بیوگرافی سم کلفلین بازیگر محبوب و خوش پوش انگلیسی

بیوگرافی سم کلفلین بازیگر محبوب و خوش پوش انگلیسی


منبع: آرگا

1

1402/10/24

11:01


سینمای هالیوود یکی از ابر سینماهای دنیا است که تولید کننده فیلم های قوی و پرفروش بسیاری بوده و بازیگران مطرح و محبوب زیادی را نیز در خود جای داده است. یکی از آنها سم کالفلین می باشد که در ادامه به مرور بیوگرافی سم کالفلین می پردازیم.

ساموئل جورج کفلین در بیست و هفتم ماه ژوئن سال ۱۹۸۶ در ایپسوییچ در سافک انگلستان به دنیا آمده است، او از سال ۲۰۱۰ در عرصه هنر شروع به فعالیت شد. وی از بازیگران انگلیسی است که در عرصه سینما فعالیت می کند و از جمله آثار شاخص وی می توان به فیلم های دخترعموی من ریچل، عطش مبارزه:اشتغال، دزدان دریایی کارائیب:سوار بر امواج ناشناخته اشاره داشت. در این مطلب شما عزیزان را با بیوگرافی سم کلفلین آشنا خواهیم کرد.

 سم کلفلین کیست؟ آشنایی بیشتر با این بازیگر هالیوودی

بیوگرافی سم کلفلین بازیگر با استعداد و محبوب

ساموئل کلفلین با نام کامل ساموئل جورج اهل انگلیس است که با رجوع به زندگینامه وی می خوانیم که برادرهای بزرگترش «دنیل، بنجامین» و «جوزف» برادر کوچکتر وی هستند. وی از هنرپیشه های مشهور انگلیسی می باشد که به خاطر ایفای نقش در فیلم سینمایی دزدان دریایی کارائیب:سوار بر امواج ناشناخته در سطح بین المللی مطرح و مشهور گردید. از دیگر فیلم های سینمای که این هنرمند به خاطر حضور در آنها توانست مورد توجه قرار بگیرد؛ فیلم سفید برفی و شکارچی، فیلم من پیش از تو، فیلم بازی های گرسنگی و فیلم بهترین آنها است. او یکی از بازیگران سریال پیکی بلایندرز می باشد که در آن با کیلین مورفی، تام هاردی همبازی می باشد.

 سم کلفلین کیست؟ آشنایی بیشتر با این بازیگر هالیوودی

بیوگرافی سم کلفلین +عکس و آثار

مرور زندگینامه سم کلفلین از آغاز فعالیت تا موفقیت

از آرزوی فوتبالیست شدن تا بازیگری

این هنرمند زاده بیست و هفتم زوئن سال ۲۰۱۳ در ایپسوییچ سافولک بریتانیا، کودکی اش را در نورویچ نورفولک پشت سر گذاشت که پدر وی حسابدار و مادر وی دستیار آموزشی بوده است. کلافلین فارغ التحصیل فوق لیسانس رشته هنری از آکادمی موسیقی و هنر دراماتیک لندن می باشد. وی دارای اصالت انگلیسی – آمریکایی است که پدربزرگش از ریور ماساچوست بوده است.

ابتدا کلفلین می خواست فوتبالیست شود، اما شکستن مچ پایش مانع از تحقق این هدف و آرزو گردید، سپس پدر و مادرش مشوق او بودند تا در پی هنرپیشگی و بازیگر بودن برود و به این ترتیب بای شروع فعالیت هنری خود به تئاتر روی آورد. و در واقع این مقدمه ای برای بازیگر شدن و پیوستن به تلویزیون و حضور در سریال هر قلب انسانی، سریال ستون های زمین و تله فیلم یونایتد، تله فیلم آینده گمشده و به دنبال آن کسب تجربه مقابل دوربین سینما قرار گرفتن و بازی در فیلم سینمایی «دزدان دریایی کارائیب» بود. سم به واسطه ی حضور موفق خود و درخشش در این اثر سینمایی و دیگر آثار سینما همچون پایان سفر، آرام ها، سفید برفی و شکارچی، دخترعموی من ریچل برای چند مرتبه کاندیدای جایزه های معتبر گردید و دریافت کننده جایزه گلامور در کتگوری مرد سال گردید.

زندگینامه سم کلفلین بازیگر مستعد انگلیسی

مرور زندگینامه سم کلفلین از آغاز فعالیت تا موفقیت

استارت کار به صورت جدی و حرفه ای

شروع فعالیت هنری او به صورت جدی و حرفه ای در ۲۰۱۰ و با ایفای نقش ریچارد کینگزبریج در مینی سریالی به اسم «ستون های زمین» رقم خورد. وی در تله فیلمی پسا آخرالزمانی به اسم آینده گمشده در ۲۰۱۰ بازی کرد و به خاطر بازی خوبش در مینی سریال قلب هر انسانی توانست جایزه بفتا را از آن خود کند.

از دیگر نقش آفرینی های موفق و شاخص او بازی در فیلم سینمایی یونایتد با نقش دانکن ادواردز یک چهره فوتبالی است. این اثر به سقوط هواپیمای تاسف انگیز و تلخ فرودگاه مونیخ در سال ۱۹۵۸ می پردازد که در آن ۸ فوتبالیست و ۳ پرسنل تیم منچستریونایتد از دنیا رفتند.

کلفلین با بازی در فیلم سینمایی دزدان دریایی کارائیب توانست تاثیر مهمی در کار خود بگذارد. او همچنین به خاطر بازی در فیلم سینمایی دزدان دریایی کارائیب: سوار بر امواج ناشناخته در ۲۰۱۲ کاندیدای جایزه امپایر در قسمت برترین هنرپیشه مرد گردید. در ۲۰۱۲ او منتخب لیست بازیگران فیلم های سینمایی شکارچی و سفید برفی شد. و اما در ۲۰۱۲ کاندیدای جایزه انتخاب نوجوانان گردید. او سپس پیشنهادهای کاری خوب و قوی را دریافت نمود. تصویرسازی منحصر به فرد سم کلفلین از اودیر در سری فیلم های بازی های گرسنگی موجب جلب توجه و تحسین گردیده و وی قسمتی از هنرپیشه های مکمل بود که در این اثر با بازیگرانی همچون لیام همسورث، جنیفر لارنس، وودی هارلسون، جاش هاچرسون همبازی بود.

پس از این درخشش ها او تجربه های بازیگری در دیگر فیلم های خوب سینما را دریافت کرده و با بازی سطح بالای خود توانست حسابی مورد توجه قرار گرفته و افتخاراتی کسب کند. سم کلفلین در فیلم سینمایی انیمیشینی کفش قرمز و هفت کوتوله در ژانر فانتزی صداپیشه نقش مرلین بود. همچنین در ۲۰۲۰ در فیلم سینمایی عشق تکرار عروسی در ژانر کمدی رمانتیک و در نقش جک مقابل دوربین رفت که بازسازی فیلم Plan de Table محصول فرانسه در ۲۰۱۲ بوده و او در این فیلم با النور تاملینسون و اولیویا مان همبازی بود.

آشنایی با بیوگرافی سم کلفلین هنرپیشه سینما و تلویزیون

افتخارات و دستاوردها

کلفلین تا حال حاضر موفق شده کاندیدای جایزه و دستاوردهای بسیاری گردد، ۲ کاندیدایی جایزه امپایر در سال های ۲۰۱۲ – ۲۰۱۴، ۳ کاندیدایی جایزه برگزیده نوجوانان در سال های ۲۰۱۲ – ۲۰۱۴ – ۲۰۱۶، و نامزدی جایزه فیلم و تلویزیون mtv در ۲۰۱۷ گردید. در ۲۰۱۴ نیز موفق به دریافت جایزه گلامور به خاطر مرد سال گردید.

نگاهی به زندگی شخصی و هنری سم کلفلین

آشنایی با بیوگرافی سم کلفلین

نگاهی به زندگی سم کلفلین از دو بعد شخصی و حرفه ای

زندگی شخصی و ازدواج

سم در ۲۰۱۱ با همسرش لارا هادوک آشنا شد و در ۲۰۱۳ با وی ازدواج نمود که حاصل آن دو فرزند دختر و پسر بود که البته در نهایت این زوج از یکدیگر در ۲۰۱۹ جدا گردیدند.

زندگینامه سم کلفلین بازیگر مطرح انگلیسی

نگاهی به زندگی شخصی و هنری سم کلفلین

معرفی آثار

در بیوگرافی سم کلفلین می خوانید که او در طی دوره کاری خویش نقش های مهم و خوبی را در عرصه سینما و تلویزیون را برعهده داشته و بازی کرده که از جمله آنها می توان به فیلم سفید برفی و شکارچی، دزدان دریایی کارائیب، باشگاه شورش، آینده گمشده، هر قلب انسانی، بازی های گرسنگی اشاره داشت.  در ادامه به معرفی آثار این هنرمند می پردازیم.

مرور زندگینامه سم کلفلین از آغاز فعالیت تا موفقیت

سینما

  • فیلم سینمایی دزدان دریایی کارائیب: سوار بر امواج ناشناخته در سال ۲۰۱۱
  • فیلم سینمایی سفید برفی و شکارچی در سال ۲۰۱۲
  • فیلم سینمایی بازی های گرسنگی : اشتغال در سال ۲۰۱۳
  • فیلم سینمایی ساکت ها در سال ۲۰۱۴
  • فیلم سینمایی باشگاه شورش
  • فیلم سینمایی با عشق رزی در سال ۲۰۱۴
  • فیلم سینمایی بازی های گرسنگی : زاغ مقلد – قسمت اول در سال ۲۰۱۴
  • فیلم سینمایی بازی های گرسنگی زاغ مقلد قسمت دوم در سال ۲۰۱۵
  • فیلم سینمایی شکارچی در سال ۲۰۱۶
  • فیلم سینمایی من پیش از تو در سال ۲۰۱۶
  • فیلم سینمایی بهترین آن ها در سال ۲۰۱۶
  • فیلم سینمایی دخترعموی من ریچل در سال ۲۰۱۷
  • فیلم سینمایی پایان سفر در سال ۲۰۱۷
  • فیلم سینمایی شناور در سال ۲۰۱۸
  • فیلم سینمایی بلبل در سال ۲۰۱۸
  • فیلم سینمایی فرشتگان چارلی در سال ۲۰۱۹
  • فیلم سینمایی انولا هولمز در سال ۲۰۲۰
  • فیلم سینمایی هر نفسی که می کشی در سال ۲۰۲۱

تلویزیون

  • سریال ستون های زمین در سال ۲۰۱۰
  • سریال آینده از دست رفته در سال ۲۰۱۰
  • سریال قلب هر انسان در سال ۲۰۱۰
  • سریال یونایتد در سال ۲۰۱۱
  • سریال گرمای سفید در سال ۲۰۱۲
  • سریال مری و مارتا در سال ۲۰۱۳
  • سریال پیکی بلایندرز در سال ۲۰۱۹

زندگینامه سم کلفلین بازیگر معروف انگلیسی

نگاهی به زندگی شخصی و هنری سم کلفلین

بیوگرافی سم کلفلین +عکس و آثار

آشنایی با بیوگرافی سم کلفلین

در مطلبی که با همراهی شما و ما به پایان رسید بیوگرافی سم کلفلین مرور شد، همانطور که در زندگینامه این هنرمند مطالعه کردید او یکی از بازیگران انگلیسی با اصالت انگلیسی آمریکایی می باشد که با بازی خوبش حسابی مورد توجه قرار گرفته و عملکرد خوبی از خود را به نمایش کشیده و در نتیجه جوایز و افتخارات زیادی را نیز کسب کرده است. همچنین به مرور زندگی او از بعد شخصی و ازدواج ناموفق پرداختیم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو