سفید کردن آرنج؛ دلایل تیره شدن آرنج و 17 روش سفید کردن این ناحیه

منبع: روزانه

1

1402/10/27

14:28


تیره بودن آرنج، مشکلی است که بیشتر افراد با آن مواجه هستند و به دنبال روشی برای رفع سریع آن می گردند. اما برای رفع تیرگی های آرنج، باید چه …

تیره بودن آرنج، مشکلی است که بیشتر افراد با آن مواجه هستند و به دنبال روشی برای رفع سریع آن می گردند. اما برای رفع تیرگی های آرنج، باید چه کاری انجام داد؟ چگونه می توان از این تیرگی ها که زیبایی پوست را به چالش کشیده و اجازه نمی دهند که فرد بتواند به راحتی از لباس های آستین کوتاه در مراسم های مختلف استفاده کند، خلاص شد؟ در این مقاله قصد داریم تا به تمامی روش های سفید کردن آرنج بپردازیم و آن ها را به طور کامل توضیح دهیم تا بتوانید به راحتی در خانه و با استفاده از مواد طبیعی، این تیرگی ها را از بین ببرید. با ما همراه باشید. 

دلایل تیرگی پوست آرنج

اگر احساس کردید که رنگ پوستتان در نواحی مختلفی چون آرنج، زانو و قوزک پا، نسبت به نقاط دیگر، تیره تر شده است، اصلاً نگران نباشید؛ زیرا اتفاق خطرناکی نیفتاده است و فقط ترشح ملانین در آن نواحی، بیش از حد معمول است. در واقع تجمع رنگدانه های هیپرپیگمانتاسیون، سبب تیره شدن آن نواحی شده است. تیرگی بعضی از قسمت‌ های بدن، اتفاقی کاملاً رایج است که ممکن است تعداد زیادی از افراد، بار ها در طول عمر خود، آن را تجربه کنند ولی جای نگرانی ندارد؛ زیرا این امر کاملاً بی خطر است و افراد تنها به قصد زیبایی و سفید شدن، برای رفع تیرگی آرنج و زانوی خود اقدام می‌کنند.

تیرگی پوست آرنج، ممکن است به دلایل مختلفی چون مشکلات پوستی مانند اگزما یا پسوریازیس، مصرف برخی از دارو ها مانند قرص ضد بارداری، کک و مک، کبودی یا التهاب ناشی از آسیب های قبلی، لکه های پیری یا کبدی، تجمع سلول های مرده در سطح پوست و قرار گرفتن در معرض تابش نور خورشید ایجاد شوند.

سفید کردن آرنج؛ دلایل تیره شدن آرنج و 17 روش سفید کردن این ناحیه

روش های سفید کردن آرنج

در صورت مشاهده تیرگی آرنج، می توانید از روش های مختلفی برای درمان آن اقدام کنید. برخی از روش ها مانند استفاده از جوش شیرین، روغن زیتون، سرکه سیب و… ساده و خانگی هستند و تاثیرات فوق العاده ای دارند. این روش ها به استفاده روزانه و مداوم نیاز دارند. برای گرفتن نتیجه سریع تر می توانید از روش های دیگری چون لیزر و دارو های بدون نسخه نیز استفاده کنید. در ادامه هر کدام از این روش های گفته شده را به صورت مختصر توضیح خواهیم داد. 

جوش شیرین

جوش شیرین، یکی از موثرترین و بهترین موادی است که می‌ توان از آن برای رفع تیرگی های آرنج استفاده کرد. بی شک همه افراد با جوش شیرین آشنا هستند، اما گمان می کنند که فقط می توان از آن در کیک پزی و درست کردن شیرینی استفاده کرد؛ در حالی که این محصول خواص شگفت انگیزی دیگری برای پوست و از بین بردن سیاهی های آرنج نیز دارد.

در واقع جوش شیرین، با لایه برداری و از بین بردن سلول های مرده سطح پوست، تیرگی های روی آرنج را برطرف می سازد. برای سفید کردن آرنج با جوش شیرین، می بایست دو قاشق غذاخوری از جوش شیرین را با یک قاشق آب، مخلوط کرده و آن را به شکل خمیری درآورید.

سپس مقداری از آن را برداشته و روی نقاط تیره رنگ پوست آرنج به صورت دورانی، ماساژ دهید و پنج تا ده دقیقه صبر کنید تا به صورت کامل، روی پوست خشک شود و سپس با آب ولرم، آرنج خود را شست و شو دهید. از ماسک جوش شیرین می توانید به عنوان کرم برطرف کننده سیاهی آرنج به صورت روزانه استفاده کنید تا به نتیجه دلخواه برسید.

مطلب مشابه: روتین پوست چرب؛ بهترین روش نگهداری و رسیدگی پوست های چرب

سفید کردن آرنج؛ دلایل تیره شدن آرنج و 17 روش سفید کردن این ناحیه

ماست و سرکه سیب

ماست و سرکه سیب از دیگر مواد طبیعی موجود هستند که می‌توانند در رفع تیرگی های آرنج، نقش موثری داشته باشند. ماست به دلیل دارا بودن اسید لاکتیک و ویتامین هایی چون ویتامین B5 و ویتامین B12 برای رفع زبری و خشکی پوست آرنج، بسیار مناسب است.

سرکه سیب نیز ماده ای غنی از اسید استیک است. حال تصور کنید ماست با داشتن این همه خواص شگفت انگیز در کنار سرکه سیب چگونه می تواند به رفع تیرگی های آرنج، کمک کند! برای ساخت این ترکیب باید یک قاشق غذاخوری سرکه سیب را با یک قاشق غذاخوری ماست مخلوط کرده و آن را به شکل خمیری درآورید. سپس مقداری از آن را برداشته و روی نقاط تیره رنگ آرنج بمالید. ۱۵ تا ۲۰ دقیقه صبر کنید و اجازه دهید تا خمیر روی پوست خشک شود و بعد آن را با آب گرم بشویید.

به جرات می توان گفت که این ماسک مانند یک کرم سفید کننده قوی، برای رفع تیرگی های آرنج عمل می کند. اگر از ماسک ماست و سرکه سیب، یک روز در میان، به صورت مداوم استفاده کنید، خیلی زود شاهد از بین رفتن سیاهی روی آرنج خود خواهید بود.

چای سبز

چای سبز یک روشن کننده و آنتی اکسیدان طبیعی است. ترکیب اصلی چای سبز، اپی گالوکاتچین گالات یا EGGG است که خاصیت روشن کنندگی به آن می بخشد. طبق مطالعات و تحقیقاتی که در سال 2015 روی چای سبز انجام گرفت، مشخص شد که اپی گالو کاتچین گالات از تجمع ملانین جلوگیری کرده و با مهار تیروزیناز که آنزیمی مورد نیاز برای ساخت ملانین است، می تواند روشی موثر برای از بین بردن تیرگی های آرنج محسوب شود.

برای استفاده از چای سبز به منظور سفید کردن آرنج، مقداری از چای را در یک لیوان آب جوش ریخته و بعد از دم کشیدن، اجازه دهید تا کاملا خنک شود. سپس یک تکه پنبه را برداشته و به چای آغشته کنید و آن را روی پوست آرنج، بکشید و اجازه دهید تا به صورت کامل خشک شود. برای گرفتن نتیجه مطلوب، بهتر است این کار را تا دو بار در روز، تکرار کنید.

جو دو سر

اگر به دنبال محصولی طبیعی برای رفع سریع تیرگی های آرنج خود هستید، به هیچ عنوان از خواص بی‌نظیر جو دو سر غافل نشوید. این محصول یک لایه بردار بسیار قوی است که به راحتی سلول های مرده را از سطح پوست، پاکسازی می کند و در کنار رفع تیرگی آرنج، پوست را صاف و روشن می سازد.

جو دو سر، خواص مرطوب کنندگی بالایی نیز دارد که با تکیه بر این خواص، پوست آرنج را نرم کرده و خشکی آن را از بین می برد. برای از بین بردن تیرگی های آرنج به وسیله جو دو سر و سفید کردن آن، باید کمی نمک و یک قاشق آب لیموی تازه را به یک قاشق جو دو سر، اضافه کنید.

سپس آن را مخلوط کرده تا ترکیبی صاف و یکدست حاصل شود. بعد از آماده شدن، مقداری از آن را برداشته و به صورت دایره ای روی نواحی تیره رنگ پوست آرنج بمالید و اجازه دهید 10 تا 15 دقیقه روی پوست بماند و در نهایت آن را با آب ولرم بشویید. بهتر است این کار حداقل سه تا چهار بار در هفته انجام شود تا بتوانید به نتیجه دلخواه برسید.

سفید کردن آرنج؛ دلایل تیره شدن آرنج و 17 روش سفید کردن این ناحیه

زردچوبه

سال هاست که اکثر مردم با خواص معجزه آسایی که زردچوبه برای رفع تیرگی های آرنج و روشن کردن پوست دارد، آشنا شده اند. در فرمولاسیون زردچوبه، عنصری به نام کورکومین به کار رفته است که تولید ملانین را کاهش می دهد و برای سفید کردن پوست و رفع تیرگی های آرنج موثر است. خواص ضد التهابی و ضد میکروبی زردچوبه نیز می تواند به روند سفید شدن آرنج، سرعت بخشد.

برای رفع تیرگی های آرنج به وسیله زردچوبه، باید دو قاشق غذاخوری زردچوبه را با مقداری آب لیموی تازه مخلوط و آن را ترکیب کرد تا خمیری صاف به دست آید. حالا ماسک زردچوبه شما آماده است و می توانید آن را روی قسمت های تیره رنگ آرنج بمالید. بعد از استفاده اجازه دهید 15 تا 20 دقیقه روی پوست بماند و بعد از خشک شدن، می توانید با آب ولرم آن را بشویید. برای اینکه زودتر به نتیجه دلخواه برسید باید هفته ای سه تا چهار مرتبه، از این ماسک استفاده کنید. 

مطلب مشابه: تیرگی زیر چشم و راه ها و روش های موثر درمان آن

سفید کردن آرنج؛ دلایل تیره شدن آرنج و 17 روش سفید کردن این ناحیه

آلوئه ورا

اگر به ماسک های خانگی برای سفید شدن پوست علاقه مند هستید، بی شک بار ها اسم آلوئه ورا را برای درمان مشکلات پوستی شنیده اید. یکی دیگر از خواص بی نظیر آلوئه ورا، برطرف کردن سیاهی های آرنج است. آنزیمی به نام آلومین در ترکیبات آلوئه ورا به کار رفته است که وجود همین آنزیم قدرتمند، سبب رفع تیرگی آرنج و سفید شدن آن می شود.

علاوه بر این، آلوئه ورا برای درمان خشکی و از بین بردن سلول های مرده سطح پوست نیز بسیار مفید است. برای بهره بردن از خواص شگفت انگیز آلوئه ورا برای از بین بردن سیاهی آرنج، یک تکه از برگ آلوئه ورا را برش داده تا عصاره یا ماده ژلاتینی درون آن خارج گردد.

سپس مقداری از آن را بردارید و روی قسمت های تیره رنگ آرنج بمالید و اجازه دهید ۲۰ تا ۳۰ دقیقه روی پوست بماند. در نهایت پوست خود را با آب ولرم شست و شو دهید. برای رسیدن به نتیجه دلخواه، بهتر است که این کار را هر روز انجام دهید.

روغن نارگیل

همواره روغن های طبیعی، مخصوصاً روغن نارگیل، برای درمان مشکلات پوستی مناسب و راهگشا بوده اند. این روغن خواص بی‌نظیری برای پوست دارد؛ به همین دلیل در محصولات آرایشی و بهداشتی زیادی از آن استفاده می‌شود. از آن جایی که در ترکیبات روغن نارگیل، مقادیر بالایی از ویتامین E به کار رفته است، این روغن نقش موثری در برطرف کردن تیرگی‌های آرنج دارد.

ویتامین E علاوه بر اینکه تیرگی های پوست را از بین می‌برد، در جلوگیری از خشک شدن و زبری پوست نیز نقش موثری دارد. برای از بین بردن تیرگی های آرنج به وسیله روغن نارگیل، باید مقداری از این روغن را در نواحی تیره رنگ مالیده و اجازه دهید ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بماند، تا به صورت کامل، جذب پوست شود و در نهایت آن را با آب ولرم بشویید. برای گرفتن نتیجه بهتر می توانید از این روش، یک روز در میان یا به صورت روزانه استفاده کنید. 

آب لیمو

یکی از آسان ترین و موثرترین روش ها برای از بین بردن تیرگی آرنج و سفید شدن آن، استفاده از آبلیمو است. در واقع لیمو به دلیل خواص سفید کنندگی طبیعی بالایی که دارد، به رفع سیاهی آرنج، کمک زیادی می کند. علاوه بر این، لیمو دارای مقادیر بالایی از ویتامین C است.

این ویتامین باعث از بین بردن سلول‌ های مرده سطح پوست و همچنین روشن شدن رنگ آن می‌ شود. برای از بین بردن تیرگی آرنج به وسیله لیمو، باید آب آن را بگیرید. سپس با یک قاشق عسل ترکیب کنید و بعد آن را روی نواحی تیره رنگ آرنج بمالید و اجازه دهید به مدت 20 تا 30 دقیقه بماند و در نهایت آن را با آب گرم بشویید. روشی دیگری که می توانید از آن استفاده کنید، به این صورت است که یک لیموی تازه را برش داده و آن را روی نواحی تیره بمالید و بعد از چند دقیقه ماساژ دادن، آن را با آب گرم بشویید.

اگر این کار را سه تا چهار بار در هفته انجام دهید، تمام تیرگی های پوست آرنج تان به مرور زمان از بین خواهند رفت و پوستی صاف و روشن خواهید داشت. 

سفید کردن آرنج؛ دلایل تیره شدن آرنج و 17 روش سفید کردن این ناحیه

اسکراب شکر و روغن زیتون

استفاده از اسکراب شکر و روغن زیتون، یکی از بهترین و موثرترین روش‌ ها برای از بین بردن تیرگی آرنج است؛ چرا که شکر و روغن زیتون هر دو خواص بی نظیری برای پوست دارند و می‌ توانند سیاهی‌ های آرنج را از بین ببرند. اسکراب شکر و روغن زیتون، این ترکیب معجزه آسا، با برطرف کردن سلول های مرده سطح پوست و آبرسانی پوست، به رفع سیاهی آرنج، کمک قابل توجهی می کند.

علاوه بر این، روغن زیتون باعث صافی، نرمی و لطافت پوست می شود. برای تهیه این اسکراب خانگی، باید در ابتدا روغن زیتون را گرم کرده و بعد یک قاشق غذاخوری شکر به آن اضافه کنید و آن را به شکل یک خمیر نسبتا غلیظ درآورید. حال می توانید مقداری از این خمیر را روی قسمت های تیره رنگ آرنج بمالید و اجازه دهید به مدت 10 تا 15 دقیقه روی پوست بماند. در نهایت می توانید با آب گرم پوست خود را شست و شو دهید. برای گرفتن بهترین نتیجه ممکن، این کار را هر روز انجام دهید. 

سیب زمینی

یکی دیگر از روش‌ های خانگی که به رفع تیرگی های آرنج کمک می‌ کند، استفاده از سیب زمینی است. برای این کار یک سیب زمینی را برداشته و آن را به قسمت های متوسط تقسیم کنید. سپس تکه های سیب زمینی را روی آرنج خود بمالید و اجازه دهید که عصاره سیب زمینی ۲۰ الی ۳۰ دقیقه روی پوست بماند و در نهایت آن را بشویید. سیب زمینی حاوی ماده ای به نام کاتکولاز است که آنزیم روشن کننده پوست محسوب می شود. سیب زمینی به صورت طبیعی خاصیت سفیدکنندگی دارد و به روشن شدن پوست آرنج کمک قابل توجهی می کند. 

مطلب مشابه: دلایل تیرگی دور و زیر چشم + روش های درمان ویژه و طبیعی آن

سفید کردن آرنج؛ دلایل تیره شدن آرنج و 17 روش سفید کردن این ناحیه

روغن کرچک

روغن کرچک نیز یک سفید کننده طبیعی است که پوست خشک و زبر آرنج را نرم و روشن می‌ سازد. استفاده از روغن کرچک، روشی ارزان و در عین حال موثر برای برطرف کردن تیرگی های آرنج محسوب می شود. برای استفاده از روغن کرچک به منظور سفید کردن آرنج، شب ها قبل از خواب مقداری از آن را به مدت ده دقیقه روی پوست آرنج ماساژ دهید و اجازه دهید تا صبح باقی بماند. صبح روز بعد می توانید با آب گرم و شامپو آن را شست و شو دهید. بعد از چند روز استفاده، متوجه نرم تر و صاف تر شدن پوست خود، خواهید شد. 

اسانس روغن رزماری

اسانس رزماری، برای برطرف کردن نقاط تیره رنگ پوست بسیار عالی عمل می‌کند و سبب افزایش جریان خون می شود. همچنین این اسانس، یک ضد عفونی کننده قوی است که از رشد باکتری‌ هایی که سبب ایجاد لکه‌ های زخم می‌ شوند، جلوگیری می‌ کند.

علاوه بر این، مواد مغذی به کار رفته در اسانس رزماری، با آسیب های ناشی از هایپرپیگمنتیشن و رادیکال های آزاد مبارزه می کند؛ بنابراین می توان گفت که روغن رزماری یک ماده موثر برای رفع تیرگی های آرنج و سفید کردن آن است.

برگ نعناع

خواص ضد عفونی کنندگی و ضد التهابی برگ نعناع، برای پوست بسیار موثر و مفید هستند. برگ نعناع، با برطرف کردن لکه های سیاه و اثرات زخم، به ترمیم و روشن شدن پوست کمک قابل توجهی می کند. اگر مقداری آب لیمو به برگ نعناع اضافه کنید، می توانید ترکیبی فوق العاده برای رفع تیرگی های آرنج ایجاد کنید.

برای این منظور، باید برگ نعناع را جوشانده و بعد به آن مقداری آب لیمو اضافه کنید و اجازه دهید تا کمی خنک شود. سپس یک پنبه را به آن آغشته و روی نقاط تیره رنگ آرنج خود بمالید و حدود بیست دقیقه صبر کنید و در نهایت پوست تان را با آب ولرم بشویید. برای گرفتن نتیجه بهتر و سریع تر، بهتر است این کار هر روز تکرار شود.

داروهای بدون نسخه یا OTC

اگر روش های خانگی برای از بین بردن تیرگی آرنج موثر نبودند یا اینکه دوست داشتید برای سفید کردن آرنج خود، زودتر به نتیجه برسید، می توانید به داروخانه مراجعه کرده و با مشورت پزشک داروساز، کرم های روشن کننده و دارو هایی را تهیه نمایید که نیاز به نسخه پزشک ندارند و داروساز می تواند به راحتی با تجویز آن، شما را در از بین بردن سریع این تیرگی ها، یاری دهد. یکی از دارو هایی که از آن برای رفع تیرگی های آرنج استفاده می شود، هیدروکینون است.

در واقع محصولاتی که حاوی هیدروکینون می باشند، می توانند تا حدود نسبتا زیادی به روشن کردن رنگدانه های تیره پوست و از بین بردن تیرگی آرنج کمک کنند. این دارو ممکن است در پوست های حساس عوارضی چون خشکی و قرمزی داشته باشد. آب اکسیژنه نیز در صورت مصرف محدود و بسیار کم، می تواند قسمت‌ های تیره پوست را روشن کند،؛ اما مصرف بیش از حد و خودسرانه آن منجر به تاول و التهاب می شود. ویتامین هایی چون ویتامین C و ویتامین A، به از بین بردن تیرگی های پوست کمک می کنند.

ویتامین C یک آنتی اکسیدان موثر به منظور سفید کردن آرنج است و ویتامین A نیز سرعت بازسازی پوست را افزایش داده و می تواند با کاهش آسیب های ناشی از تابش نور آفتاب، رنگ پوست را روشن تر کند؛ به همین دلیل روشی موثر برای سفید شدن آرنج محسوب می شود. لایه بردار آلفا هیدروکسی اسید نیز با از بین بردن سلول های مرده سطح پوست، آن را روشن و صاف می کند و برای رفع تیرگی آرنج و سفید کردن آن بسیار موثر است. 

مطلب مشابه: رفع تیرگی واژن و دلایل سیاه شدن پوست ناحیه تناسلی

سفید کردن آرنج؛ دلایل تیره شدن آرنج و 17 روش سفید کردن این ناحیه

لیزر

یکی از بهترین و جدید ترین روش های سفید کردن آرنج، لیزر درمانی است. لیزر، روشی دائمی و قطعی برای از بین بردن تیرگی های آرنج محسوب می شود و می تواند شما را شگفت زده نماید. متخصصان زیبایی و پوست، برای سفید کردن آرنج، از لیزر CO2 و RF استفاده می کنند. RF یک فناوری نوین است که با ترکیب نمودن دو روش امواج رادیویی و استمپ پوستی، نتایج فوق العاده ای خلق می کند و می تواند زیبایی را در مدت زمان کوتاهی به پوستتان بازگرداند. 

لیزر دی اکسید کربن CO2 یا فرکشنال، روش دیگری است که با ایجاد تغییر در سطح خارجی و لایه برداری پوست، می تواند در رفع سیاهی های آرنج موثر عمل کند. در کل می توان گفت که لیزر بک روش کاملا بی خطر می باشد که می تواند به سریع ترین شکل ممکن، شما را در رفع تیرگی های آرنج، یاری رساند و اعتماد به نفس شما را بالا برد. این روش عوارض جانبی ندارد و سرخی و سوزش خفیف، تنها عارضه های احتمالی آن می باشند.

سخن پایانی

همان طور که در این مقاله به طور کامل توضیح دادیم، از بین بردن تیرگی ها و سفید کردن آرنج، کار بسیار ساده و کم هزینه ای است و به راحتی می توانید در خانه با روش های خانگی این عمل را انجام داده و نتیجه شگفت انگیز را بعد از مدتی از استفاده مداوم، مشاهده کنید. فرقی ندارد که برای سفید کردن آرنج از کدام یک از روش های گفته شده استفاده می کنید، چیزی که حائز اهمیت می باشد این است که باید بعد از درمان، برای جلوگیری از بروز مجدد این تیرگی ها، اقدامات لازم را انجام دهید.

می توانید هفته ای دو تا سه بار از یک اسکراب خانگی برای لایه برداری پوست آرنج استفاده کنید یا اینکه هر روز آرنج را شسته و آن را با یک مرطوب کننده مناسب، آبرسانی کنید. اگر در مواقع بیرون رفتن از خانه، پوست آرنج تان در معرض نور آفتاب قرار می گیرد، بهتر است از ضد آفتاب در قسمت آرنج خود استفاده کنید. همچنین از پوشیدن لباس های تنگ که الیاف مصنوعی دارند نیز خودداری کنید. انواع لباس های تنگ، یکی از عوامل تیرگی آرنج هستند. 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو