رئیس سازمان سینمایی به صورت رسمی پردیس سینمایی کوثر را افتتاح کرد

منبع: فیگار

2

1402/10/25

16:58


پردیس سینمایی کوثر ، روز گذشته در منطقه 9 تهران با حضور رسمی «محمد خزاعی»، رییس سازمان سینمایی ایران، به صورت رسمی افتتاح شد.

رئیس سازمان سینمایی به صورت رسمی پردیس سینمایی کوثر را افتتاح کرد

پردیس سینمایی کوثر ، روز گذشته در منطقه 9 تهران با حضور رسمی «محمد خزاعی»، رییس سازمان سینمایی ایران، به صورت رسمی افتتاح شد.

پردیس کوثر ، در عصر روز شنبه 23 دی ماه، با حضور «محمد خزاعی»، رئیس سازمان سینمایی ایران، «هاشم میرزاخانی»، مدیرعامل موسسه سینماشهر، «یزدان عشیری»، مشاور رئیس سازمان و مدیرکل روابط عمومی سازمان، «علیرضا اسماعیلی»، مدیرکل حوزه ریاست سازمان و «مرتضی شایسته»، تهیه‌کننده و رئیس کانون پخش‌کنندگان فیلم سینمای ایران و جمعی از علاقه‌مندان سینما افتتاح شد.

 


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


پردیس سینمایی کوثر افتتاح شد

در این مراسم، «محمد خزاعی» رئیس سازمان سینمایی اظهار داشت:

توسعه مکان‌های فرهنگی، به‌ویژه سینماها، یکی از برنامه‌های جدی و راهبردی سازمان سینمایی است.

او از همکاری شهرداری، حوزه هنری و نهادهای دیگر و به‌ویژه بخش خصوصی که در جریان فراگیر سینماسازی در کشور همراهی می‌کنند، تشکر کرد و افزود:

سینمای کوثر هشتادمین سالن سینمایی استان تهران است و تاکنون تعداد سالن‌های سینمایی در کشور به 822 سالن رسیده است. در حال حاضر، در کل استان تهران 87 سینما با 277 سالن وجود دارد.

«محمد خزاعی» از برنامه‌های سازمان سینمایی برای توسعه زیرساخت‌های سینمایی و سالن‌های سینما گفت:

بر اساس گزارش موسسه سینماشهر، تا پایان سال، 23 سالن مجتمع‌های فرهنگی-هنری در سراسر کشور به بهره‌برداری خواهند رسید. همچنین در راستای توسعه سالن‌های سینمایی، بیش از 200 سالن با همکاری بخش خصوصی، شهرداری، حوزه هنری و مراکز دیگر در دوره حکومت فعلی افتتاح شده‌اند. سازمان سینمایی با توجه به نهضت سینماسازی در این دوره، توسعه زیرساخت‌ها و ساخت سینما در مناطق کم برخوردار را هدف قرار داده است و یکی از سیاست‌های ما در ۲ سال گذشته، گسترش ظرفیت‌های فرهنگی و سینمایی بر اساس عدالت فرهنگی و امکان دسترسی و استفاده برای همردم در سرتاسر کشور بوده است.

پردیس سینمایی کوثر

این پردیس سینمایی، در استان تهران واقع شده و هشتادمین سالن سینمایی در این استان است. با افتتاح این پردیس سینمایی، تعداد سالن‌های سینمایی در کشور به 822 عدد می‌رسد. این پردیس سینمایی جزء تلاش‌های سازمان سینمایی برای توسعه زیرساخت‌های سینمایی و فرهنگی محسوب می‌شود.

به طور کلی، سازمان سینمایی در دوره حکومت فعلی، در توسعه زیرساخت‌ها و ساخت سینما در مناطق کم برخوردار تلاش کرده است. افتتاح سالن‌های سینمایی در این مناطق و توسعه ظرفیت‌های فرهنگی و سینمایی با هدف ایجاد عدالت فرهنگی و دسترسی آسانتر مردم به فرهنگ و هنر، از سیاست‌های سازمان سینمایی در دوره اخیر بوده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌‌ی تأسیس پردیس سینمایی کوثر چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار در میان بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو