نظر رهبری در مورد فیلم قلاده های طلا + انتقادها

نظر رهبری در مورد فیلم قلاده های طلا + انتقادها


منبع: نم نمک

2

1402/10/7

10:36


در این مطلب جدید در سال 1402 و سال 2024 ، نظر رهبری در مورد فیلم قلاده های طلا و نظر آیت الله خامنه ای در مورد فیلم قلاده های طلا و پیام رهبر انقلاب به کارگردان فیلم قلاده های طلا و اشکالات فیلم قلاده های طلا از نظر مقام معظم رهبری در نم نمک.

نظر رهبری در مورد فیلم قلاده های طلا + انتقادها

نظر رهبری در مورد فیلم قلاده های طلا

در 9 دی 1397 ابوالقاسم طالبی در صفحه توئیتر خود نوشت :

نظر رهبری در مورد فیلم قلاده های طلا + انتقادها

نظر رهبری در مورد فیلم قلاده های طلا + انتقادها

امشب (#نهم_دی ماه 97 ساعت بیست سی دقیقه) از بیت حضرت #رهبری با بنده تماس گرفتند و پیام ایشان را به اطلاع بنده رساندند ، حضرت آقا فرمودند دیشب مجدداً فیلم شما را از شبکه افق دیدم آفرین آفرین آفرین؛ دست شما درد نکند از قول من به بازیگران سلام برسانید.

 

نظر رهبری در مورد فیلم قلاده های طلا

مقام معظم رهبری بعد از مشاهده فیلم قلاده های طلا نقدهای خود را در خصوص بخش هایی از این فیلم به کارگردان آن اعلام کردند.

 

 

رهبرمعظم انقلاب بعد از مشاهده فیلم قلاده های طلا ساخته ابوالقاسم طالبی در خصوص ساخت و محتوای این فیلم فرمودند : فیلم خوب و قوی بود. جسارت کارگردان در ساخت این فیلم ستودنی است.

ایشان همچنین از طالبی کارگردان این فیلم پرسیدند در مورد وزارت اطلاعات در این فیلم قصد داشتید چه مطلبی را به بیننده برسانید؟ طالبی نیز در پاسخ گفت :  قصد داشتم لبخند ایجاد شود؛ که رهبری نیز فرمودند : ایجاد شد.

مقام معظم رهبری در خصوص اشکالات این فیلم اظهار داشتند : یکی از اشکالات فیلم قلاده های طلا این است که بیننده با بازیگرنقش منفی فیلم به دلیل ارتباط عاطفی با خانواده همذات پنداری می کند.

ایشان همچنین دربیان اشکال دیگری ازاین فیلم فرمودند : مشخص نیست با آن مسئول ارشد اطلاعات در فیلم چه برخوردی خواهد شد.

گفتنی است وزیراطلاعات و  وزیرارشاد از مخالفین اکران فیلم قلاده های طلا بودند.

قلاده های طلا یک فیلم ایرانی به نویسندگی و کارگردانی ابوالقاسم طالبی محصول سال 1390 است.

نظر رهبری در مورد فیلم قلاده های طلا

داستان فیلم قلاده های طلا

ماجرا با برنامه ریزی گردآمدگان دستگاه های اطلاعاتی آمریکا و انگلیس و اسرائیل و ضدانقلاب و دیگر مخالفان نظام برای شلوغ کردن انتخابات آغاز می شود.

با توجه به این که در تاریخچه دنیا ترور هر شخص باعث افزایش محبوبیت هم قطارانش شده بود ، تصمیم بر این می شود که سید محمد خاتمی که نامزد احتمالی اصلاح طلبان در انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری ایران خواهد بود را ترور کنند و با این ترور جریان اصلاحات محبوب شود و مملکت را پله پله به آشوب بکشانند.

با اقدامات او ، 9 خرداد 1388 در دستشویی هواپیمای اهواز-تهران بمب می گذارند که بر فراز تهران منفجر شود. وزارت اطلاعات از این قضیه باخبر می گردد ولی معلوم می شود که خاتمی با پرواز پیش که رده یک (فرست کلاس) بوده ، آمده است. با این حال خدمه پروازی به موقع بمب را یافتند و پس از فرود اضطراری سریع به باند انداخته و هواپیما سالم می ماند.

با شکست عملیات مخالفان جمهوری اسلامی ایران ، مازیار فنایی زاده ، جاسوس ارشد ایرانی تبار ام آی6 از سوی سرپرست ایرانی تبار خود یعقوب قادری (مک گورین) ، مأمور می شود به ایران بیاید و پیامدهای انتخابات ریاست جمهوری دهم ایران را راه بیندازد و مدیریت کند. مقر واسط در استانبول است.

جاسوس که در وقایع 18 تیر 1378 نیز دست داشته است ، با تغییر قیافه به ایران می آید. وزارت اطلاعات جاسوس را شناخته و مأمور خود را ، به عنوان راننده تاکسی ، مأمور مراقبت از وی می کند. او از طریق تلفن همراهش که ماهواره ای است ، از سوی جاسوسی دیگر ام آی6 که به وزارت اطلاعات نفوذ کرده است ، بوسیله پیامک از این قضیه اطلاع می یابد و با کشتن راننده می گریزد.

با این اتفاق دکتر جواد رخ صفت مأمور ارشد (معاون وزیر اطلاعات) ایران به این ماجرا شک می کند و عامل اخراج مأموری دیگر می شود که به او شک کرده است. مأمور دوم مدام تکرار می کند که قرار است در ایران کودتای مخملی اتفاق بیفتد ولی موثر واقع نشده و بیرونش می کنند.

انتخابات برگزار شده و نتیجه اعلام می شود. در این هنگام جاسوس در یک خانه تیمی است که در آن جا سلطنت طلبی ثروتمند با همسرش ، دو زن عضو سازمان مجاهدین خلق و یک همجنسگرای متخصص کارهای رایانه ای و وب هستند ، پیام را از خارج می گیرد و در شبکه اینترنت پخش می کند که با رمز «تقلب بزرگ» در انتخابات تقلب شده است.

ماجرا از این جا شدت می گیرد.

نظر رهبری در مورد فیلم قلاده های طلا

بازیگران فیلم قلاده های طلا
بازیگر نقش
امین حیایی مهندس کامران (مأمور وزارت اطلاعات ایران)
محمدرضا شریفی نیا مهندس ساسان (مأمور وزارت اطلاعات ایران)
حمیدرضا پگاه دکتر جواد رخ صفت (معاون وزیر اطلاعات)
حسین سحرخیز سردار احمد طاهریان (فرمانده کل یگان ویژه ناجا)
چنگیز جلیلوند مک گورین (افسر ارشد سازمان MI6)
داریوش اسدزاده اعلیحضرت (مرد سلطنت طلب)
نیلوفر خوش خلق اکرم (همسر دکتر رخ صفت)
پوراندخت مهیمن مادرزن دکتر رخ صفت
آزیتا ترکاشوند زهره (همسر سابق مازیار) عضو سازمان مجاهدین خلق
پردیس افکاری مادر زهره عضو سازمان مجاهدین خلق
مریم سلطانی علیاحضرت (همسر مرد سلطنت طلب)
علیرام نورایی مازیار فنایی زاده (جاسوس MI6)
محمود عزیزی دکتر اکبری (معاون دبیر شورای عالی امنیت ملی)
مهدی صبایی حاج آقا عابدی (فرمانده بسیجی)
کیانوش گرامی گوش بریده (سردسته اراذل و اوباش آشوبگر)
طناز دهقان خبرنگار شبکه bbc
داوود مقدادیان سروان آزاد علیزاده (افسر پلیس خائن)
اسماعیل زنگل گیاه سرهنگ مهدی گودرزی (معاون سردار طاهریان)

نظر رهبری در مورد فیلم قلاده های طلا

امین حیایی در فیلم قلاده های طلا

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو