درباره سمت‌ها و کارهای عجیب رئیس جدید هیئت مدیره استقلال/ این‌ها گل به خودی است، جناب!

منبع: ساعد نیوز

2

1402/10/18

08:57


ساعدنیوز: آقای آقامحمدی در بخش‌های مختلفی از سیستم حکمرانی کشور حضور دارد که برخی از این نهادها بسیار مورد اعتماد و احترام‌اند، امّا برخی اظهارات و رفتارهای هزینه‌زای ایشان، به آن نهادها نیز آسیب جدی می‌زند.

درباره سمت‌ها و کارهای عجیب رئیس جدید هیئت مدیره استقلال/ این‌ها گل به خودی است، جناب!

به گزارش پایگاه خبری - تحلیلی ساعدنیوز به نقل از تسنیم، روز گذشته در خبرها اعلام شد «علی آقامحمدی» برای آنچه سروسامان دادن به هیئت مدیره استقلال عنوان شده، به جمع مدیران ارشد این باشگاه اضافه شده است.

علی آقامحمدی را تا همین چندسال قبل تنها به‌عنوان یک عضو در مجمع تشخیص مصلحت نظام و نماینده مردم همدان در ادوار مجلس شورای اسلامی می‌شناختند، اما در سالهای اخیر وی با اظهارنظرات و اقدامات حاشیه‌ساز خود از پشت‌پرده سیاست بیرون آمده و به شهرت رسیده است؛ شهرتی که نه ناشی از محبوبیت بلکه نشئت‌گرفته از رفتارهای تقابلی با مردم است و نشان می‌داد او در حوزه‌های مختلف سیاسی و اقتصادی اگر نفوذ نداشته باشد، لااقل دستی بر آتش دارد.

سریال حاشیه‌سازی و معروف‌شدن آقای محمدی از اتفاقات تلخ بورس در ابتدای سال 99 شروع شد؛ وی با حضور در تلویزیون با رد انتقادات از آینده سرمایه‌گذاری در بورس، گفت: «ذکرمصیبت‌خوان‌ها در بورس باید کنار بروند زیرا ایام شادی مردم است و مردم به اظهارنظرهای منفی دربارهٔ آینده بورس توجه نکنند».

این اظهارات در حالی بود که سه ماه بعد، آغاز سقوط بورس ایران از مرداد 99 آغاز شد و بسیاری از مردم عادی که وارد بازار سرمایه شده بودند با ضرر روبه‌رو شدند.

در بحث واردات خودرو نیز اخبار حکایت از مخالفت آقامحمدی در شورای‌عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام با این موضوع داشت و حتی سال گذشته عکسی از وی منتشر شد که در جلسه هیئت مدیره خودروسازان شرکت کرده است و این شائبه را ایجاد می‌کرد که وی نفعی در جلوگیری از واردات خودرو دارد؛ اظهارات آقامحمدی علیه واردات خودرو ابهامات و حاشیه‌هایی را درباره اینکه بخشی از حاکمیت نظرش خلاف خواست دولت و مردم است، ایجاد کرد.

بخشی دیگر از حواشی وی هم انتشار عکسی از خوش‌وبش کردن با حسین سلاح‌ورزی رئیس غیرقانونی و معزول اتاق بازرگانی بود که در همایشی با عنوان «همایش ملی جوانان، رشد تولید و الگوی ملی پیشرفت» کنار هم قرار گرفتند.

سؤالی که آن زمان مطرح شد، این بود؛ چرا آقای آقامحمدی در مراسمی که رئیس غیرقانونی اتاق بازرگانی یکی از برگزارکنندگان آن است، حاضر شده و اگر هم اطلاع نداشته، چرا پس از کسب اطلاع از حضور وی نه‌تنها جلسه را ترک نکرده بلکه با او عکس یادگاری هم گرفته است؟

آقای آقامحمدی در بخش‌های مختلفی از سیستم حکمرانی کشور حضور دارد که برخی از این نهادها بسیار مورد اعتماد و احترام‌اند، امّا برخی اظهارات و رفتارهای هزینه‌زای ایشان، به آن نهادها نیز آسیب جدی می‌زند.

اگر این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنان نماینده مجلس بود و یا مقامی دولتی به‌حساب می‌آمد شاید اظهارات غلط و رفتارهای شائبه‌برانگیز وی مشکل‌ چندانی ایجاد نمی‌کرد امّا مسئولیت وی تحت عنوان رئیس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری و منصوب بودن از جانب ایشان به عضویت مجمع تشخیص مصلحت، ایجاب می‌کند که شأن این جایگاه را حفظ کند تا هزینه‌ اظهارات وی متوجه حاکمیت و نهادهای ارشد نظام نشود.

آقای آقامحمدی به‌تازگی در یک سخنرانی در ایام شهادت سردار سلیمانی گفته بود: «انگشتری که دست من است شیشه ماشین سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس است، ما با همین شیشه‌های ماشین تا نفس دشمنان را نگیریم از پا نمی‌نشینیم.»، باید به ایشان یادآور شد جامعه بیش از کارهای نمایشی، به منش و اخلاق حاج قاسم سلیمانی احتیاج دارد و این‌گونه می‌توان نفس دشمن را گرفت و الّا حاشیه‌سازی و رفتارهای تقابلی با مردم، تنها آب به آسیاب دشمن ریختن است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو