معرفی انیمیشن اوریون و تاریکی (Orion and the Dark) ؛ تریلر، داستان و تاریخ پخش

معرفی انیمیشن اوریون و تاریکی (Orion and the Dark) ؛ تریلر، داستان و تاریخ پخش


منبع: پلازا

2

1402/10/23

14:23


معرفی انیمیشن اوریون و تاریکی (Orion and the Dark) ؛ تریلر، داستان و تاریخ پخش

انیمیشن اوریون و تاریکی (Orion and the Dark)، سفر حماسی یک پسربچه با تاریکی است که به زودی منتشر خواهد شد. باهم نگاهی به تریلر و داستان آن داشته باشیم.

انیمیشن اوریون و تاریکی (Orion and the Dark) یکی از جدیدترین آثار استودیو Dreamworks Animation است. کارگردان این اثر شان چارماتز (Sean Charmatz) است که برای اولین بار کارگردانی یک فیلم بلند را برعهده داشته است. چارلی کافمن (Charlie Kaufman) نیز نویسنده داستان انیمیشن Orion and the Dark است و آن را براساس یک کتاب کودکان به همین نام، به قلم اما یارلت (Emma Yarlett) نوشته است. تاریخ اکران انیمیشن اوریون و تاریکی 2 فوریه 2024 (13 بهمن 1402) اعلام شده است. این انیمیشن دومین کار از استودیو دریم ورکز است که به طور اختصاصی از شبکه نتفلیکس منتشر خواهد شد.

در این مقاله از پلازا قصد داریم به معرفی انیمیشن Orion and the Dark 2024 بپردازیم. برای آشنایی با داستان و صداپیشگان، و تماشای تریلر فیلم با ما همراه شوید. اگر به آثار انیمیشنی علاقمندید بهتر است به مقاله بهترین انیمیشن‌های جهان نیز سری بزنید.

فهرست مطالب

تریلر انیمیشن Orion and the Dark 2024

ژانر انیمیشن اوریون و تاریکی ماجراجویی و کمدی است. در این بخش تریلر این اثر را می‌بینیم و خیلی کوتاه با فضای فیلم آشنا می‌شویم. پس از انتشار آن، با توجه به اینکه مدت زمان انیمیشن Orion and the Dark حدود 1 ساعت و 30 دقیقه اعلام شده، می‌توانیم 90 دقیقه لذت‌بخش را داشته باشیم.

خلاصه کارتون اوریون و تاریکی

داستان انیمیشن اوریون و تاریکی پیرامون پسر جوانی به نام اوریون روایت می‌شود. اوریون بسیار شبیه به بچه‌های دبستانی است، پسری خجالتی و بی‌ادعا که یک دوست خیالی دارد. اما زیر این ظاهر، اوریون بار سنگینی از اضطراب‌های نوجوانی را دارد و سرشار از ترس است، ترس از زنبورها، سگ‌ها، اقیانوس، امواج تلفن همراه، دلقک‌های قاتل و حتی سقوط از صخره. ولی چیزی که بیش از همه از آن می‌ترسد، همان چیزی است که هرشب با آن روبرو می‌شود: تاریکی.

بنابراین تجسم تاریکی می‌‌آید، اوریون را سوار بر یک ترن هوایی به سفری شبانه می‌برد تا ثابت کند تاریکی ترس ندارد.

نمرات انیمیشن Orion and the Dark / ژانر انیمیشن اوریون و تاریکی

هنرپیشه های کارتون اوریون و تاریکی

در بررسی انیمیشن اوریون و تاریکی به بخش آشنایی با صداپیشه‌ها رسیدیم. در اینجا مرور کوتاهی بر بیوگرافی صداپیشگان انیمیشن Orion and the Dark داریم.

جیکوب ترمبلی صداپیشه اوریون | انیمیشن اوریون و تاریکی

هنرپیشه های کارتون اوریون و تاریکی / تریلر انیمیشن Orion and the Dark 2024

جیکوب ترمبلی (Jacob Tremblay) بازیگر جوان کانادایی، متولد 5 اکتبر 2006 (13 مهر 1385) است. پدرش کارآگاه و مادرش خانه‌دار است، 2 خواهر وی، اما و اریکا، نیز بازیگر هستند. جیکوب بازیگری را با نقش جک نیوسام در فیلم Room (2005) آغاز کرد؛ اثری که افتخارات زیادی از جمله Canadian Screen Award در بخش بهترین بازیگر و جایزه بهترین بازیگر جدید  Critics’ Choice Movie Award را برای او به ارمغان آورد. او به بازیگری ادامه داد و ایفاگر نقش مکس در فیلم Good Boys (2019) بود، همچنین نقش کوتاهی در فیلم Doctor Sleep (2019) داشت. او تاکنون گویندگی را تجربه کرده و صداپیشه لوکا در انیمیشن Luca (2021) و فلوندر در لایواکشن The Little Mermaid (2023) بوده است.

پل والتر هاوزر صداپیشه تاریکی

تاریخ اکران انیمیشن اوریون و تاریکی / مدت زمان انیمیشن Orion and the Dark

پل والتر هاوزر (Paul Walter Hauser) بازیگر و کمدین آمریکایی متولد 15 اکتبر 1986، برابر با 23 مهر 1365، است. او فعالیت حرفه‌ای خود را از سال 2005 آغاز کرد و با نقش‌های مکمل در آثاری نظیر فیلم I, Tonya (2017)، فیلم Late Night (2019) و فیلم Cruella (2021) شناخته شد. هاوزر شخصیت اصلی فیلم Richard Jewell (2019) بود و برای این نقش‌آفرینی برنده جایزه هیئت ملی بازبینی شد. بازی در مینی‌سریال Black Bird (2022) نیز او را برنده جایزه منتخب منتقدین و گلدن گلوب کرده و نامزدی جوایز امی را برای او به ارمغان آورد.

الیویا کلمن صداپیشه موجود زرد | انیمیشن اوریون و تاریکی

انیمیشن Orion and the Dark / داستان انیمیشن اوریون و تاریکی

سارا کارولین سینکلر (Sarah Caroline Sinclair) که در دنیای بازیگری او را با نام الیویا کلمن (Olivia Colman) می‌شناسیم، بازیگر انگلیسی متولد 30 ژانویه 1974 (10 بهمن 1352) است. او یکی از مستعدترین و پرافتخارترین بازیگران است که تاکنون یک جایزه اسکار، 4 جایزه بفتا، 2 جایزه امی و 3 جایزه گلدن گلوب را از آن خود کرده است. کلمن با سیتکام Peep Show (2003-2015) شناخته شد. از به یادماندنی‌ترین نقش‌های او می‌توانیم به نقش ملکه الیزابت دوم در سریال The Crown، نقش ملکه آن در فیلم The Favourite (2018) و همچنین بازی در فیلم The Father (2020) اشاره کنیم.

نت فکسون صداپیشه موجود سبز

خلاصه کارتون اوریون و تاریکی / انیمیشن Orion and the Dark

نت فکسون (Nat Faxon) بازیگر، کمدین، کارگردان و نویسنده آمریکایی است. او متولد 11 اکتبر 1975، برابر با 19 مهر 1354، است. نت فعالیت حرفه‌ای خود را از سال 2011 آغاز کرد و بیش از هرچیز برای بازی در فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیونی شناخته می‌شود. او یکی از نویسندگان فیلمنامه فیلم  The Descendants (2011) بود و برای این کار نامزد جایزه اسکار شد. نت را در سریال کمدی Ben and Kate (2012-2013)، سریال Married (2014-2015) و صداپیشگی الفو در انیمیشن بزرگسالانه  Disenchantment (2018-2023) دیده‌ایم.

ورنر هرتزوگ | انیمیشن اوریون و تاریکی

انیمیشن Orion and the Dark / بازیگران انیمیشن اوریون و تاریکی

ورنر هرتزوگ (Werner Herzog) یکی دیگر از صداپیشگان انیمیشن اوریون و تاریکی است. این فیلمساز، بازیگر، کارگردان اپرا و نویسنده متولد 5 سپتامبر 1942 (14 شهریور 1321) در آلمان است. فیلم‌های او عموما به عنوان پیشگامان سینمای جدید آلمان در نظر گرفته می‌شوند و غالبا قهرمانان جاه‌طلب با رویاهای غیرممکن، افرادی با استعدادهای غیرعادی در زمینه‌های مبهم، یا افرادی در تضاد با طبیعت را نشان می‌دهند. او از 19 سالگی کار بر روی اولین فیلم خود، Herakles، را آغاز کرد و از آن زمان تاکنون آثار بسیاری ارائه داده است. فرانسوا تروفو، فیلمساز فرانسوی، او را “مهمترین کارگردان فیلم زنده” می‌‌داند و راجر ایبرت، منتقد آمریکایی، معتقد است “حتی شکست‌های او نیز دیدنی است.” هرتزوگ در سال 2009 از سوی نشریه Time به عنوان یکی از 100 فرد تاثیرگذار انتخاب شد.

سخن پایانی

بار دیگر با یکی از مقالات پلازا در زمینه انیمیشن با شما همراه شدیم. این بار به بررسی انیمیشن اوریون و تاریکی پرداختیم و با صداپیشگان آن آشنا شدیم. پس از انتشار انیمیشن، این مقاله را با بخش نظرات منتقدین و Orion and the Dark به روز رسانی خواهیم کرد. نظر شما درباره این انیمیشن چیست؟ به نظر شما کارتون اوریون و تاریکی می‌تواند نام خود را وارد فهرست بهترین انیمیشن‌های 2024 کند؟ پیشنهاد میکنیم مقاله بهترین انیمیشن‌های 2023 و مقاله انیمیشن‌های موردانتظار 2024 را از دست ندهید.  نظرات خود را با ما و دیگر خوانندگان در میان بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو