آگهی/تاثیر فیشیال بر جای جوش، 4 دلیل برای فیشال صورت

2

1402/10/26

10:20


در سال­های اخیر افراد زیادی علاقه­مند به انجام فیشال ماهانه بر پوست صورت خود شده­اند، این موضوع منجر به افزایش زیبایی، جوانی و شادابی پوست اشخاص شده و از به وجود آمدن چین و چروک­های اضافی یا لک­ها بر صورت آنها جلوگیری کرده است. یکی از فواید فیشال ماهانه یا فصلی کاهش میزان جوش و آکنه یا از بین بردن جای جوش و لک است. به همین خاطر ما تصمیم گرفتیم در این مطلب به مواردی همچون علت به وجود آمدن آکنه یا جوش و تاثیر فیشیال بر کاهش آکنه به صورت مفصل بپردازیم.

آگهی/تاثیر فیشیال بر جای جوش، 4 دلیل برای فیشال صورت

 

فیشیال چه تاثیری بر آکنه و جوش دارد؟

بد نیست بدانید به طور معمول پوست­های چرب به دلیل افزایش میزان فعالیت غدد چربی خود مستعد آکنه و جوش بیشتری هستند، به همین منظور افرادی که پوست­هایی چرب دارند، دائما درگیر مشکلاتی همچون آکنه هستند. این موضوع منجر شده بسیاری از متخصصین پوست روش­های خانگی و کلینیکی خاصی را به این افراد برای کاهش میزان چربی پوست پیشنهاد دهند، یکی از این روش­ها انجام فیشیال مخصوص پوست­های چرب است. به صورت کلی مراقبت از پوست، توجه به تغذیه و کاهش استرس می­تواند منجر به از بین بردن چربی موجود بر پوست شود. اما فیشال مخصوص پوست چرب دقیقا چه نوع فیشالی است و چه تاثیراتی بر کاهش آکنه و جوش پوست دارد؟ در ادامه به این موارد می­پردازیم.

فیشال مخصوص پوست­های مستعد آکنه

تاثیر فیشیال بر جای جوش

در ابتدا باید به این موضوع که پوست­های نرمال یا خشک هم مستعد جوش هستند، توجه داشته باشید اما میزان جوش و آکنه­ای که فردی با پوست چرب با آن مواجه می­شود با انواع دیگر پوست­ها تفاوت دارد. پس قبل از اینکه صرفا بخاطر یک الی دو جوش تصور کنید پوست چربی دارید، بهتر است با نوع پوست خود آشنا شوید.

هنگامی که پوست خود را شناسایی کنید بهتر می­توانید با توجه به نوع آن مراقبت­های مورد نیاز را انجام دهید. همچنین مراحل انجام فیشال مخصوص پوست­های چرب تفاوت چندانی با انوع دیگر ندارد، اما نوع موادی که در فیشال مخصوص پوست­های چرب استفاده می­شود، متفاوت است. در واقع شوینده و دیگر محصولات، متناسب با نوع پوست توسط متخصص مورد استفاده قرار می­گیرند. از جمله مراحل فیشال مخصوص پوست چرب می­توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • پاکسازی صورت، در این مرحله متناسب با نوع پوست از شوینده مخصوص برای پاکسازی بهره برده می­شود.
  • استفاده از دستگاه بخور، پس از پاکسازی متخصص از دستگاه بخور گرم برای باز کردن منافذ پوست بهره می­برد.
  • مرحله بعدی لایه برداری عمقی پوست است. در این مرحله پوست­های مرده، جوش­های سرسفید و سرسیاه از روی پوست برداشته می­شوند.
  • ماساژ به کمک دستگاه­های مخصوص، این مرحله یکی از لذت بخش­ترین مراحل است و منجر به افزایش آرامش مراجعه کننده می­شود.
  • استفاده از ماسک مناسب پوست­های چرب، به کمک این ماسک آبرسانی پوست به صورت کامل انجام می­گردد و از دهیراته شدن پوست جلوگیری می­شود.
  • مرحله آخر، استفاده از تونر و کرم­های مناسب برای محافظت پوست از جوش زدن است.

افرادی که پوست­های چرب دارند پس از چندین ماه متوجه تاثیر فیشیال بر کاهش آکنه و جوش می­شوند، به همین خاطر اگر روش­های مختلفی را برای کاهش جوش و آکنه یا از بین بردن جای لک حاصل از آنها امتحان کرده­اید اما همچنان تاثیری ندیده­اید، حتما به فکر استفاده از فیشال ماهانه باشید.

فواید فیشال ماهانه برای پوست­های چرب

انجام فیشال به صورت ماهانه فواید زیادی برای پوست­های چرب دارد که در ادامه مفصلا آنها را بررسی می­کنیم. به طور کلی انجام فیشال باعث حذف چربی­های اضافی موجود بر پوست، از بین بردن آلودگی­های پوستی، کاهش میزان آکنه و جوش­های سرسفید و سرسیاه، افزایش کلاژن­سازی پوست می­شود. البته مزایای فیشال به همینجا ختم نمی­شود بلکه انجام مستمر آن باعث جلوگیری از پیری زودرس، کاهش چین و چروک و از بین بردن افتادگی پوست هم می­گردد.

جوانسازی پوست

تفاوتی ندارد پوست شما جزء کدام دسته از انواع مختلف پوست قرار دارد، فیشال ماهانه منجر به افزایش کلاژن سازی و خونرسانی می­شود، افزایش خون­رسانی پوست باعث کاهش چین و چروک­های سطحی شده و در نهایت جوانسازی پوست یا کاهش روند پیری پوست رخ می­دهد. انجام خون‌رسانی مستمر به پوست باعث افزایش درخشندگی، نرمی، شادابی و یک نواختی رنگ پوست می­گردد.

افزایش آرامش روحی فرد و باز شدن ماهیچه­های گرفته صورت

انجام یک ساعت فیشال ماهانه در محیطی آرام باعث افزایش شادابی و آرامش ماهیچه­های صورت و ذهن می­شود. زمانی که پوست صورت با دستگاه­های مخصوص ماساژ داده می­شود، ماهیچه ریلکس شده و هرگونه گرفتگی در ناحیه صورت از بین می­رود.

این موضوع باعث بهبود فرم صورت، کاهش چین و چروک و غبغب می­شود. علاوه بر این فیشال ماهانه می­تواند جای اسکار، آکنه و جوش را کمرنگ کند که این منجر به افزایش اعتماد به نفس و عزت نفس فرد می­گردد.

از بین بردن جای جوش و آکنه

پیشنهاد می­شود هر 28 روز یک بار فیشال انجام دهید، این موضوع برای افرادی که پوست چرب دارند، بیش از انواع دیگر پوست مهم است. زیرا در درازمدت باعث از بین رفتن جای جوش و لک می­شود. در واقع با انجام فیشال گردش خون زیر پوست افزایش می­یابد و این موضوع باعث به وجود آمدن سلول‌های جدید پوست می­گردد.

در کل فیشال باعث تحریک پوست و ترمیم سلول‌های پوستی آسیب دیده می­شود. بنابراین لایه­های قدیمی فعال­تر شده و شروع به خلق سلول­های جدید پوستی می­کنند، این تاثیر فیشیال بر کاهش آکنه و جوش منجر به از بین بردن جای لک هم می­شود.

پاکسازی عمقی پوست و از بین بردن چربی اضافی پوست

بد نیست بدانید آلودگی­های موجود در هوا بر پوست نشسته و باعث کثیفی آن می­شوند، به همین علت میزان چربی موجود بر پوست افزایش می­یابد. فیشال ماهانه در کلینیک باعث پاکسازی عمیق پوست می­شود و بدین ترتیب میزان چربی موجود بر پوست را کاهش می­دهد.

به این ترتیب باکتری­های مضر پوست کاهش یافته و این موضوع منجر به داشتن پوستی سالم و درخشان می­شود. همچنین پاکسازی عمیق پوست باعث کاهش چربی­ در درازمدت می­شود، به همین علت متخصصین پوست انجام ماهانه پاکسازی پوست را توصیه می­کنند.

پوست­های چرب هر چند وقت یک بار باید فیشال انجام دهند؟

نتیجه فیشیال

به صورت کلی توصیه می­شود در بین بازده زمانی 4 الی 6 هفته­ای فیشال انجام دهید اما حالت ایده آل برای فیشال هر 4 هفته یک بار است. مخصوصا اگر پوست چربی دارید و به دنبال از بین بردن جای آکنه و لک­های پوستی هستید حتما این کار را انجام دهید.

ممکن است با خود تصور کنید آیا پس از یک جلسه فیشال به نتیجه مدنظرم و کاهش چربی­های صورت می­رسم؟ در پاسخ به این سوال باید گفت خیر، اغلب مراجعین پس از گذشت شش جلسه یا شش ماه با کاهش میزان چربی پوست یا از بین بردن جای جوش خود مواجه شده­اند. پس حتما قبل از شروع فیشال ماهانه این روش را راهی مطمئن برای مراقبت از زیبایی و سلامت پوست خود بدانید و سپس با یک متخصص حرفه­ای شروع کنید.

جمع بندی

ما در این مطلب به کلیه مراحل انجام فیشال برای پوست­های چرب و فوایدی که انجام ماهانه آن برای از بین بردن جای اسکار و لک دارد، پرداختیم. در صورتی که سوالی در رابطه با تاثیر فیشیال بر کاهش آکنه و جوش دارید حتما با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو