3 خطر استفاده از آب معدنی

منبع: تالاب

1

1402/10/18

19:42


قطعا همه ما می دانیم که آب معدنی جزو سالم ترین نوشیدنی ها به حساب […]

3 خطر استفاده از آب معدنی

قطعا همه ما می دانیم که آب معدنی جزو سالم ترین نوشیدنی ها به حساب می آید. اما برخی از اشتباهات ما در استفاده از آن باعث می شود که نوشیدن آب معدنی نه تنها هیچ خاصیتی برای سلامتی انسان نداشته باشد بلکه ضررهایی را نیز متوجه آن بکند. به طور مثال اگر شما بطری آب معدنی را در ماشین رها کنید و بروید، در معرض تابش مستقیم نور خورشید قرار می گیرند و اشعه آن همانند ذره بین عمل می کند. این امر می تواند باعث تغییرات شیمیایی در آب شده و ترکیبات آن را تغییر دهد.

 

چرا آب معدنی جزو گوارا ترین نوشیدنی ها است؟

آب معدنی در مقایسه با آب شهری یا لوله کشی فاقد رنگ، بو و آلودگی می باشد و همین امر نوشیدن آن را بسیار گوارا و دلچسب می کند. آب معدنی از چشمه های طبیعی ایران استخراج می شود و بعد از فیلتراسیون و بسته بندی در اختیار مصرف کننده قرار خواهد گرفت. قیمت آب معدنی به دلیل داشتن املاح و کیفیت بالا، گران تر از آب تصفیه است. اما این موضوع برای بسیاری از افراد بی اهمیت است و تمایل دارند برای حفظ سلامتی خود آن را خریداری کنند. در حال حاضر یکی از بهترین برندهایی که در زمینه تهیه آب معدنی فعالیت دارد و از پیشرفته ترین ماشین آلات روز دنیا در تهیه این نوشیدنی گوارا استفاده می کند برند چشمه ناز است.

 

 آیا آب معدنی فاسد می شود؟

یکی از سوالات رایجی که اغلب توسط افراد پرسیده می شود این است که آیا آب معدنی هم دچار فساد و خرابی می شود؟ اگر اطلاعات مندرج بر روی بسته بندی آب معدنی را مطالعه کنید به خوبی شاهد درج تاریخ تولید و انقضا خواهید بود. اما اگر آب معدنی به درستی نگهداری شود و شرایط آن ایده آل باشد کمتر فاسد می شود. از نظر شما این نوشیدنی سالم و خوش طعم، در چه شرایطی دچار تغییرات شیمیایی می شود و مصرف آن منع خواهد شد؟ در ادامه به طور جامع و کامل به پاسخ این سوال خواهیم پرداخت.

 

اشتباهات ما در استفاده از آب معدنی

هنگامی که از فاسد شدن آب معدنی صحبت می کنیم بسیاری از افراد دچار تعجب می شوند و تصور آن ها بر این است که آب جزو نوشیدنی های فساد ناپذیر می باشد. در حالی که اگر شرایط نگهداری آن مطلوب نباشد به سرعت کیفیت خود را از دست داده و نوشیدن آن منع خواهد شد. حتما تاکنون برای شما پیش آمده که در هنگام مراجعه به فروشگاه های مواد غذایی، شاهد قرار دادن شل های آب معدنی دم درب فروشگاه بوده اید. این کار باعث می شود که محل نگهداری آب گرم باشد و به سرعت کیفیت آن را تغییر دهد.

 

بطری در ماشین بماند !

یکی از متداول ترین اشتباهاتی که افراد به طور خواسته یا ناخواسته مرتکب می شوند، نگهداری طولانی مدت بطری آب معدنی درون ماشین است. بسیار طبیعی است که شما در فصل گرم سال، در کنار یک مغازه یا فروشگاه بایستید و آب معدنی خریداری کنید. اما قطعا باقی ماندن بطری به مدت چند روز در خودرو، اصلا طبیعی نیست! اغلب افراد در این شرایط و بعد از خرید آب معدنی، نیمی از آن را می نوشند و نیم دیگر را رها می کنند.

قیمت آب معدنی

بررسی هایی که بر روی آب مانده انجام شده نشان می دهد که گرمای موجود در خودرو یا تابش نور خورشید باعث حرکت سریع تر مولکول ها می شود و برخورد شدید آن ها در طول چند روز، باعث ایجاد گازهای سمی در آب خواهد شد. این امر چیزی به جز تهدید سلامت انسان را به همراه نخواهد داشت. بهترین راهکار برای جلوگیری از این مشکل نوشیدن تمام آب معدنی است. اگر امکان نوشیدن آن را به طور کامل ندارید پیشنهاد  می کنیم باقی مانده آن را از خودرو خارج کنید و در محیط خنک مانند یخچال قرار دهید.

 

تاریخ انقضاء بگذرد !

در سال های گذشته تاریخ تولید و انقضا بر روی آب معدنی درج نمی شد. اما در مدت زمان اخیر به دلیل فشارها و قوانینی که در این حوزه ایجاد شده، برندهای تولید کننده موظف به انجام این کار شده اند. خوشبختانه برندهای مشهور و معتبری همچون چشمه ناز نیز با رعایت این قوانین، تلاش کرده اند تا گام مهمی در حفظ سلامتی افراد بردارند. توجه داشته باشید که اگر بین تاریخ تولید و انقضای آب معدنی 1 سال فاصله است به این معنا نیست که شما در طول این یکسال می توانید آن را در هر شرایط محیطی نگهداری کنید! همان طور که در بخش قبل ذکر کردیم گرمای زیاد مهم ترین عامل خرابی آب معدنی به شمار می رود. اگر محل نگهداری آب معدنی بسیار ایده آل است توصیه می کنیم بعد از یکسال از نوشیدن آن صرف نظر کنید.

 

بطری یخ بزند ! 

کمتر کسی را پیدا می کنید که از خطرات یخ زدن بطری آب معدنی بی اطلاع باشد. خوشبختانه در سال های اخیر اطلاع رسانی های زیادی در این باره انجام شده و تقریبا همه افراد می دانند که قرار دادن بطری های پلاستیکی در فریزر چه مضراتی دارد. در واقع دو عامل سرما و گرمای بیش از حد، عامل سرطان زا بودن آب معدنی شناخته شده اند. زیرا گازهای سمی را در آن آزاد می کنند و به شدت سلامتی افراد با تهدیدات جدی مواجه خواهد کرد.

آب معدنی

بهترین برند آب معدنی

اکنون که با اشتباهات رایج در مصرف آب معدنی آشنا شدیم نوبت به این می رسد که یکی از بهترین برندهای تولیدکننده آب معدنی را به شما عزیزان معرفی کنیم. برند چشمه ناز در بهمن ماه 1396 کار خود را در شهرستان سمیرم واقع در استان اصفهان آغاز کرد. این برند چشمه ای به نام چشمه ناز را برای استخراج و تهیه آب معدنی انتخاب کرد. پروسه انتقال آب از این چشمه به کارخانه با ماشین آلات و تجهیزات روز دنیا انجام می شود. همچنین فیلتراسیون و پاکسازی آب از آلودگی های فیزیکی توسط فناوری های جدید و مطابق با استانداردهای جهانی اجرا می شود. تمام مراحلی که برای بسته بندی این نوشیدنی طی می شود کاملا بدون دخالت دست است و این برند تمام تلاش خود را در راستای حفظ سلامت مصرف کنندگان می کند. جای بسی افتخار است که برند چشمه ناز را در لیست بهترین برندهای تولیدکننده آب معدنی در ایران می بینیم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو