از طارمی و سون تا مسی ژاپنی؛ منتظر درخشش این ستاره‌ها باشید!

از طارمی و سون تا مسی ژاپنی؛ منتظر درخشش این ستاره‌ها باشید!


منبع: ساعد نیوز

2

1402/10/22

12:23


ساعدنیوز: عملکرد 5 ستاره در جام ملت‌های آسیا بیش از بقیه زیر ذره‌بین است.

از طارمی و سون تا مسی ژاپنی؛ منتظر درخشش این ستاره‌ها باشید!

به گزارش پایگاه خبری - تحلیلی ساعدنیوز به نقل از خبر آنلاین، سرانجام انتظارها به پایان رسید و جام ملت‌های آسیا 2023 قطر از امروز با دیدار تیم میزبان مقابل لبنان رسما آغاز خواهد شد. این دوره از رقابت‌ها با حضور 24 تیم در 6 گروه 4 تیمی برگزار می‌شود و ستارگان فوتبال آسیا حدود یک ماه برای رسیدن به عنوان قهرمانی رقابت خواهند کرد. در جام هجدهم بازیکنا مطرحی از کشورهای مختلف حضور دارند ولی 5 ستاره بیش از دیگران مورد توجه رسانه‌ها و هواداران قرار دارند و همه منتظر درخشش آن‌ها در قطر هستند. بسیاری از کارشناسان معتقدند رقابت برای کسب عنوان بهترین بازیکن تورنمنت هم می‌تواند بین این بازیکنان باشد.

مهدی طارمی

بدون شک یکی از مهم‌ترین ستاره‌های جام هجدهم، مهدی طارمی، مهاجم ایرانی تیم پورتو است. طارمی که در دوره قبلی هم با زدن 3 گل یکی از بهترین‌های ایران بود ولی نسبت به سال 2019 در شرایط به مراتب بهتری به سر می‌برد و در حال حاضر یکی از بهترین بازیکنان آسیا محسوب می‌شود. او با درخشش در پورتو توانسته توجه تیم‌های مطرحی چون اینتر و میلان را به خود جلب کند و در تیم ملی ایران هم انتظارات زیادی از این ستاره بوشهری وجود دارد.

طارمی البته این فصل در پورتو نتوانسته درخشش سال‌های قبل خود را تکرار کند ولی هرگاه برای تیم ملی به میدان رفته عملکرد درخشانی داشته است. بدون شک امیر قلعه‌نویی برای قهرمانی در جام هجدهم و شکستن طلسم تاریخی تیم ملی ایران، حساب ویژه‌ای روی توانایی‌های طارمی باز کرده است.

از طارمی و سون تا مسی ژاپنی؛ منتظر درخشش این ستاره‌ها باشید!

تاکه‌فوسا کوبو

وینگر 22 ساله ژاپنی پس از چند فصل حضور قرضی در مایورکا، ویارئال و ختافه ابتدای از رئال مادرید جدا شد و به رئال سوسیه‌داد پیوست. او در سوسیه‌داد این فرصت را پیدا کرد تا توانایی‌هایش را بیش از گذشته نشان دهد و اکنون یکی از بهترین بازیکنان لالیگا است که ارزش 60 میلیون یورویی در ترانسفرکارت دارد.

مسی فوتبال ژاپن امسال 6 بار برای سوسیه‌داد گل زده و 3 پاس گل ارسال کرده تا نقش مهمی در موفقیت‌های این تیم ایفا کند. او سال قبل در جام جهانی قطر عملکرد چندان خوبی نداشت ولی از آن موقع جایگاه ثابتی در جمع سامورایی‌ها پیدا کرده و یکی از مهم‌ترین مهره‌های ژاپن محسوب می‌شود.

از طارمی و سون تا مسی ژاپنی؛ منتظر درخشش این ستاره‌ها باشید!

هئونگ مین سون

درخشش او در لیگ برتر انگلیس طی چند سال اخیر به یک اتفاق عادی و تکراری تبدیل شده و هواداران تاتنهام به نمایش‌های فوق‌العاده او عادت کرده‌اند. او در 393 بازی برای تیم لندنی 157 بار موفق به گلزنی شده و پس از جدایی هری کین اکنون مهم‌ترین بازیکن اسپرز به حساب می‌آید. سون این فصل در 20 بازی خود 12 گل و 5 پاس گل داشته و در جدول موثرترین بازیکنان لیگ برتر انگلیس در مکان چهارم قرار دارد.

ستاره تیم ملی کره‌جنوبی دوره قبل عملکرد خوبی نداشت و بدون اینکه حتی یک گل بزند با حذف مقابل قطر به خانه برگشت ولی این دوره قصد دارد اتفاقات سال 2019 را جبران کند.

از طارمی و سون تا مسی ژاپنی؛ منتظر درخشش این ستاره‌ها باشید!

سالم الدوساری

وینگر 32 ساله الهلال پس از بازی با بهترین بازیکنان جهان در لیگ عربستان حالا آماده درخشش در جام ملت‌های آسیاست. سالم الدوساری در سال‌های اخیر با وجود خریدهای گران‌قیمت توانسته جایگاه خود در ترکیب اصلی الهلال را حفظ کند و یکی از مهره‌ها بدون جایگزین این تیم محسوب می‌شود. او این فصل در 18 بازی 9 بار برای غول عربستانی گل زده و در آماده‌ترین حالت ممکن پا به قطر می‌گذارد. مانچینی چند ستاره مطرح عربستان را برای جام ملت‌ها خط زده ولی نتوانسته از سالم الدوساری بگذرد و حساب ویژه‌ای روی او باز کرده است.

او پس از درخشش در جام جهانی 2022 و گلزنی مقابل آرژانتین و مکزیک، بار دیگر به قطر برگشته تا خاطرات خوش یک سال قبل خود را تکرار کند.

از طارمی و سون تا مسی ژاپنی؛ منتظر درخشش این ستاره‌ها باشید!

معز علی

نمی‌توان از ستاره‌های جام ملت‌ها گفت و حرفی از بهترین بازیکن دوره قبل نزد. معز علی، ستاره تیم ملی قطر که در سال 2019 با زدن 9 گل و کسب عناوین آقای گلی و بهترین بازیکن جام، نقش مهمی در قهرمانی تاریخی عنابی‌ها ایفا کرد. ستاره 27 ساله الدحیل با زدن 50 گل بهترین گلزن ملی فوتبال قطر هم به حساب می‌آید و امید اصلی این تیم برای تکرار خاطرات گذشته است.

با وجود اینکه قطر به اندازه دوره قبل در فرم خوبی قرار ندارد ولی حضور ستارگانی چون معز علی باعث می‌شود هیچ تیمی نتواند آن‌ها را دست‌کم بگیرد.

از طارمی و سون تا مسی ژاپنی؛ منتظر درخشش این ستاره‌ها باشید!

به جز این 5 بازیکن، نفراتی چون سردار آزمون، کیم مین جائه، کائورو میتوما، اکرم عفیف، لی کانگ این، هی چان هوانگ و فراس البریکان هم از جمله نفراتی هستند که شانس درخشش در این دوره را دارند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو