بایدن تلفن نتانیاهو را قطع کرد

منبع: ساعد نیوز

1

1402/10/25

10:22


ساعدنیوز: آخرین گفت‌وگوی تلفنی «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا و «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی به تاریخ 23 دسامبر 2023 (دوم دی ماه) بر می‌گردد.

بایدن تلفن نتانیاهو را قطع کرد

به گزارش پایگاه خبری - تحلیلی ساعدنیوز به نقل از همشهری آنلاین، آکسیوس اضافه کرد در این گفت‌وگوی تلفنی بایدن تلفن را به روی صورت نتانیاهو قطع کرده و به تماس با نخست وزیر اسرائیل پایان داد.

در سایه تنش میان آمریکا و رژیم صهیونیستی درباره جنگ غزه، اختلافات در کابینه نتانیاهو نیز در حال افزایش است.

رسانه‌های عبری بامداد یکشنبه از قهر کردن «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی و شرکت نکردن در جلسه کابینه جنگ این رژیم خبر دادند.

شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی در این‌باره گزارش داد که در صدمین روز جنگ غزه، محافظان امنیتی «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم از ورود مدیر ستاد وزارت جنگ این رژیم به جلسه کابینه جنگ جلوگیری کردند.

بر اساس این گزارش، گالانت نیز خطاب به نتانیاهو گفت که «تو در حال دخالت در کار من هستی» و جلسه کابینه جنگ رژیم صهیونیستی را ترک کرد.

از سوی دیگر «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ و وزیر خارجه سابق رژیم صهیونیستی گفت که کابینه کنونی توانایی رهبری مردم را ندارد و باید کابینه جدیدی تشکیل شود.

لیبرمن که رئیس حزب اسرائیل بیتنا بوده، اضافه کرد: «خودداری گالانت (وزیر جنگ) از حضور در کابینه جنگ، شرایط سطح پایینی است که قبلا هرگز با آن مواجه نشده بودیم».

رژیم اشغالگر بعد از گذشت 100 روز از تجاوز به نوار غزه، عامدانه محله‌های مسکونی و مردم فلسطین را هدف قرار داده است.

ارتش اسرائیل از هفتم ماه اکتبر حملات ویرانگری را علیه نوار غزه آغاز کرده که منجر به ویرانی بسیاری از زیرساخت‌های این منطقه بخصوص زیرساخت‌های بهداشتی غزه شده است.

اکثر مردم غزه به دنبال ویرانی خانه‌هایشان در این حملات آواره شده‌اند و در بیمارستان‌ها، مدارس و چادرها سکونت دارند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو