سلیم غفوری الان کجاست؟ + بیوگرافی

منبع: نم نمک

2

1402/10/19

10:43


قائم مقام معاون سیمای رسانه ملی بیان کرد که خیلی از کارهای تولید شده در شبکه نمایش خانگی براساس استانداردهای بین المللی نیست و ورود به این عرصه سازوکار خود را می طلبد.

سلیم غفوری الان کجاست؟ + بیوگرافی

همه آثار شبکه نمایش خانگی استاندارد پخش بین المللی ندارند

سلیم غفوری قائم مقام معاون سیمای رسانه ملی در حاشیه نمایشگاه «رصتا» درباره برگزاری دومین دوره نمایشگاه رسانه های صوت و تصویر فراگیر و اهداف آن به خبرنگار مهر گفت : در نمایشگاه «رصتا» رسانه هایی که از بستر فضای مجازی برای انتشار محتوا استفاده می کنند حضور دارند؛ از جمله های رسانه های برخط یعنی IPTV و وی اودی ها ، برخی اپلیکیشن ها ، پایگاه ها و خبرگزاری ها حضور دارند. قطعا نمایشگاه امسال از اولین دوره آن بهتر است و به مرور «رصتا» به بلوغ خود می رسد. نمایشگاه محلی برای عرضه فعالیت و توانمندی ها و گسترش بازار خود به مخاطبان است.

سلیم غفوری الان کجاست؟ + بیوگرافی

سلیم غفوری الان کجاست؟ + بیوگرافی

غفوری درباره صادرات آثار نمایش خانگی و ارزآوری برای کشور گفت : البته عرصه بین المللی سازوکار خود را می طلبد. الان خیلی از کارهای تولید شده بر اساس استانداردهای بین المللی نیست. از طرفی ، شرکت ها و موسساتی که وظیفه اصلی شان بازاریابی بین المللی است ، باید پلتفرم ها و شبکه های بین المللی را بشناسند ، بتوانند با آن ها ارتباط برقرار کنند و اثر را ارائه دهند.

قائم مقام معاون سیمای رسانه ملی افزود : طبعا باید برای حضور در بازار بین الملل یکسری شاخص ها در تولید رعایت شود. اگر ما می خواهیم یک سریال یا یک فیلم در بازار بین الملل و خارج از مرزهای ما حضور داشته باشد ، باید بدانیم براساس پیش فرض های خودمان اثر نسازیم. از آنجایی که مخاطب بین المللی با پیش فرض های ذهنی ما یا تاریخمان آشنا نیست ، متوجه قصه نخواهد شد. این عوامل از مرحله طراحی و تولید گرفته تا عرضه باید درنظر گرفته شود.

به گفته وی ، اگر ما بتوانیم آثاری تولید کنیم ، که در بازار بین المللی حضور داشته باشد ، هم فرهنگ مان را معرفی کردیم و هم در چرخه اقتصادی کمک کننده است.

غفوری در پاسخ به این پرسش که ساترا نمی تواند به مقوله واسطه گری برای بازارهای بین المللی ورود کند؟ توضیح داد : ساترا نهاد تنظیم گر است و قرار نیست بازاریابی کند. این نهاد می تواند تنظیم گری و تسهیل گری کند ، تا سریال های ما مثلاً در کشورهای اسلامی مانند پاکستان ، اندونزی ، ترکیه حتی برخی کشورهای اروپایی و غربی عرضه شود. آن شرکت واسط نمی تواند ذیل ساترا باشد. ساترا می تواند تسهیل گر و کمک کننده آن شرکت باشد.


بیوگرافی سلیم غفوری

سلیم غفوری متولد 1352 در رشت کارگردان و تهیه کننده مستند و فعال فرهنگی است. وی دانش آموخته مهندسی کامپیوتر از دانشگاه آزاد اسلامی است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو