واشنگتن: به هیچ وجه در انفجار کرمان نقش نداریم

منبع: ساعد نیوز

1

1402/10/14

18:20


ساعدنیوز: وزارت خارجه آمریکا در واکنش به انفجار تروریستی امروز در کرمان اعلام کرد که واشنگتن به هیچ وجه در انفجارهای امروز کرمان نقش نداشته است و دلیلی وجود ندارد که فکر کنیم کار اسرائیل است.

واشنگتن: به هیچ وجه در انفجار کرمان نقش نداریم

به گزارش پایگاه خبری - تحلیلی ساعدنیوز به نقل از فارس، وزارت خارجه آمریکا در واکنش به انفجار تروریستی امروز در کرمان اعلام کرد که واشنگتن به هیچ وجه در انفجارهای امروز کرمان نقش نداشته است و دلیلی وجود ندارد که فکر کنیم کار اسرائیل است.

عصر امروز در مسیر منتهی به گلزار شهدای کرمان در مراسمی که برای سالروز شهادت سردار سلیمانی فرمانده شهید نیروی قدس سپاه در کرمان تدارک دیده شده بود، صدای 2 انفجار به گوش رسید که لحظاتی بعد منابع خبری به نقل از منابع آگاه این دو انفجار را تروریستی اعلام کردند.

تاکنون دست‌کم 95 شهروند ایرانی در پی این دو انفجار تروریستی به شهادت رسیده‌اند و حداقل 170 ایرانی مجروح شده‌اند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در ادامه سخنانش اضافه کرد: «واشنگتن همچنان به شدت نگران خطر توسعه درگیری غزه به دیگر جبهات است».

وی گفت: «بار دیگر بر عدم تمایلمان برای توسعه درگیری‌ها تاکید می‌کنیم و این محور تلاش‌های وزیر خارجه است».

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: «رئیس جمهور به دشمنان اسرائیل پیام داده که (برای هر اقدامی) دو بار فکر کنند و به نفع کسی نیست که درگیری‌ها گسترش یابد و این همان چیزی است که ما مشتاق انجام آن هستیم».

وی اضافه کرد: «پیام واضحی برای حزب‌الله درباره عدم توسعه درگیری ارسال کرده و به نفع حزب الله و اسرائیل نیست که به گسترش درگیری بپردازند».

«آموس هاکستین» نماینده آمریکا قصد دارد طی هفته آینده به سرزمین‌های اشغالی سفر کند. بر اساس اعلام منابع خبری، هدف سفر هاکستین، جلوگیری از تشدید تنش میان رژیم صهیونیستی و لبنان است.

این در حالی است که رسانه‌های عبری امروز گزارش دادند که «تل‌آویو خود را برای پاسخ قاطع حزب‌الله که ممکن است با موشک‌های دوربرد باشد، آماده می‌کند؛ ارتش اسرائیل سامانه گنبد آهنین را در امتداد مرز با لبنان و منطقه الجلیل تقویت کرده است».

شب گذشته در اثر حمله پهپادی اسرائیل به ضاحیه جنوبی بیروت، یک دفتر متعلق به جنبش حماس را در منطقه المشرفیه هدف قرار داد که در پی آن سه نفر از جمله صالح العاروری شهید و 11 نفر دیگر هم زخمی شدند.

جنبش حزب الله لبنان در واکنش به ترور نائب رئیس دفتر سیاسی حماس، تأکید کرد که این جنایت بی پاسخ نخواهد ماند و حاوی پیام‌های سیاسی-امنیتی است؛ این تروز تحول خطرناکی در مسیر جنگ محور مقاومت با دشمن خواهد بود.

طبق گزارش رسانه‌های عبری تصمیمات امروز ارتش اسرائیل درباره وضعیت مرز با لبنان پس از نشستی اتخاذ شده که نخست‌وزیر کابینه تل‌آویو بنیامین نتانیاهو، وزیر جنگ یوآو گالانت و عضو کابینه جنگ بنی گانتز عضو حضور داشته‌اند.

مشاور ارشد نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مارک رگو، ساعاتی پس از ترور نائب رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس صالح العاروری در لبنان، بدون اشاره به این‌که تل‌آویو عامل این ترور بوده، گفت: این حمله متوجه لبنان و حزب الله نبوده است.

وی لحظاتی پس از پیام تبریک یک نماینده کنست به ارتش و دستگاه امنیتی تل‌آویو برای این ترور، در گفت‌وگو با رسانه آمریکایی ام‌اس‌ان‌بی‌سی تصریح کرد: «اسرائیل مسؤولیت این حمله را بر عهده نگرفت، اما هرکسی که انجام داده، مشخص است که علیه لبنان و حتی حزب الله نبوده است».

این در حالی است که لحظاتی بعد از ترور العاروری در نماینده کنست دانی دانون به نیروهای امنیتی و نظامی رژیم صهیونیستی بابت ترور این مسؤول عالی‌رتبه حماس در بیروت تبریک گفت و ادعا کرد صالح العاروری که در بیروت ترور شد در عملیات 7 اکتبر مشارکت داشت و بدین شکل ما با وی تسویه حساب کردیم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو