خبر خوب از ورود سامانه بارشی جدید به کشور از 27 دی ماه!!!(هواشناسی)

خبر خوب از ورود سامانه بارشی جدید به کشور از 27 دی ماه!!!(هواشناسی)


1

1402/10/26

18:05


خبر خوب از ورود سامانه بارشی جدید به کشور از 27 دی ماه!!!(هواشناسی)

پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

  اخبار هواشناسی توصیه کرده مردم حتما نکات ایمنی را رعایت کند تا این سامانه بارشی خسارت جانی و مالی نداشته باشد. اخبار هواشناسی آخر هفته کشور رو به بارش شدید باران قرار دارد و مردم حتما از رودخانه ها فاصله بگیرند. اخبار هواشناسی احتمال طغیان روخانه ها را نیز داده است. اخبار هواشناسی را حتما دنبال کنید. اخبار هواشناسی روز های آینده را در ادامه می‌خوانید.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش برف و باران در مناطق مختلف کشور، ورود سامانه بارشی از جنوب غرب کشور همچنین یخبندان در برخی استان‌ها خبر داد.

صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد:امروز (۲۶ دی) در برخی مناطق جنوب و جنوب غرب بارش پراکنده باران و در ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی و زاگرس مرکزی بارش پراکنده برف رخ می‌دهد همچنین از بعد از ظهر امروز با ورود سامانه بارشی از جنوب غرب کشور در بوشهر و برخی مناطق واقع در خوزستان و جنوب و غرب فارس بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد انتظار می‌رود.   

وی ادامه داد: سه‌شنبه (۲۷ دی) با تقویت سامانه بارشی در خوزستان، بوشهر، فارس، نیمه‌غربی و شمالی هرمزگان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، نیمه‌جنوبی اصفهان، کرمان، یزد و برخی مناطق خراسان جنوبی و نیمه‌شمالی سیستان و بلوچستان بارش باران و برف پیش‌بینی می‌شود. این بارش‌ها در فارس و بوشهر شدت بیشتری خواهد داشت.   

هواشناسی

به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا چهارشنبه(۲۸ دی) در مناطقی از کرمان، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، یزد و هرمزگان بارش باران و برف رخ می‌دهد. پنجشنبه (۲۹ دی) در جنوب سیستان و بلوچستان و از اواخر وقت پنجشنبه و طی روز جمعه (۳۰ دی) در برخی مناطق استان‌های ساحلی دریای خزر بارش پیش‌بینی می‌شود و در سایر مناطق کشور جوی آرام حاکم خواهد بود. 

وی افزود: امروز صبح در استان‌های واقع در غرب، مرکز و دامنه‌های جنوبی البرز در زنجان، قزوین، البرز، تهران و سمنان یخبندان رخ می‌دهد. از سه‌شنبه (۲۷ دی) تا آخر هفته افزایش آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت نیمه‌شمالی کشور دور از انتظار نیست. 

ضیاییان گفت: از بعد از ظهر پنجشنبه و طی روز جمعه در نوار شرقی و برخی مناطق جنوب شرق کشور به‌ویژه منطقه زابل وزش باد نسبتا شدید تا شدید و در برخی مناطق خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود. 

وی ادامه داد: امروز شمال خلیج فارس، سه‌شنبه و چهارشنبه خلیج فارس، پنج‌شنبه خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان و جمعه دریای عمان و تنگه هرمز مواج خواهد بود.

ضیاییان همچنین گفت: بررسی داده‌های سازمان هواشناسی کشور نشان می‌دهد که طی سال‌های اخیر عمدتا به علت کم بارشی و افزایش دمای فصل زمستان، امواج سرمایی قابل ملاحظه‌ای را در کشور شاهد نبودیم لذا موج سرمای اخیر در برخی از نقاط ۱۱ استان کشور، کاهش دمای کم سابقه‌ای را در بازه حدودا ۱۰ ساله ایجاد کرد البته معمولا برای بررسی و محاسبه رکوردهای آماری دوره بلند مدت ۳۰ ساله متداول است.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا افزود: ایستگاه‌های «درمیان و زهان» در خراسان جنوبی، «چادگان» در اصفهان، «قروه» در کردستان و «ایلبگی» در چهارمحال و بختیاری با ثبت دماهایی بین ۱۳- تا ۲۹- درجه، سردترین دما و یخبندان را طی گذر این موج تا کنون ثبت کرده‌اند.

هواشناسی

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۲۷ دی )قسمتی ابری و غبارمحلی به‌تدریج ابری و گاهی وزش باد ملایم و اواخر وقت غبارآلود با حداقل دمای صفر و حداکثر دمای ۸ و روز چهارشنبه ( ۲۸ دی‌ ) صاف تا قسمتی ابری همراه با غبار محلی و گاهی وزش باد ملایم با حداقل دمای صفر و حداکثر دمای ۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. 

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز و فردا( ۲۶ و ۲۷ دی) بندرعباس با دمای ۲۳ و ۲۲ درجه سانتیگراد گرمترین و قزوین بادمای ۱۰- و زنجان و شهر کرد با دمای ۸- درجه سانتیگراد سردترین مرکز استان کشور هستند.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تاکید کرد: این بارندگی‌ها می‌توانند در محورهای مواصلاتی که بین استان‌های اردبیل، گیلان، شمال آذربایجان شرقی، جنوب غرب استان آذربایجان غربی قرار دارند مشکلاتی از جمله اختلال در ناوگان حمل و نقل عمومی، کاهش دید، بهمن، کولاک برف، انسداد محورهای مواصلاتی به‌ویژه در مناطق سردسیر و اختلال در انتقال نهاده‌های انرژی از جمله برق و گاز ایجاد کنند. در این بین مناطق جنوب غرب استان آذربایجان غربی و شمال غرب کردستان بارش‌ برف شدیدتر و سنگین‌تری را تجربه خواهند کرد بنابراین مردم برای عبور از این مناطق باید تجهیزات کافی همچون زنجیر چرخ به همراه داشته باشند. محورهای مواصلاتی واقع در البرز مرکزی نیز شاهد بارش برف و باران و مخاطرات ناشی از آن پدیده خواهند بود، هر چند که وخامت اوضاع به اندازه دیگر مناطق نیست اما همچنان باید مردم نکات ایمنی را در این مناطق رعایت کنند.

هواشناسی

ضیاییان ادامه داد: این سامانه بارشی روز یکشنبه از کشور خارج می‌شود و روز دوشنبه (۲۵ دی) بارش‌های پراکنده‌ای را در برخی استان‌ها شاهد خواهیم بود اما عمده استان‌ها بدون بارش خواهند بود. این وضعیت جوی تا اواخر هفته ادامه دارد. روزهای پایانی هفته استان‌های ساحلی دریای خزر بارش باران خواهند داشت.

ضیاییان در پایان درباره وضعیت ارتفاعات نیز اظهار کرد: کوهنوردی در رشته‌کوه البرز، البرز مرکزی، شمال استان تهران و استان البرز با مخاطراتی همراه خواهد بود بنابراین کوهنوردان از صعود به این ارتفاعات بپرهیزند. در صورت کوهنوردی نیز تجهیزات کافی به همراه داشته باشند و نکات ایمنی را رعایت کنند./رکنا

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو