اعمال روز سی ام ماه رمضان + دعا و نماز

منبع: نم نمک

2

1402/10/14

06:55


در این مطلب جدید در سال 1402 و سال 2024 ، در ادامه اعمال روز سی ام ماه رمضان و دعاهای مخصوص روز سی ام ماه رمضان و اعمال مستحبی روز سی ام ماه رمضان و اعمال سی ام ماه رمضان و اعمال سی امین روز ماه رمضان و اعمال شب سی ام ماه رمضان در مفاتیح الجنان و اعمال روز سی ام ماه رمضان در روایات و احادیث پیامبر را در نم نمک بخوانید.

اعمال روز سی ام ماه رمضان + دعا و نماز

اعمال روز سی ام ماه رمضان به همراه دعاهای مخصوص و نماز روز 30 ماه مبارک رمضان

در ادامه اعمال روز سی ام ماه رمضان و دعاهای مخصوص روز سی ام ماه رمضان و اعمال مستحبی روز سی ام ماه رمضان و اعمال سی ام ماه رمضان و اعمال سی امین روز ماه رمضان و اعمال شب سی ام ماه رمضان در مفاتیح الجنان و اعمال روز سی ام ماه رمضان در روایات و احادیث پیامبر را در نم نمک بخوانید.

اعمال روز سی ام ماه رمضان + دعا و نماز

اعمال روز سی ام ماه رمضان + دعا و نماز

با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان ماه مهمانی خداوند که درجات و عظمت بالایی دارد برای هر روز آن اعمالی به روزه داران توصیه شده است.

اعمالی که به جهت نوع و اداکردنشان در ماه خدا ثواب زیادی به همراه دارند. اعمال مربوط به روز سی ام ماه مبارک رمضان در ادامه آمده است :

اعمال روز سی ام ماه رمضان به همراه دعا و نمازهای مخصوص آن :

اعمال روز سی ام ماه رمضان به همراه دعاهای مخصوص و نماز روز 30 ماه مبارک رمضان

اعمال روز سی ام ماه رمضان

با فرا رسیدن روز پایانی ماه مبارک رمضان آن دسته از مومنانی که در این ماه با اخلاص روزه گرفتند ، می توانند منتظر دریافت رحمت های الهی در زندگی خود باشند.

با توجه به اینکه یکی از اصلی ترین فلسفه های روزه داری در ماه رمضان ، افزایش تقوا در میان افراد است ، باید به این موضوع اشاره کرد در صورتی که با پایان ماه میهمانی خدا تقوا در بین افراد افزایش پیدا کند و اعمال خود را از روی تقوا و به دور از هرگونه ریا انجام دهند ، تا اندازه ای توانسته اند در مسیر بندگی موفق عمل کنند.

همچنین فردی که با روزه گرفتن در ماه رمضان همواره تلاش کرده چشم و گوش خود را از حرام دور بدارد ، در صورتی که این ویژگی را پس از ماه میهمانی خدا هم حفظ کند ، تلاش خود را در این مسیر با موفقیت به هدف رسانده است.

همچنین با توجه به اینکه مومنان در ماه مبارک رمضان عادت پسندیده قرائت قرآن را دنبال می کنند ، بهتر است با توجه به مفاهیم ارزشمند قرآن کریم ، همواره در زمان های خارج از این ماه نیز به مفاهیم نهفته در این کتاب آسمانی توجه داشته باشند.

دعای روز سی ام ماه مبارک رمضان

در سی امین روز از ماه مبارک رمضان خواندن این دعا مورد سفارش قرار گرفته است :

" بسم الله الرحمن الرحیم

اللهم اجعَل صیامی فیهِ بالشکرِ والقَبولِ علی ما تَرضاهُ ویَرضاهُ الرسولُ مُحکَمَةً فُروعُهُ بالأصُولِ بحق سَیدِنا محمدٍ وآلهِ الطاهِرین والحمدُ للهِ رب العالمین.

خدایا قرار بده روزه مرا در این ماه مورد قدردانی و قبول بر طبق خوشنودی تو و پسند رسول تو باشد و استوار باشد فرعش بر اصل به حق آقای ما محمد و خاندان پاکش و ستایش خاص پروردگار جهانیان است. "

نماز شب سی ام ماه رمضان

در شب سی ام ماه مبارک رمضان خواندن نمازی 12 رکعتی به گونه ای که در هر رکعت سوره حمد و 20 مرتبه سوره توحید خوانده شود ، بسیار مورد سفارش قرار گرفته است. در پایان این نماز این صد مرتبه صلوات فرستادن ثواب بسیاری دارد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو