گردشگری زمستانی در چین با استقبال قابل توجهی مواجه شده است

منبع: همگردی

1

1402/10/20

15:07


ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، گردشگری زمستانی در چین با استقبال قابل توجهی مواجه شده است.

مناطق واقع در شمال شرقی چین، مانند شهر «هاربین» در استان «هیلونگ جیانگ» در هفته های گذشته انبوهی از بازدید کنندگان داخلی را از مناطق گرمتر کشور جذب کرده است. محبوبیت روزافزون ورزش های زمستانی همچنین اسکی بازان و اسنوبورد سواران را به دامنه های «سین کیانگ» در شمال غربی چین کشانده است.

«رویترز» در گزارشی نوشت که این نخستین بار از سال 2019 است که بسیاری از گردشگران چینی از تعطیلات زمستانی خود بدون نگرانی درباره قرنطینه و ابتلا به کرونا لذت برده اند.

براساس یک گزارش، پیش بینی شده است تعداد گردشگران زمستان امسال در چین 25 تا 30 درصد بیشتر از سال گذشته شود و شمار این افراد برای نخستین بار از مرز 400 میلیون نفر بگذرد و تا حدود 550 میلیارد یوآن (76.8 میلیارد دلار) درآمد ایجاد شود.

گردشگری زمستانی در چین با استقبال قابل توجهی مواجه شده است

چین با توجه به برنامه پنج ساله توسعه گردشگری خود، قصد دارد از طریق افتتاح تفرجگاه های اسکی به تعداد بیشتر در «گردشگری برف و یخ» رونق ایجاد کند. دولت چین در کنفرانس اقتصادی سالانه تعیین دستور کار که در ماه دسامبر برگزار شد، اعلام کرد تلاش می کند تا تقاضای داخلی را در سال جاری افزایش دهد.

در شمال شرقی چین، «هاربین» به مقصدی دوست داشتنی برای گردشگران تبدیل شده است؛ زیرا محبوبیت آن در رسانه های اجتماعی افزایش یافته است و رسانه های دولتی پوشش گسترده درباره گردشگری این مکان را افزایش داده اند.

این شهر میزبان جشنواره ای چند ماهه است که مجسمه های ساخته شده از بلوک های یخی را به نمایش می گذارد و یکی از بزرگترین جشنواره های مجسمه سازی برفی و یخی جهان است که 3.05 میلیون گردشگر را در تعطیلات سال نو جذب کرده است.

«جین هونگلان»، مدیر مالی پیست اسکی «یابولی» به رویترز گفت که بازدید کنندگان این پیست نسبت به سالهای گذشته دو برابر شده اند و اکنون نقاط گردشکری در اطراف شهر مملو از جمعیت است.

با توجه به رونق گردشگری زمستانی، تقاضا برای اقامتگاه نیز افزایش یافته است.

گردشگران حتی در شبکه های اجتماعی از افزایش قیمت ها شکایت کرده اند؛ زیرا برخی از خانه ها در بخش روستایی «هیلونگ جیانگ» که به خاطر مناظر برفی شهرت دارد، شبی 3000 یوان (419 دلار) فقط برای دو تشک روی زمین دریافت کردند.

گردشگری زمستانی در چین با استقبال قابل توجهی مواجه شده است

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو