با خواص لیمو سنگی سلامت بدن را تضمین کنید

با خواص لیمو سنگی سلامت بدن را تضمین کنید


منبع: آرگا

3

1402/10/9

09:13


در این مطلب شما را با خواص لیمو سنگی آشنا خواهیم کرد و موارد استفاده از این لیمو را برای مشکلات پوست و مو و بیماری های دیگر بررسی می کنیم. برای داشتن اطلاعات بیش تر در مورد فواید این نوع لیمو تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

خواص لیمو سنگی بسیار زیاد می باشد و شما می توانید برای درمان و پیشگیری از بیماری های بسیار زیادی از آن استفاده کنید. این نوع لیمو که به لیمو ترش نیز معروف می باشد سال های بسیار زیادی برای درمان به کار رفته است و در ادامه قصد داریم شما را با تمامی خواص این لیمو آشنا کنیم.

خواص لیمو سنگی

خواص لیمو سنگی

لیمو سنگی دارای یک درخت همیشه سبز می باشد و تمام میوه این درخت مورد استفاده قرار می گیرد و شما می توانید با استفاده از این میوه طعم و مزه غذا های خود را عوض کرده و یا برای درمان مشکلات خود از آن استفاده کنید. این لیمو دارای ۶ درصد اسید سیتریک می باشد و همین موضوع منجر به ترش شدن مزه آن شده است. لیمو سنگی مواد معدنی و ویتامین های بسیار زیادی را در خود جای داده است از این رو می توان گفت مهم ترین ماده غذایی به شمار می رود و اگر بتوانید از آن در رژیم غذایی خود استفاده کنید می توانید بیماری های بسیار زیادی را درمان کرده و زندگی خود را بهبود بخشید. لیمو سنگی دارای ویتامین های بسیار مهمی مانند ویتامین C، B1،B2،B3،B5، آهن، پتاسیم، منیزیم، فسفر، زینک، قند، کربوهیدرات، فیبر رژیمی و چربی می باشد و شما می توانید با استفاده روزانه از این لیمو بیش تر نیاز های بدنی خود را تامین کنید.

درمان کک و مک

همانطور که می دانید کک و مک یکی از مشکلات پوستی می باشد و اگر به دنبال روشی به منظور رهایی از کک و مک غیر طبیعی هستید می توانید از ماسک صورت لیمو کمک بگیرید تا لک های بزرگ روی پوست را کمتر شوند بنابراین، چند عدد بادام را شب داخل شیر بخوابانید و صبح روز بعد آن ها را پوست گرفته و آسیاب نمایید و بعد بادام آسیاب شده را با سفید تخم مرغ و یک قاشق چای خوری لیمو سنگی ترکیب کنید سپس مواد روی صورت گذاشته و اجازه دهید بیست دقیقه بماند و بعد از خشک شدن صورت تان را بشویید.

درمان چین و چروک

به منظور درمان چین و چروک می توانید از لیمو سنگی کمک بگیرید زیرا، دارای ویتامین C می باشد و به همین دلیل خواض ضد پیری داشته و کمک زیادی به درمان چین و چروک می کند بنابراین، یک قاشق غذا خوری عسل را با چند قطره آب لیمو ترکیب کرده و بعد به آن چند قطره روغن بادام شیرین بیفزایید تا به شکل خمیر در آیید و بعد خمیر حاصل را بر روی پوست تان قرار دهید و بعد از پانزده تا بیست دقیقه با آب بشویید.

روشن کننده پوست

اکثر افراد به دنبال راهکارهای مفید به منظور روشن شدن پوست دارند که با کمک لیمو سنگی می توانید پوستی روشن داشته باسید زیرا، لیمو سنگی خواص سفید کنندگی دارد و کمک زیادی به کاهش لکه ها می کند.

ویتامین C

لیمو سنگی یکی از میوه هایی می باشد که سرشار از ویتامین C می باشد. این ویتامین برای درمان سرماخوردگی ها بسیار مفید است و شما می توانید برای درمان آبریزش بینی و خارش بینی مقدار کمی از این لیمو را به همراه نوشیدنی گرم میل کنید.

درمان پسوریازیس

پسوریازیس یکی از بیماری های شایع پوستی می باشد و فردی که به آن مبتلا می شود معمولا خشکی پوست و فلسی شدن آن را تجربه می کند. آب گرم و آبلیمو سنگی بهترین درمان کننده این مشکل می باشد و اگر چنین مشکلی برایتان ایجاد شده است می توانید با مشورت پزشک متخصص از این ترکیب برای بهبود پوست خود و کاهش التهابات آن استفاده کنید.

فواید لیموسنگی برای سرماخوردگی

کاهش وزن با لیمو سنگی

لیمو سنگی یکی از مهم ترین و سالم ترین میوه هایی می باشد که به شما کمک می کند تا به کاهش وزن دست پیدا کنید. در واقع لیمو سنگی مانند یک مدر طبیعی عمل می کند و باعث می شود شما علاوه بر از دست دادن مقداری آب از بدن خود سموم و مواد اضافی موجود در بدنتان نیز دفع شود. برای استفاده درست و مناسب و رسیدن به کاهش وزن بهتر است صبح ها مقداری از این لیمو را به همراه آب گرم میل کنید تا تاثیر آن دوچندان شود.

تعدیل PH

یکی از مهم ترین کار هایی که این لیمو برای بدن انجام می دهید این است که به تعادل سطح PH بدن کمک می کند. در واقع خاصیت این میوه به گونه ای می باشد که می تواند از اسیدی شدن بیش از حد بدن پیشگیری کرده و به قلیایی تر شدن آن کمک خواهد کرد.

تمیزی دندان ها

همانطور که گفته شد لیمو سنگی دارای خاصیتی اسیدی است و می تواند به از بین بردن آلودگی ها و موادی که به دندان ها چسبیده اند کمک کند. البته در نظر داشته باشید که نباید بیش از حد از لیمو سنگی برای تمیزی دندان ها استفاده کنید زیرا ممکن است مینای دندان هایتان آسیب ببیند.

بهبود سرماخوردگی

یکی دیگر از خواص لیمو سنگی این است که می تواند به درمان سرماخوردگی مزمن کمک کند. برای این کار می توانید در روز دوبار از مخلوط لیمو سنگی، آب و عسل استفاده کنید تا گلودرد و سرفه های شما مهار شده و بتوانید بار دیگر سلامتی خود را بدست آورید.

پیشگیری از بیماری های قلبی

لیمو سنگی دارای آنتی اکسیدان های بسیار زیادی می باشد و این آنتی اکسیدان ها می توانند از قلب شما در برابر بسیاری از بیماری ها دفاع کنند زیرا رادیکال های آزاد را مهار می کنند و از بیماری زایی آن ها پیشگیری خواهند کرد. بهتر است برای پیشگیری از بیماری های قلبی روزانه یک عدد لیمو سنگی استفاده کنید.

لیمو سنگی و فواید آن برای درمان سرطان

درمان سرطان

لیمو سنگی دارای ترکیبات بسیار مقوی می باشد و شما با استفاده از آن به صورت مداوم می توانید از بروز سرطان ها پیشگیری کنید. با این حال این میوه برای درمان سرطان نیز مفید واقع می شود و با داشتن لیمونن می تواند رشد سلول های سرطانی را کند تر کرده و همچنین با داشتن گلیکوزید فلاونول تقسیم سلول های سرطانی را برای همیشه مهار کند.

بهبود یبوست با لیمو سنگی

لیمو سنگی سرشار از ویتامین C بوده و این ویتامین می تواند به عنوان یک ملین قوی عمل کند و در نهایت یبوست شما به طور کلی از بین خواهد رفت. بهتر است برای بهبود مشکلات یبوستی خود این نوع لیمو را وارد رژیم غذایی خود کرده و از آن استفاده کنید.

درمان و پیشگیری از سنگ کلیه

سنگ کلیه یکی از بیماری های مزمن می باشد و افرادی که دچار آن می شوند مشکلات بسیار زیادی را تجربه می کنند. استفاده از لیمو سنگی به این افراد کمک می کند تا بتوانند این سنگ ها را حل کرده و به راحتی آن ها را رفع نمایند و همچنین از تشکیل مجدد آن ها پیشگیری خواهد کرد.

درمان آنفولانزا

آنفولانزا یکی از بیماری های فصلی می باشد و معمولا با شروع فصل پاییز شیوع بیش تری پیدا می کند. از گذشته های دور تا کنون برای درمان این بیماری از آب گرم و لیمو استفاده می کردند و امروزه نیز این روش کاربرد بسیار زیادی دارد و می تواند روند بهبودی را تسریع کند. برای اثر بخشی بیش تر می توانید از مقداری دارچین و فلفل نیز به این ترکیب جادویی اضافه کنید.

کنترل فشار خون

خواص لیمو سنگی برای افرادی که به فشار خون مبتلا هستند نیز بسیار زیاد می باشد. در واقع این لیمو می تواند فشار سیستولیک را کاهش داده و وضعیت فرد را بهبود بخشد.

خواص لیمو سنگی

درمان مشکلات معده

لیمو سنگی می تواند رفلاکس اسید معده و ورم معده را در مدت زمان کوتاهی درمان کند. برای درمان مشکلات معده خود بهتر است روزانه یک لیوان آب به همراه نصف یک عدد لیمو را با یک دیگر مخلوط کرده و میل کنید.

کاهش درد

آرتریت یکی از بیماری های التهابی می باشد و افرادی که درگیر آن می شوند مشکلات بسیاری را تجربه می کنند. شما می توانید با استفاده از خواص لیمو سنگی این مشکل را از بین ببرید و کافی است برای این کار خمیری از فلفل و آبلیمو سنگی تهیه کرده و آن را بر روی زانو های خود قرار دهید تا بعد از گذشت مدت کوتاهی شاهد بهبودی آن باشید.

کاهش مشکلات نقرس

نقرس نیز یکی از دردناک ترین بیماری ها می باشد ولی با توجه به تحقیقاتی که انجام شده است این افراد می توانند با مصرف روزانه ۶۰ گرم آبلیمو این بیماری را کنترل کرده و عارضه هایی که دارد را به حداقل برسانند.

کودکان و لیمو سنگی

همه لیمو ها برای کودکان و نوزادان مفید می باشند و تنها مسئله ای که وجود دارد این است که باید به اندازه و به جا از آن ها استفاده شود. بیش تر بیماری هایی که نوزادان به آن مبتلا می شوند را می توانید با مشورت پزشک و با دادن مقداری لیمو سنگی، آب گرم و عسل درمان کنید.

بهبود بینایی

لیمو سنگی دارای ویتامین C می باشد و شما با استفاده از آن در رژیم غذایی خود می توانید بینایی خود را بهبود بخشیده و از بروز بیماری هایی مانند آب مروارید پیشگیری کنید.

بهبود بینایی با لیمو سنگی

درمان عفونت بزاق

عفونت بزاق یکی از بیماری هایی می باشد که در اثر باکتری ها ایجاد می شود. این عفونت بسیار ساده با استفاده از خواص لیمو سنگی از بین می رود و برای این کار کافی است در روز مقداری آبلیمو را در دهان خود نگه داشته و سپس آن را بیرون بریزید.

سوزش معده

سوزش معده می تواند نشان دهنده بیماری های بسیار زیادی باشد و اگر مطمئن هستید که این مشکل در اثر رژیم غذایی نا درست برایتان ایجاد شده است می توانید با استفاده از یک لیوان آب گرم و ۴ قاشق غذا خوری آبلیمو سنگی از شر این مشکل رهایی یابید.

سرخچه

سرخچه یکی از بیماری هایی می باشد مه عامل بیماری زایی آن ویروس ها می باشند. این بیماری بیش تر برای کودکان زیر دو سال رخ می دهد و خطرات بسیار زیادی را با خود به همراه خواهد داشت. خاصیت ضد ویروسی لیمو سنگی به شما کمک می کند تا بتوانید به راحتی از شر سرخچه رهایی یابید و کودک خود را از آسیب های بسیار زیادی آن مصون کنید ولی قبل از استفاده از لیمو برای درمان این بیماری بهتر است با یک متخصص کودک مشورت کنید.

بهبود بیماری آسم

در سال های بسیار دور از لیمو و آب آن برای درمان بیماری های تنفسی به خصوص آسم استفاده می کردند. در واقع خواص این لیمو ها به اندازه ای می باشد که اگر فرد مبتلا به بیماری تنفسی آسم از آن به صورت ناشتا استفاده کند قطعا بیماری اش بهبود می یابد.

درمان بوی بد عرق

همانطور که می دانید عرق به خودی خود بوی بدی ندارد و ویروس ها و باکتری های موجود در آن می توانند عامل اصلی این بو ها باشند. در گذشته برای از بین بردن بوی بد عرق مردم سعی می کردند لیمو را به زیر بغل های خود بمالند تا میزان این بوی بد را کاهش دهند. شما نیز می توانید برای از بین بردن بوی بد عرق خود از این روش استفاده کرده و نتایج بسیار خوبی دریافت کنید.

لیمو سنگی چه فوایدی برای درمان بیماری های تنفسی دارد؟

بهبود سردرد

لیمو سنگی دارای خاصیت آرام بخشی می باشد و می تواند بد ترین سردرد ها را بهبود بخشد. بهتر است سعی کنید زمانی که سردرد می شوید این لیمو را از وسط نصف کرده و بر روی پیشانی خود قرار دهید. ۳۰ دقیقه بعد دیگر اثری از سردرد شما وجود نخواهد داشت.

رفع تیرگی ها

خاصیت سفید کنندگی این لیمو به شما کمک می کند تا بتوانید نواحی تیره را در بدن خود از بین برده و پوستی شفاف و یک دست داشته باشید.

کاهش بیماری های تیروئیدی

استفاده از لیمو سنگی به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید مشکلات حاد تیروئیدی را تا حدودی کاهش داده و روند بیماری هایی مانند سرطان تیروئید را کند تر سازید.

بهترین انرژی زا برای بدن

یکی از مهم ترین خواص لیمو سنگی انرژی زا بودن آن می باشد. این لیو به شما کمک می کند تا بتوانید متابولیسم سلولی خود را افزایش داده و روز خود را با انرژی بیش تری شروع کنید.

بهبود مشکلات روده ای با لیمو

لیمو سنگی می تواند مشکلات روده ای شما را از بین برده و از بروز بیماری های خاص پیشگیری کند. در واقع این لیمو دارای لیمونن و انواع بسیار زیادی از آنتی اکسیدان ها بوده و شما می توانید با استفاده مداوم از آن رادیکال های آزاد موجود در بدن را مهار کرده و زندگی بهتر و سالم تری داشته باشید.

خواص لیمو سنگی

لیمو سنگی برای استخوان ها

لیمو سنگی دارای مقادیر بسیار زیادی کلسیم، مس و منیزیم می باشد و این مواد برای سلامت استخوان ها و پیشگیری از پوکی آن ها اهمیت بسیار زیادی دارد.

پوست لیمو سنگی برای اختلالات مغزی

پوست لیمو سنگی دارای ماده ای می باشد که می تواند برای افراد مبتلا به بیماری های مغزی بسیار مفید باشد. در واقع تانگریتین موجود در پوست این لیمو ها به شما کمک می کند تا بتوانید روند بیماری هایی مانند پارکینسون را کند کرده و مشکلات ایجاد شده را تا حدودی کاهش دهید.

درمان کمبود ویتامین C

اگر به کمبود ویتامین C مبتلا هستید باید از لیمو سنگی بیش تری استفاده کنید. این بیماری می تواند شما را دچار کمخونی، خستگی مفرط و خواب آلودگی کند بنابراین اگر به سلامت خود اهمیت می دهید باید بیش تر از لیمو استفاده کنید.

کاهش سکته های قلبی و مغزی

ویتامین C موجود در لیمو به رگ های خونی کمک می کند تا کمی ضخیم تر شوند و از ارگی آن ها پیش گیری خواهد کرد و به همین دلیل ساده می تواند از بروز انواع سکته های قلبی و مغزی پیشگیری کند.

درمان مشکلات انعقادی

لیمو سنگی دارای خواص ضد انعقاد خون است و می تواند از لخته شدن خون پیشگیری کند. در واقع این خاصیت لیمو می تواند از بروز خونریزی های داخلی نیز جلوگیری کرده و وضعیت افرادی که مشکلات خاص دارند را بهبود می بخشد. بهتر است برای سلامتی بیش تر خود روزانه از آبلیمو استفاده کنید.

درمان مشکلات انعقادی با لیمو سنگی

درمان وبا

وبا یکی از بیماری های بسیار سختی می باشد که اگر شیوع پیدا کند می تواند کشته های بسیار زیادی را بر جای بگذارد. در واقع آبلیمو دارای خاصیت ضد میکروبی دارد و می تواند این میکروب را در کوتاه ترین زمان از بین ببرد بنابراین اگر در معرض این بیماری قرار گرفتید بهتر است از آبلیمو استفاده کنید.

بهبود هپاتیت

هپاتیت یکی از بیماری های ویروسی می باشد و شما می توانید با استفاده منظم از آبلیمو این بیماری را به طور کامل از بین برده و از بدن خود خارج کنید. البته این بیماری کمی حساس می باشد و بهتر است زیر نظر پزشک این کار را انجام دهید تا مشکل بد تری برایتان ایجاد نشود.

پیشگیری از گرمازدگی

اگر احساس می کنید که به علت گرمای هوا ممکن است گرما زده شوید بهتر است یک شربت آبلیمو با خود به همراه داشته باشید. این شربت به شما کمک می کند تا بتوانید از این مشکل پیشگیری کنید.

تقویت بدن

اگر احساس ضعف می کنید و یا روز های خود را با خستگی بسیار زیادی سپری می کنید و یا  همچنین بنیه ضعیفی دارید به شما توصیه می کنیم استفاده از آبلیمو سنگی را در رژیم غذایی خود جای دهید.

زیبایی پا ها با آبلیمو

یکی دیگر از خواص لیمو سنگی خاصیت قابض کنندگی آن می باشد. برای داشتن پا های بسیار زیبا بهتر است کمی آن ها را در آب گرم قرار دهید و بعد با استفاده از پنبه مقداری از آبلیمو سنگی را بر روی آن ها بمالید. این کار به شما کمک می کند تا پا هایی زیبا تر داشته باشید.

درمان روماتیسم با لیمو سنگی

درمان روماتیسم

لیمو سنگی دارای خواص بسیار زیادی می باشد و یکی از خواص بسیار مهم آن آرامبخشی است. این خاصیت لیمو باعث می شود که شما بتوانید با استفاده از آن به کاهش درد های روماتیسمی کمک کرده و آن ها را در کوتاه ترین زمان ممکن تسکین دهید.

درمان میخچه

میخچه یکی از بیماری هایی می باشد که ممکن است شکل بسیار بدی را برای پوست شما ایجاد کند و در برخی موارد منجر به درد و خارش خواهد شد. برای درمان این مشکل کافی است برشی از لیمو را روی میخچه قرار داده و آن را با استفاده از یک باند ببندید. این کار را چند بار در هفته انجام دهید تا بتوانید میخچه ها را کاملا طبیعی درمان کنید.

سم زدایی از بدن

به یاد داشته باشید که استفاده از آبلیمو به بدن شما کمک می کند تا بتوانید آن را سم زدایی کنید. این کار برای کبد و صفرای شما ضروری بوده و شما می توانید با همین روش ساده تمامی سموم موجود در کبد را به راحتی دفع کرده و از بروز بیماری های حاد پیشگیری کنی  از دیگر خواص لیمو سنگی بهره مند شوید.

کاهش پف زیر چشم

اگر دوست دارید در مدت زمان کوتاهی سیاهی و پف زیر چشم هایتان را از بین ببرید کافی است یک عدد لیمو سنگی را برش داده و مقداری از آب آن را با استفاده از پنبه بر زیر چشم هایتان بزنید. لیمو سنگی با ویتامین C که دارد به پوست شما کمک می کند تا بتواند کلاژن بیش تری بسازد و پف آن ها را به طور کامل از بین می برد.

کاهش مشکلات پوستی

خواص لیمو سنگی برای پوست بسیار زیاد است و می تواند مشکلات بسیار زیادی را از بین ببرد. در واقع استفاده از لیمو سنگی برای از بین بردن آکنه ها و جوش های سر سیاه بسیار مفید بوده و شما می توانید با استفاده از لیمو سنگی پوست خود را چندین و چند درجه روشن تر کنید. به یاد داشته باشید که برای استفاده گسترده از این لیمو باید مقداری از آن را روی پوست خود تست کنید و در صورت که نشانه های آلرژی روی آن ظاهر نشد می توانید به راحتی از آن برای کل پوست خود استفاده کنید.

خواص لیمو سنگی

از بین بردن تبخال

تبخال یکی از مشکلاتی می باشد که در اثر ویروس ها ایجاد می شود و شما می توانید با استفاده از خواص لیمو سنگی آن را درمان کنید. البته استفاده از بالم لب لیمو نیز می تواند برای درمان تبخال مفید باشد.

بهبود سلامت ناخن  ها

اگر ناخن های شما بر اثر استفاده بیش از حد از مواد کاشت و ژلیش آسیب دیده است بهتر است از خواص لیمو سنگی بهره مند شوید تا بتوانید بار دیگر ناخن های سالمی داشته باشید. در واقع این لیمو ها دارای مقادیر بسیار زیادی از ویتامین C می باشد و می تواند به حفظ سلامت ناخن ها کمک کند. اگر دوست دارید تاثیر آن را چند برابر کنید بهتر است بعد از استفاده از آبلیمو دست های خود را بشویید و آن ها را بار دیگر درون محلولی از سرکه و آب فرو ببرید تا میزان بهبودی آن ها را افزایش دهید.

بازسازی کلاژن ها

کلاژن ها به پوست کمک می کند تا رنگ بهتری داشته باشد و از بروز چین و چروک ها پیشگیری می کند. اگر بتوانید از لیمو استفاده کنید لکه های پوستی شما نیز کم رنگ تر خواهد شد و به مرور زمان دیگر لکه ای روی صورتتان دیده نخواهد شد و این خواص لیمو سنگی بیش تر به دلیل ویتامین C و آسکوربیک اسید موجود در آن می باشد.

نرم کننده پوست

اگر دچار خشکی پوست و یا اگزما شده اید بهتر است از آبلیمو استفاده کنید. لیمو سنگی بهترین لیموهایی هستند که می توانند در درمان این مشکلات ساده به شما کمک کنند. برای نتیجه گیری بیش تر باید مقداری از آبلیمو ها را روی دست ها و پوست خشک خود بزنید و اجازه بدهید ۱ شب بماند و روز بعد تاثیرات آن را مشاهده خواهید کرد.

پاکسازی پوست

لیمو سنگی با خواص بسیار خوبی که دارد به عنوان یک قابض عمل می کند و بهترین ماده برای پاکسازی پوست به شمار می رود و می تواند به سفت شدن پوست شما کمک کند. برای استفاده از لیمو سنگی و پاکسازی پوست باید مقداری از آبلیمو را بر روی پوست خود ماساژ داده و بعد از ۳۰ دقیقه آن را با آب سرد بشویید.

پاکسازی پوست با لیمو سنگی

لیمو سنگی برای مو ها

خواص لیمو سنگی برای مو نیز بسیار زیاد می باشد و می تواند مشکلات بسیار گوناگونی را از بین ببرد. در واقع استفاده از این لیمو برای داشتن موهایی سالم ضروری می باشد که در ادامه تمامی مشکلاتی که درمان آن ها لیمو می باشد را برایتان به همراه راهکار های استفاده از آن بیان خواهیم کرد.

ضد قارچ

یکی از بزرگ ترین مشکلاتی که افراد با قارچ ها دارند شوره سر می باشد. این مشکل می تواند ظاهر موها را تحت تاثیر قرار داده و از زیبایی آن ها بکاهد. خاصیت ضد قارچی لیمو سنگی به شما کمک می کند تا بتوانید سریعا شوره های مو های خود را از بین برده و مو های سالم را به شما هدیه خواهد داد.

براق کردن مو

اگر مو های شما خشک و شکننده شده و حالت خوب و براق خود را از دست داده است بهتر است از آبلیمو استفاده کنید. برای نتیجه گیری بیش تر باید سعی کنید هفته ای یک بار مو های خود را با آبلیمو و آب بشویید.

درمان خارش سر

خارش سر بیش تر به دلیل تنظیم نبودن میزان PH پوست سر و چربی بیش از حد آن ایجاد می شود. اگر دوست دارید از این مشکل رهایی یابید می توانید از آبلیمو استفاده کنید.

درمان شپش

شپش ها انگل هایی هستند که از خون انسان تغذیه می کنند و مشکلات بی شماری را برای آن ها ایجاد می کنند. برای از بین بردن آن ها می توانید از آبلیمو سنگی استفاده کنید. آبلیمو سنگی دارای خاصیت اسیدی دارد و می تواند در کوتاه ترین زمان شپش ها را از بین ببرد. برای تاثیر بیش تر بهتر است یک ماسک مو با ترکیب آبلیمو، سرکه، تخم مرغ و سیر تهیه کند و آن را بر روی سر خود بزنید تا بتوانید از شر تمامی مشکلاتی که شپش ها ایجاد می کنند به یک باره رهایی یابید.

فواید لیمو سنگی برای مو ها

نرم کننده مو

یکی دیگر از فوایدی که لیمو سنگی برای مو دارد این است که می تواند منجر به نرم شدن آن ها شود و به عنوان یک نرم کننده طبیعی مورد استفاده قرار می گیرد. بهتر است از این لیمو به همراه مقداری عسل و روغن زیتون استفاده کنید تا تاثیرات شگفت انگیز آن را بر روی مو های آسیب دیده خود ببینید.

نکته : در نظر داشته باشید که بعد از استفاده از ماسک های تقویت کننده مو نباید آن ها را با شامپو های حاوی سولفات بشویید و بهتر است مو های خود را شامپوی ملایم و بدون سولفات و آب ولرم بشویید تا تاثیر ماسک از بین نرود.

درمان ریزش مو

اگر بتوانید از خواص لیمو سنگی به صورت درست و با ترکیب یک سری مواد دیگر استفاده کنید می توانید ریزش مو های خود را در کم ترین زمان ممکن از بین ببرید. برای درمان ریزش موهایتان بهتر است لیمو سنگی را با روغن نارگیل ترکیب کنید و به صورت ماسک بر روی کف سر و ساقه موهایتان بزنید. استفاده از این ترکیب تنها یک بار در هفته خوب است و برای نتیجه گیری بهتر باید این کار را ۲ ماه به صورت متوالی انجام دهید.

نکته : بعد از استفاده از این ماسک مو باید مو های خود را با آب ولرم مایل به سرد بشویید.

دفع کننده حشرات

یکی از کاربرد های دیگر لیمو سنگی این است که می تواند حشرات را به خوبی دفع کند. در واقع این لیمو ها بیش تر برای دفع حشرات درخت بید استفاده می شود و کافی است مقداری از آب این لیمو ها را بر روی محل آلوده شده بزنید تا تاثیر آن را با چشم های خودتان مشاهده کنید.

لیمو سنگی برای دفع حشرات مناسب است؟

تمیز کردن چربی ها و وسایل آشپزخانه

یکی دیگر از خواص بسیار مهم لیمو سنگی این است که می تواند لکه های چربی موجود در آشپزخانه و روی اجاق گاز را به راحتی از بین ببرد. برای استفاده از این لیمو ترش ها باید آن ها را از وسط به دو نیمه تقسیم کنید و مقداری نمک روی آن بپاشید و بر روی چربی ها و کثیفی ها بکشید. در کسری از ثانیه می توانید  آشپزخانه خود را تمیز کنید بدون این که از مواد شوینده قوی استفاده کرده باشید.

سفید کننده طبیعی

اگر دوست ندارید از سفید کننده ها استفاده کنید می توانید از لیمو و جوش شیرین کمک بگیرید. این کار به شما کمک می کند تا بتوانید سریع تر و بدون آسیب دیدن لکه ها را پاک کنید.

برق انداختن کفش ها

اگر دوست دارید از لوازم در دسترس خود برای تمیزی و برق انداختن کفش های خود استفاده کنید به شما پیشنهاد می دهیم از لیمو سنگی کمک بگیرید. برای استفاده از لیمو سنگی کافی است یک دستمال تمیز و نرم بردارید و مقداری آبلیمو روی آن بریزید و کفش های خود را با استفاده از دستمال کاملا پاک کنید.

تمیز کردن مواد استیل

معمولا تمیز کردن لکه ها از روی قابلمه ها و ظروف استیل کمی سخت و طاقت فرسا می باشد. برای سریع تر انجام دادن این کار می توانید از آبلیمو استفاده کنید.

لیمو سنگی ماده ای مفید برای تمیز کردن لکه ها

تمیز کردن مایکروویو

یکی دیگر از خواص لیمو سنگی این است که به شما کمک می کند تا بتوانید مایکروویو خود را بدون استفاده از مواد شوینده قوی و با کم ترین هزینه تمیز کنید. برای استفاده از این کار کافی است لیمو سنگی را نصف کرده و درون مایکروویو قرار دهید و به مدت ۵ الی ۶ دقیقه آن را روشن کنید تا بخار های لیمو درون آن پخش شود. این بخار ها به نرم شدن لکه ها و مواد ریخته شدن درون مایکروویو کمک می کند و تمیز کردن آن ها را راحت تر خواهد کرد.

تزئین نوشیدنی ها

اگر نوشیدنی های خنک را در مهمانی ها سرو می کنید می توانید از لیمو سنگی برای تزئین آن ها استفاده کنید.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو