گذر آقا نور الله نجفی اصفهان با حضور مدیران شهری و استانی افتتاح شد

منبع: همگردی

1

1402/10/7

12:04


ایسنا/ براساس آخرین خبر و گزارش های بدست آمده، گذر آقا نور الله نجفی اصفهان با حضور مدیران شهری و استانی افتتاح شد.

در طراحی کالبدی گذر آقا نور الله نجفی حضور انسانها، اجرای برنامه ها و تماشای آن مورد توجه قرار گرفت و در ادامه آن انتظار می رود متولیان حوزه فرهنگ و هنر برنامه های خود را در این نقطه اجرا کنند، زیرا قابلیت اجرای این برنامه ها را دارند.

پیش بینی می شود این گذر به یکی از مهمترین گذرهای اصفهان و منازل اطراف آن به نقاط گردشگری از جمله بومگردی و رستوران سنتی تبدیل شود.

رسول میرباقری در مراسم بهره برداری از گذر آقا نور الله نجفی اظهار کرد: شورای اسلامی شهر اصفهان در این دوره در راستای صیانت از میراث تاریخی شهر، عزمی جدی برای رفع معضل گذر تاریخی آقا نور الله نجفی داشت.

وی افزود: شرایط زندگی در بافت تاریخی با دیگر نقاط شهر متفاوت است و این شرایط باید برای ساکنان این بافتها تسهیل شود. معاونت شهرسازی و معماری، سازمان نوسازی و بهسازی و مدیریت منطقه سه شهرداری اصفهان باید متولیانی شایسته برای نگهداری و صیانت از بافت تاریخی شهر باشند. یکی از جلوه های نازیبا در بافت تاریخی شهر اصفهان به یکی زیباترین جلوه های شهر تبدیل شد و در حال حاضر این گذر مایه افتخار اصفهان است.

رئیس کمیسیون عمران، معماری، شهرسازی و بافت تاریخی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه مهمترین نگین شهر اصفهان سرمایه های تاریخی آن است، گفت: بی توجهی مسئولان نباید موجب فرار شهروندان از بافت تاریخی شهرها شود و حضور حداکثری شهروندان در آئین بهره برداری از گذر آقا نور الله نجفی نشان دهنده دغدغه فرهنگی آنها است، از این رو این گذر باید حفظ شود و از وقوع صحنه های نازیبا در آن جلوگیری شود.

گذر آقا نور الله نجفی اصفهان با حضور مدیران شهری و استانی افتتاح شد

میرباقری بیان کرد: سعی داریم در این دوره مدیریت شهری روز به روز شاهد پیشرفت روند احیای بافت تاریخی شهر باشیم.

علیرضا ایزدی، مدیر کل ثبت و حریم آثار و حفظ و احیای میراث معنوی و طبیعی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز در این مراسم با تاکید بر اینکه خوشبختانه معضل چند ساله گذر تاریخی آقا نور الله نجفی به همت مدیریت شهری اصفهان حل شد، اظهار کرد: تبدیل یک ناهنجاری به هنجار، کاری بسیار دشوار است که تنها از عهده مدیران شایسته بر می آید. همت شهرداری و اداره کل میراث فرهنگی اصفهان برای حل معضل چند ساله گذر تاریخی آقا نور الله نجفی بسیار بلند و شایسته تقدیر است.

وی افزود: بی تردید، اصفهان تا همیشه شهری ماندگار و برجسته در تاریخ خواهد ماند و امیدوارم معضل زاینده رود نیز به زودی حل شود و شاهد جریان دائمی آن در شهر اصفهان باشیم. اگر کمی به گذشته رجوع کنیم، بناها همیشه قشر مؤمن شهر بوده است و هر بنایی در خاطره ها یک مؤمن شناخته می شود.

مدیر کل ثبت و حریم آثار و حفظ و احیای میراث معنوی و طبیعی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه اصفهان را به طور قطع مؤمنانی بنا کرده اند که برای همیشه در تاریخ مانا خواهند بود، گفت: امروز به همت مدیریت شهری اصفهان اتفاق ناگوار هشت سال قبل به اتفاق گوارا تبدیل شد که کار بسیار سختی است.

همچنین وحید مهدویان، معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان اظهار کرد: گذر تاریخی آقا نور الله نجفی به همت بلند بخش های مختلف در دوره ششم مدیریت شهری و با مشارکت اداره میراث فرهنگی اصفهان به بهره برداری رسیده است. فصل جدیدی از تعامل و مشارکت سازنده میان اداره میراث فرهنگی و شهرداری اصفهان در این دوره شکل گرفت که منجر به اتفافات قابل توجهی ازجمله حل معضل این گذر شد.

وی افزود: در سالهای اخیر اتفاق نامبارکی درخصوص گذر در جوار میدان نقش جهان رخ داد که در این دوره با حمایت دستگاه های متولی از آن گره گشایی شد.

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان نیز در ادامه گفت: اصفهان با بیش از هزاران اثر تاریخی مردم متمدنی را دل خود جا داده است، بهره برداری از اینگونه مکان ها موجب می شود که نه تنها نسل جوان بلکه یک ملت به شهر خود افتخار کنند.

گذر آقا نور الله نجفی اصفهان با حضور مدیران شهری و استانی افتتاح شد

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو