درخواست وقیحانه وزیر افراطی صهیونیست درمورد ساکنان غزه

منبع: ساعد نیوز

1

1402/10/10

10:27


ساعدنیوز: وزیر دارایی رژیم صهیونیستی در اظهاراتی جنجالی گفت: «ما باید به مهاجرت داوطلبانه ساکنان نوار غزه تشویق کرده و کشورهای آماده پذیرش آنها را پیدا کنیم.»

درخواست وقیحانه وزیر افراطی صهیونیست درمورد ساکنان غزه

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساعدنیوز به نقل از همشهری، بتسلئیل اسموتریچ، وزیر دارایی رژیم صهیونیستی که به اظهارات افراطی خود معروف است، در مصاحبه با کانال 12 عبری گفت: «غزه محلی برای دو میلیون نفری که می‌خواهند اسرائیل را نابود کنند، نخواهد بود. ما می‌خواهیم مهاجرت داوطلبانه را تشویق کنیم.»

وزیر جناح راست که رهبری حزب افراطی «خانه یهودی» را بر عهده دارد، افزود که تل‌آویو باید کشورهایی را پیدا کند که مایل به پذیرش ساکنان غزه باشند.

اسموتریچ افزود: «ما باید برای مدت طولانی در غزه بمانیم و من تغییرات ریشه‌ای در نوار غزه را تشویق می‌کنم.»

وی در عین حال کنترل نوار غزه توسط تشکیلات خودگردان فلسطین را رد کرد.

او گفت که از تغییر کامل واقعیت در غزه با برگزاری بحث در مورد شهرک سازی در غزه حمایت می‌کند.

اسموتریچ در جریان جنگ اشغالگران علیه غزه اظهارات جنجالی داشته که با واکنش‌های منفی و مخالفت‌هایی روبه‌رو شد، از جمله اینکه فلسطینیان در کرانه باختری و غزه را نازی توصیف کرد و خواستار ایجاد مناطق حائل در اطراف شهرک‌ها و جاده‌ها و جلوگیری از ورود اعراب به آن‌ها شد.

وی همچنین از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر و یوآو گالانت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی خواست تا فصل برداشت زیتون فلسطینی در کرانه باختری اشغالی را متوقف کنند.

اسموتریچ متعلق به اردوگاه راست افراطی است که تعدادی از اعضای آن در هفته‌های گذشته اظهارات نژادپرستانه‌ای علیه فلسطینی‌ها مطرح کردند که برجسته‌ترین آنها سخنان آمیچای الیاهو وزیر میراث در مورد حمایتش از بمباران نوار غزه با بمب هسته‌ای بود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو