کشف حیرت انگیز مومیایی دوشیزه سیبریایی با خالکوبی عجیب و منحصر به فرد روی بدنش+عکس

منبع: ساعد نیوز

1

1402/10/22

07:38


ساعدنیوز: باستان شناسان موفق به کشف یک مومایی عجیب و خارق العاده شده اند.

کشف حیرت انگیز مومیایی دوشیزه سیبریایی با خالکوبی عجیب و منحصر به فرد روی بدنش+عکس

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی ساعدنیوز به نقل از انتخاب، دوشیزه منجمد سیبریایی از قرار معلوم در طول دوره حیات خود شخصیت مهمی بوده است. وی عضوی از فرهنگ پازیریک و تمدن بزرگ‌تر سکاها بوده که در قرن پنجم پیش از میلاد مسیح زندگی می‌کرده است.

مقبره وی سال 1993 در جمهوری آلتای روسیه کشف شد، گفته شده که هنگام کشف جسد وی در یک تابوت از جنس چوب صنوبر قرار داشته و همچنین 6 اسب قربانی شده در نزدیکی وی قرار داشته‌اند.

این مومیایی که تحت نام «شاه‌دخت اوکوک» هم شناخته می‌شود احتمالا هنگام مرگ 25 سال سن داشته است، گفتنی است که جسد وی با ذغال‌سنگ نارس پوشیده شده بود، مغز و چشمانش خارج شده بودند و کاسه چشم‌ها نیز با پشم حیوانات پر شده بود.

از سوی دیگر سر مومیایی نیز به تاجی طلاکوب مزین شده بود، پوشاکی از جنس پشم و موی شتر به تن داشت و همچنین با رنگ‌های قرمز، سرخ و زرد آرایش شده بود.

مومیایی عجیب

خاص‌ترین ویژگی این مومیایی شاید خالکوبی روی بدنش باشد که سر یک گوزن، یک پلنگ و منقار پرنده افسانه‌ای گریفین در آن مشهود است.

در پایان باید گفت این مومیایی نیز حامل اطلاعات بسیاری از فرهنگ پازیریک بود، به عنوان مثال پیراهن ابریشمی وی که احتمالا از هند تهیه شده نشان می‌دهد که راه‌های طولانی داد و ستد از 2400 سال پیش در این منطقه وجود داشته‌اند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو