000 ساله در چین

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو