نحوه تمیز کردن کیف و کفش چرم مصنوعی

نحوه تمیز کردن کیف و کفش چرم مصنوعی


منبع: نم نمک

1

1402/10/13

03:05


در این مطلب جدید در سال 1402 و سال 2024 ، تمیز کردن کیف چرم مصنوعی و آموزش تمیز کردن کیف چرم مصنوعی و تمیز کردن کیف چرم مصنوعی مشکی و تمیز کردن کیف چرم مصنوعی سفید و تمیز کردن کیف سفید و تمیز کردن کیف چرمی رنگ روشن و تمیز کردن کیف جیر و پاک کردن لکه از روی کیف چرم مصنوعی و تمیز کردن کیف چرم اشبالت و سیاه شدن کیف پول در نم نمک.

نحوه تمیز کردن کیف و کفش چرم مصنوعی

آموزش نحوه تمیز کردن کیف و کفش چرم مصنوعی

چرم ها انواع مختلفی دارند. برخی از آنها چرم طبیعی و برخی دیگر چرم مصنوعی هستند. چرم های طبیعی و مصنوعی تفاوت های زیادی با هم دارند. بنابراین ماده پاک کننده لکه از روی چرم طبیعی با نوع مصنوعی آن متفاوت است. برای مثال ممکن است ماده ای که چرم طبیعی را تمیز می کند چرم مصنوعی را تخریب نماید. یا بالعکس آنچه که موجب پاک شدن لکه از روی چرم مصنوعی می شود به چرم طبیعی آسیب وارد کند.

نحوه تمیز کردن کیف و کفش چرم مصنوعی

نحوه تمیز کردن کیف و کفش چرم مصنوعی

 آموزش نحوه تمیز کردن کیف و کفش چرم مصنوعی

پس اولین توصیه به شما این است که ابتدا مطمئن شوید چرم شما طبیعی است یا مصنوعی و سپس اقدام به پاکسازی آن کنید. شایان ذکر است که چرم طبیعی حساس تر بوده و نیاز به مراقبت بیشتری دارد به همین دلیل از مواد محدودتری می توان جهت پاک کردن لکه از روی آن استفاده کرد. پاکسازی و تمیز کردن چرم مصنوعی آسان تر است.

قدم دوم شناخت لکه مورد نظر است. باید بدانید که لکه در اثر برخورد چه ماده ای بر روی چرم حاصل شده است. لکه حاصل از انواع غذاها یا نوشیدنی ها ، لکه جوهر ، لکه انواع رنگ ها و… از جمله لکه هایی هستند که احتمال ایجاد آنها بیشتر است. مسلما هر کدام از این لکه ها با استفاده از مواد به خصوصی از بین می روند. برای مثال ماده ای که لکه آبمیوه را از بین می برد شاید هیچ تأثیری بر لکه حاصل از غذای چرب نداشته باشد.

برای تمیز کردن کیف چرمی مصنوعی خود میتوانید مانند چرم طبیعی از دستمالهای مرطوب بدون الکل استفاده کنید همچنین میتوانید هفته ای یک بار کیف خود را با دستمال میکروفایبر از آلودگی ها پاک کنید.

برای اینکار از آب و صابون هم میتوانید استفاده کنید به کمک یک اسفنج آب گرم و یک قطره مایع شستشو را روی سطح کیف بکشید

اگر کیف شما با لکه های قوی مانند جوهر کثیف شده میتوانید آن را با استفاده از الکل پاک کنید .

اگر شما با بوی نامطبوع چرم خود مشکل دارید بهتر است آن را در هوای آزاد قرار دهید و یا داخل روزنامه بپیچید روزنامه به سرعت بوی نامطبوع را به خود جذب میکند.

 آموزش نحوه تمیز کردن کیف و کفش چرم مصنوعی

تمیز کردن چرم سفید

تمیز نگه داشتن چرم سفید مصنوعی زحمت خاص خود را دارد اگر میخواهید از این کالای لوکس استفاده کنید پس نحوه تمیز کردن آن را هم بیاموزید .

اولین کاری که میتوانید انجام دهید این است که اسفنج خود را با آب مقطر و چند قطره صابون مایع آغشته کنید و آب اسفنج را کامل بگیرید سپس سطح کیف خود را به آرامی پاک کنید

برای پاک کردن لکه های خودکار از روی چرم سفید خود میتوانید آن را با الکل و پنبه پاک کنید پنبه را به آرامی روی خودکار بکشید و بعد خشک کنید .

ممکن است چرم شما با لکه های چربی آلوده شده باشد برای پاک کردن لکه های چربی میتوانید از آرد ذرت استفاده کنید مقداری آرد ذرت را با مسواک به مدت ده دقیقه روی لکه های چربی بمالید .

آب اکسیژنه و بوراکس برای پاک کردن لکه های سیاه روی چرم سفید بسیار موثراست سعی کنید با گوش پاک این مخلوط را روی لکه های سیاه بمالید و بعد از پنج دقیقه آن را خشک کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو